Thymoquin_Fly
PassoverFocus_Fly

במקום אבטיח תאכלו מלון: צמחי המרפא הסיניים שעוזרים לסוכרת

מאת: אורון אופק
זמן קריאה: 2 דקות
בין אם אתם חוששים מסוכרת או כבר מאובחנים כסכרתיים, כדאי שתדאו שיש צמחים שרפואה הסינית ממליצה עליהם ויכולים לשפר את מצבכם

קינמון - להתמודד עם סכרת באופן טבעי. צילום: PEXELS

PassoverFocus_IN

הרפואה הסינית רואה את הטיפול באדם השלם כחלק בלתי נפרד מהתורה בת אלפי השנים ושואפת לאיזונו באמצעות תזונה, צמחי מרפא, דיקור, טיפול מגע מיוחד הנקרא טווינה ותנועה מרפאה כמו טאי צ'י וצ'י קונג.
הסוכרת היא מגיפה בעולם המערבי והטיפול הסיני יודע להתמודד עם המחלה באמצעות הסתכלות על הגורמים להתפתחותה אצל כל אדם ואדם ובהתאם לכך את אופן הטיפול.
כחלק ממערך הטיפול, קיימים צמחי מרפא התורמים לאיזון הסוכרת, בהמלצת המטפל יינתן גם אופן השימוש, כאשר השימושים המקובלים הם בכמוסות או טינקטורה, שהיא מיצוי בדרך כלל בתוספת אלכוהול לשימור, שנלקחת כטיפות.
אז רגע לפני המלצת המטפל שלכם, בואו להכיר מקרוב את צמחי המרפא לטיפול בסוכרת:

מלון מר (Momordica charantia)

זהו פרי המגיע מאזורים טרופיים, דומה מעט למלפפון, בעל טעם חמוץ מאוד ובעל תכונות מרפא חזקות:

– מאזן רמות סוכר בדם
– מחזק מערכת חיסון
– מפחית דלקתיות בגוף
– תומך בכבד

לצד היתרונות קיימות גם אזהרות שחשוב להכיר :
– יש לנקוט זהירות באנשים הסובלים ממחסור באנזים G6PD
– יש להימנע ממתן זרעי הצמח לילדים

 

קינמון

לקינמון תכונות מאזנות רמות סוכר. מחקרים הראו, ש 2 גרם קינמון ליום למשך 3 חודשים שיפרו משמעותית את רמות הסוכר בדם. אפשר לשלב את הקינמון בתזונה היומיומית, כגון בעוגיות המותרות לסוכרתיים, בדיסת שבולת שועל וכו'. הקינמון הנו תבלין מחמם, ולכן פחות מומלץ לאלו הסובלים מחום המתבטא בדופק מהיר, לשון אדומה ורתיעה מחום.

חילבה (Hu lu ba בסינית)

זרעים שמקורם בהודו, אך שימו לב לדמיון בין השם העברי לשם הסיני.
החילבה בעלת תכונות מיוחדות:

– איזון רמות סוכר
– טיפול ביתר שומנים בדם
– משכך כאבים
– בראיה הסינית, מחזקים יאנג
– איזון מצבי חסר וחולשה
– משקם תאי כבד
– מגביר הפרשת מרה
– אנטי דלקתי
– מווסת תיאבון
– משפר עיכול

עלי זית

מקורם באזור הים התיכון ידועים מזה אלפי שנים בתכונותיהם המרפאות:

– הורדת יתר לחץ דם
– מחזק עיכול וספיגת חומרי תזונה מהמזון
– מעודדים הפרשת מיצי מרה
– הורדת רמות סוכר
– מפחיתים שומנים בדם
לעלי הזית גם צד של טיפול נפשי, הם מורידים נטייה להתפרצויות ונטייה לאיבוד שליטה, מה שיכול להקל על הסטרס היומיומי בו רבים מצויים ובכך לעזור גם באכילה רגשית.

 

שיבולת שועל

שיבולת שועל המזוהה גם בשם המסחרי יותר "קוואקר" (זהו בעצם שם המותג הנפוץ ביותר) מצוינת כארוחה משביעה, עשירה בסיבים, מחממת ובעלת ערך גליקמי נמוך.
מחקרים מצאו כי שיבולת שועל תורמת לירידה ברמת ההמוגלובין המסוכרר HbA1c ולירידה במדדי השומנים בדם .
מומלץ להשתמש בשיבולת שועל בצורתה הגולמית ולא מהסוג להכנה מהירה, כך הערך הגליקמי יהיה עוד יותר נמוך. כדאי לבשל דייסת שבולת שועל ולתבל אותה בקינמון ובכך להרוויח עוד תבלין מחמם ומאזן סוכר.

שיבולת שועל

שיבולת שועל – מועילה לרמת הסוכר. צילום: PEXELS

ג'ימנמה

צמח שטעמו מר, בעל תכונה ייחודית הגורמת לתחושת הטעם המתוק בלשון להשתנות, כך שניתן להיעזר בטיפות מהצמח כאשר יש חשקים למתוק – לוקחים מספר טיפות מהג'ימנמה ולאחר מכן כל מאכל מתוק לא יורגש כמתוק. בנוסף, הצמח בעל תכונות של שיקום תאי בטא בלבלב ויכולתם להפריש אינסולין, הגברת כניסת סוכר לשרירים ולכבד, שיפור במדדי המוגלובין מסוכרר, ירידה ברמות השומנים בדם והפחתת הפגיעה בכליות.

קופטיס סיני

צמח מר עם יכולת חזקה להפחית תנגודת לאינסולין ולאזן את רמות הסוכר בדם.
לצמח זה יכולת טובה לטהר חום ורעילות מדרכי העיכול ובגלל טעמו המר, מומלץ ליטול אותו בצורת טינקטורה(מיצוי נוזלי), כ- 1 מ"ל מהול בכוס מים.

בכל מקרה ובמיוחד אם יש לקיחת תרופות ברקע, כמובן שיש להתייעץ עם הרופא המטפל ועם המטפל המקצועי כדי להתאים את הצמחים והתזונה באופן אישי

המאמר באדיבות אורון אופק – מטפל מומחה ברפואה סינית, בעל ניסיון טיפולי של 20 שנים בדיקור סיני, צמחי מרפא ותזונה. בעל נסיון רב בטיפול טבעי בסוכרת. מחבר הספרים: "אמנות הריפוי בתזונה סינית" , "סוכרת – מניעה וטיפול בשיטה הסינית והטבעית".

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו