loading
loading

דייסת דלעת וקוקוס

מאת: הגר פלדמן
זמן קריאה: < 1 דקה
דייסה טעימה ומפנקת - מתאימה במיוחד לכל אלו המחשבים פחמימות
תזונה לפי ברנשטיין

צילום: הגר פלדמן

loading

המרכיבים למנה אחת

חצי כוס דלעת צלויה בתנור או מבושלת ומנוקזת היטב מנוזלים

כף חמאת קוקוס / חמאת שקדים

כף קוקוס טחון

סטיביה נוזלית לפי הטעם

רבע כוס מים

רבע כפית תמצית וניל

רבע כפית (או יותר) קינמון

תוספות אופציונליות: שברי שקדים / פקאן / אגוז מלך, cacao nibs, קוביות מרבע תפוח, צימוקים (לא לסוכרתיים)

אופן ההכנה

מומלץ להכין דלעת בתנור יום לפני. (טיפ – ניתן להכין כמות גדולה, למעוך ולהקפיא במגש קוביות קרח עם כיסוי כדי שיהיה זמין)

להכנת הדלעת בתנור חותכים אותה לקוביות, מערבבים בקערה עם כף או שתיים של שמן קוקוס לכדי כיסוי, ואופים בתנור שחומם ל- 180 מעלות, על נייר אפייה, כ-40 דקות או עד שהדלעת רכה לחלוטין.

ניתן גם להכין את הדלעת בסיר אידוי, באידוי במיקרוגל או בתנור. הדרך הכי טעימה בעיני היא בתנור, אבל למיקרוגל יש יתרון מבחינת מהירות התהליך.

מערבבים את כל החומרים ומחממים בסיר קטן, או במיקרוגל (לחמם דקה, להוציא ולערבב ולחמם עוד אם יש צורך).

מעבירים לקערה ומפזרים למעלה את התוספות.

הערות

שחקו עם היחסים בין המרכיבים. זו דייסה, שום דבר לא יכול להשתבש.

ניתן להשתמש בדלורית או בטטה במקום דלעת. המרקם יהיה דחוס יותר והפחמימות, כמובן, רבות הרבה יותר.

אם משתמשים בדלעת מאודה או מבושלת במים, ולא אפויה, יהיו בה יותר נוזלים, ואז ייתכן שלא יהיה צורך במים שבמתכון.

אופציה נוספת במקום תיבול בווניל וקינמון – כפית לימון.

הגר פלדמן, בלוג דל פחמימות

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו