ecosupp_FLY

Powered by WP Bannerize

ecosapp_CU_R

Powered by WP Bannerize

מה הזמן הנכון להתחיל בניקוי רעלים?

בעוד כמה ימים נעבור לשעון קיץ; אבל קשה לומר שנפרדנו מהחורף; התייעצנו עם שונית הראל, נטורפתית שהסבירה איך אפשר לעשות ניקוי רעלים אפקטיבי גם בימים קרירים יותר
דיטוקס

דיטוקס בחורף? צילום: RF123

מי אמר שצריך לחכות לפסח כדי להעניק לגוף "ניקיון אביב" ולהשקיע בניקוי רעלים לשיפור הבריאות, ההרגשה וירידה במשקל. שונית הראל,נטורופתית .N.D, מתמקדת בריסטארט לתזונה בריאה יותר. היא מאמינה שכל אדם, בכל עונה, יכול להפיק תועלת מתהליך הדיטוקס.

 

למה חשוב לנקות רעלים גם בחורף?

"הניקוי נחשב תזונה קרה והוא יכול להוריד את הטמפרטורה. מי שרוצה לעשות ניקוי בחורף צריך לחזק עם הרבה מרקים ותבלינים מחממים. מרקי ירקות יחממו וישביעו. את הירקות למיץ כדאי להוציא מהמקרר שעה לפני כדי שיגיעו לטמפרטורת החדר או שיש מי שמוסיפים מים חמימים לשייק. אין ספק שאפשר לעשות את הניקוי בחורף, אבל יש הגיון גדול לעשות את זה באביב, כשמתחיל להתחמם. המעברים והתחדשות בטבע מסייעים לשינויים בגוף שלנו".

 

דיטוקס - ניקוי רעלים

לנקות רעלים גם בחורף?

 

 

אז אולי כדאי לחכות לאביב? מה תגידי למי שמתלבט אם כבר להתחיל בשינוי תזונתי?

כשעשיתי בקיץ קבוצות דיטוקס, היו הרבה יותר כאבי ראש – הם אמנם חלק מתהליך הגמילה מחיטה, סוכר וגם בגלל היציאה של הרעלים מהגוף. בקיץ עם החום, תכיפות כאבי הראש היתה מקסימלית. בחורף הסכנה היא להחליש את המערכת החיסונית. את לא רוצה לקרר את עצמך ולהחליש את עצמך ולחלות במשהו. אם עושים ניקוי בחורף חשוב לשלב הרבה דברים מחממים.
החדשות הטובות"האביב שלנו מתחיל מוקדם מאוד – כבר בפברואר-מרץ מספיק חם כדי להתחיל בניקוי"

 

איזה תבלינים מחממים את ממליצה לשלב?

"ג'ינג'ר, פלפל שחור, ציפורן, תבלין Pumpkin Spice האמריקאי כל כך, אגוז מוסקט וכורכום. בנוסף לתבלינים, כדאי לשלב שורשים כתומים כמו דלעת ובטטה וכן שורשים לבנים כמו פטרוזיליה, גזר לבן, שורש סלרי"

 

שורש ג'ינג'ר

ג'ינג'ר יכול לחמם אותנו בחורף ולהיות חלק מניקוי הרעלים (123RF)

 

אוהבים לומר שהכבד מטהר בעצמו את כל הרעלים, מה דעתך על זה?

"אני יכולה לראות שרעלים ממש מצטברים בכבד של חלק מהלקוחות שלי, ואז צריך לתת להם עזרה נוספת. בתזונה המערבית לא אוכלים מספיק עלים ירוקים שמנקים את הכבד וכיס המרה וגם לא מספיק פירות וירקות".

ככל שהשיחה עם שונית מתקדמת, כך היא הולכת ומתנקזת לשלושה עקרונות מרכזיים שלהם קוראת שונית – משולש הניקוי

• תנועה: בתקופת הניקוי אני ממליצה להגיע לשעה של הליכה ביום. לא צריך לרוץ מרתון כי הגוף עסוק בניקוי וזה יכול להחליש אותו. אפשר לעשות גם תרגילי יוגה, יש כאלו שעובדים על הנעה של כל אזור מערכת העיכול, יש המון תנוחות שעוזרות בתהליך. בנוסף עיסוי לימפטי באותה תקופה יכול לסייע לתהליך. אנחנו חושבים שאנחנו זזים אבל בסופו של יום אנחנו יושבים על הישבן 9 שעות ביום.

• סיבים: סיבים טבעיים מפירות, ירקות – בעיקר מעלים ירוקים. על זה מושתת הניקוי.

• נוזלים: חשוב לשתות הרבה מים ולהקפיד על איכות המים. אני ראיתי אנשים ששותים מהברז בחיפה והמים היו קצת קשים מידי, לכן אני ממליצה על מים מסוננים, מים מינרליים (ללא פלואור) וללא סודה או מוגזים שהם ב-PH שלא מתאים לתהליכי הבראה וניקוי בגוף. הרבה אנשים חושבים שהם שותים אבל לא מבינים שהם לא שותים מספיק. לאדם ממוצע ששוקל בין 60-70 קילו הטווח בין שני ליטרים לשניים וחצי – זה כמובן תלוי במסת הגוף וברמת הפעילות. בזמן הניקוי הגוף זקוק במיוחד לנוזלים על מנת לפנות רעלים החוצה וחשוב להקפיד על זה.

 

מה קורה אחרי הניקוי?

"הרבה באים לניקוי מרצון לרדת במשקל. מעטים אלו שמגיעים ממטרה בריאותית. המטרה, קודם כל היא הכבד, כפי שאני מגדירה, גם בסדנאות שלי, להקל על הכבד כדי שיוכל לנקות בצורה אופטימלית. זה לא שהוא לא עושה עבודה ואנחנו מעירים אותו, אלא מזון בכמויות קטנות ומזון יותר בסיסי בשילוב נוגדי חימצון ממיצים וצמחי מרפא מסייעים לו לעבוד בצורה יותר משמעותית, כך שמרגישים אותה. יש כמה את אלו שחוזרים לתזונה הקודמת, אלו שזה מבחינתם טריגר להפסיק הרגלים מזיקים כמו עישון או שתיית קפה עודפת של יותר משתי כוסות ביום. יש כאלו שלא שתו עד אז מים, מבינים כמה זה טוב לשתות ושותים יותר. יש כאלו שנזכרים שחשוב לאכול פירות וירקות או שזה עזר להם לגמילה מסוכר. זה איזשהו טריגר לקחת הרגלים בריאים וליישם אותם. עצם זה שמרגישים את ההקלה במערכת העיכול ויש פרץ אנרגיה אחרי שעוברים את תסמיני הגמילה, כבר מהיום החמישי, שישי והלאה, מרגישים את האנרגיה המתחדשת. ההרגשה של יתרונות התזונה על בשרם מאפשרת להם להבין כמה יש הקלה על מערכת העיכול. יש מי שפחות מנוזל, מי שפחות מגרד לו ומי שפשוט מרגיש קלילה, לכן אני קוראת לזה ריסטארט לתזונה בריאה יותר".

 

מה את ממליצה לעשות אחרי הניקוי?

"אם הורדת את כל האלרגנים והוספת מיצים וסלטים, רק צריך לוודא שאתה אוכל מספיק חלבונים. זו עקב אכילס של הניקוי – כשמורידים מוצרים מהחי וגם דברים כבדים כמו רוב הקטניות. – אז בהמשך מחזירים אותם. כל אחד לפי התפריט – מחזיר חלבונים מהצומח או מהחי. אפשר כמובן להמשיך עם המיצים כהרגל בארוחת הבוקר".

 

מה האפקטיביות של הניקוי אם חוזרים אחר כך לתזונה לא בריאה?

"הרבה אנשים חושבים שניקוי הוא התזונה האולטימטיבית וחוששים שצריך להמשיך ככה כל החיים. מספיק לעשות את זה בחילופי עונות פעמיים בשנה, להרבה אנשים זה נותן את כל מה שצריך מבחינת תחזוק הבריאות לאורך השנה. זה לא אומר שלעולם לא תאכלי קרואסון ביום שישי עם הקפה. פעמיים בשנה להקדיש עשרה ימים לגוף שלך, בטווח הארוך זה מצטבר והגוף זוכר את זה. בדיוק כמו שעושים טיפול לרכב, כשמחליפים שמן – זה בדיוק אותו דבר".

 

שונית הראל דוגלת בשיטת תזונה בהתאמה אישית, היא בעלת קליניקה לאבחון במכשיר תדרים Global Diagnostics ומטפלת בעזרת צמחי מרפא ותוספי תזונה; שונית מציעה סדנאות ניקוי רעלים שמלוות בקבוצת תמיכה ותפריט מסודר.

השאירו תגובה: