himalayaKrem_Fly
bari14_Fly

ארוחת הבוקר האולטימטיבית

מאת: אומינה קדמי, יועצת תזונה הוליסטית, מנחה סדנאות לניקוי גוף ומזונות על ומלווה תהליכי ריפוי טבעי
זמן קריאה: 3 דקות
ירוק לחיים, ורוד לאהבה וסגול לתודעה – אומינה קדמי מונה 5 סיבות להפוך את השייק לחלק משגרת ארוחות הבוקר וגם נותנת 3 מתכונים בשלושה צבעים קיציים ומשמחים
Thymoquin_In

עבורי ועבור עוד רבים אחרים שייק מזונות העל מהווה את ארוחת הבוקר האולטימטיבית. לאורך השנים המתכונים השתנו במקצת, הוספתי והורדתי דברים, אבל תמיד אני מקפידה שהשייק יהייה גדוש בכל טוב אמא האדמה.

את השייק לוקח לי להכין 5 דקות, ואם אין לי זמן לשבת לשתות, אני לוקחת את הכוס איתי לדרך, ובנסיעה לגן או לעבודה אני ממלאת את גופי ומעניקה לו את הדלק הטוב ביותר האפשרי ליום החדש.

מזונות על הם מזונות עשירים בערכים תזונתיים, הם המתנה המרוכזת שאמא אדמה מעניקה לנו על מנת להזין ולרפא את גופנו. מזונות פראיים אלו עשירים בנוגדי חימצון ואינזימים, עשירים מאוד בחלבונים טובים ובחומצות שומן חיוניות.

מזונות על הינם מזונות אציליים ומרוכזים, כך שבשונה ממזון רגיל, אין צורך לצרוך מהם כמויות גדולות, אך ההתמדה היומיומית הינה חשובה.

בצריכת מזונות העל אנו מזינים את גופנו בויטמינים ומנרלים חשובים, אך בשונה מצריכת גלולות, ויטמינים או מינרלים, מזונות העל מהוים מזון מלא ושלם הכולל את כל ה"פידל נוטריאניטים" החשובים המסייעים לספיגת הערכים ולהטמעתם בגוף.

אז הנה 5 סיבות טובות וחשובות לשתות שייק מזונות על בכל בוקר:

1. ביטוח בריאות: במציאות בה אנו חיים היום, אנו מושפעים באופן מתמיד מקרינה רדיואקטיבית, מרדיקלים חופשיים, מהורמונים שיצאו מכלל איזון, מאדמה ריקה ממנרלים, ומזיהום אויר ואורח חיים לחוץ.
גם אם נאכל מזון אורגני ובריא אנו צריכים להעשיר את הגוף באקסטרה ויטמינים, מינרלים ונוגדי חימצון על מנת לחזק את הגוף ולמנוע מחלות. השייק של הבוקר הוא ביטוח הבריאות שלכם ושל משפחתכם.

2. בסיסי וקל לעיכול: בלילה הגוף עובר תהליך של ניקוי פנימי טבעי. לכן בבוקר ממולץ לתמוך את תהליך הניקוי ולתת לגוף ארוחה שהיא קלה לעיכול, מזינה ויוצרת בסיסיות בדם. שייק מזונות על נותן לגוף אפשרות לנוח מהליך העיכול, ועם זאת מזין ומאזן חומציות.
כאשר אנו מתחילים "לחסוך" לגוף אנרגיה ע"י ארוחה שאינה דורשת זמן ומשאבים פנימיים לעיכול,  הגוף יכול להמשיך את הפעולת הניקוי  והשיקום שהתחילה בלילה. יתרונות אלו מצטברים ככל ששותים את השייק לאורך זמן, ומאפשרים לגוף להעמיק את פעולת הריפוי הפנימית.

3. ספיגה וסינרגיה: יכולת הספיגה וההטמעה של הערכים התזונתיים ממזונות העל גדלה כאשר אנו מכינים שייק, נוצרת סינרגיה המתקיימת בשילוב בין מזונות מסויימים. ישנם מזונות המשמשים כנשאים לנוטריינטים מסויימים ובכך מאפשרים הובלה יעילה ומהירה של הערכים לתאי הגוף. כמו כן מזונות מסויימים כמו עלים ירוקים נספגים ומרפאים בצורה יעילה יותר כאשר הם טחונים למרקם קרימי .
שייק מזונות העל הינו אלכימיה של מרכיבים איכותיים ועוצמתיים, המעצימה את היכולות המופלאות לריפוי והזנה של מזונות אלו. זו הסיבה מדוע אנו מרגישים כבר מייד אחרי שתיית השייק כיצד האנרגיה עולה, החיוניות מתגלה וכל תא בגוף נמצא במצב של שמחה והודיה.

4. חיבור לאמא אדמה: שתיית שייק מזונות על בכל בוקר מחברת לטבע ולאמא אדמה, מהווה ההזדמנות להזין את הגוף במזונות נקיים, אורגניים, פראיים, וקרובים ככל שניתן לטבע, ללא התערבות מיותרת . זהו למעשה לינק ישיר לאהבה לטבע ולגופנו (שהוא גם חלק מהטבע ). שתיה מודעת ונוכחת של השייק בכל בוקר מזינה את מקור החיים בתוכנו בצורה עמוקה וישירה. ההזנה העמוקה הזו קורנת החוצה, מעור הפנים, מהעיניים, מהחיוניות ומהחיוביות.

5. קל להכנה: באורח החיים הלחוץ שרובנו נתונים בו הרבה אנשים וילדים מוותרים על ארוחת הבוקר. שייק מזונות על הוא קל להכנה, ואין צורך לשבת סביב שולחן בשביל לשתות אותו, אפשר לקחת אותו לדרך או להנות ממנו לאורך הבוקר.
פעולת ההכנה של השייק יכולה להיות קלה ומאורגנת הכינו לכם מדף או מגש בו כל מזונות העל מסודרים בצנצנות, הכינו במקפיא את הפירות חתוכים מראש, שטפו את העלים הירוקים מראש ושמרו אותם בקופסת פלסטיק במקרר (כך ישמרו לאורך זמן). כל שנותר להוא להכניס את הכמויות הנכונות לבלנדר ולערבב. עם הזמן וההרגל ההכנה נהיית יותר ויותר פשוטה וקלה ואינה לוקחת יותר מחמש דקות!

שלושה מתכונים של ארוחות בוקר אולטימטיביות:

ירוק לחיים

כוס מיץ תפוחים
אגס
חופן קייל או תרד
כפית אבקת מורינגה
חצי חפית ספירולינה
חצי כפית כלורלה
חצי כפית אבקת עשב חיטה (או מיץ קפוא)
2 כפות ג'ל אלווורה
כף שמן המפ

 ורוד לאהבה

חופן שקדים מושרים
כוס מים – להכין חלב שקדים (אין צורך לסנן)
חצי כוס תותים
חופן גוג'י ברי'ס
כפית מאקה
כף פולן דבורים
2 תמרים
7 פולי קקאו
כף שמן קקוס

סגול לתודעה

2 כפות זרעי צ'יה מושרים
כוס מים – להכין חלב (אין צורך לסנן)
חצי כוס אוכמינות כחולות
שליש חבילת אסאי קפוא
בננה
כפית מאקה
7 פולי קקאו
כף שמן קוקוס

לכל השייקים – הוסיפו נוזלים לרמת הסמיכות הרצויה.

בברכת חיים טהורים מלאי חיוניות!

לאתר של אומינה קדמי

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו