PassoverFocus_Fly
PassoverFocus_Fly

ארבע דרכים למנוע אובדן שיער באופן טבעי

Thymoquin_In

נשירת שיער היא תופעה לא נעימה – מתחילים לראות על המסרק או המברשת יותר ויותר שיערות. מבחינים בסלפי ב"חור" בשיער או דלילות לא נאה והחשש נוצר – האם אני מתקרח\ת?

לא פחות מ-45% מהגברים הישראליים מדווחים על התקרחות. לגבי נשים, יש נתונים פחות ברורים – נראה שמרבית הנשים חושבות בשלב זה או אחר בחייהן שהן מתקרחות. למעשה, בתקופה שאחרי הלידה, כמעט כל אישה מדווחת על אובדן מוגבר של שיער וכמויות השיער שנשר באמבטיה הן מקור ידוע לדאגה של אמהות טריות.

 

נשירה זה טבעי – אבל מתי זו מתחילה להיות בעיה?

לכל יצור חי נושרות שיערות – מדובר בתהליך טבעי לחלוטין שבדרך כלל אינו מצביע על בעיה. עם זאת, קיימים מקרים שבהם יש מקום לדאגה. כיום הכמות שמקובל לחשוב שהיא סטנדרטית של שערות שנושרות מראשנו מידי יום נעה בין 50 ל-70, תלוי במומחה או רופא העור שאתם שואלים. אם זוהי כמות השערות שאתם מאבדים מידי יום, מצבכם תקין, אך אם הכמות גדולה יותר, ייתכן שכדאי לבדוק את הנושא.

 

השיער שלך נושר? יש דברים שכדאי לדעת!

בין אם כל חפיפה מכניסה לדיכאון או שהמחשבה על נשירת שיער היא רק בגדר חשד כללי, יש דברים שכדאי לדעת על נשירת שיער כדי לשפר את המצב. לפני שאתם מתחילים לחקור על תוספות, השתלות שיער או תרופות – יש דרכים יותר טבעיות ופשוטות.

אובדן שיער אצל גברים

השיער הולך ונעלם?

 

למה השיער שלנו זקוק למינרלים וחומצות אמינו?

מודעות הפרסומת הנפוצות עם השיער המבריק שמנצנץ למרחקים עלולות לגרום לנו לחשוב שאם רק נבחר אם השמפו והמרכך הנכונים, השיער שלנו יהיה מלא ומושלם, אבל המציאות שונה. כדי שהשיער שלנו יהיה חזק, יש לו צורך בשני מרכיבים חיוניים:

 

גורמים נפוצים לנשירת שיער

גורם נשירה מספר אחת – עיצוב גורם לשיער שלך להיות עצוב

ג'ל לשיער ומוצרי עיצוב נוספים עשירים בכימיקלים ש"יושבים" על הקרקפת וחוסמים את זקיקי השיער. כדאי לשקול האם השימוש במוצרי עיצוב חיוני לך, ואם כן – למרוח אותם הרחק מהקרקפת ולתת לה להמשיך לנשום. אופציה נוספת, היא לבחון מוצרי עיצוב טבעיים ובריאים יותר.

נשים רבות משקיעות במסיכות שיער, השימוש בהן יכול להיות מעולה לשיער, אבל הן לא עושות טוב לקרקפת. הפתרון פשוט – יש להקפיד למרוח את המסיכה על קצוות השיער.

אביזרי שיער

 

גורם לנשירה מספר שתיים – חפיפה עם מים חמים גורמת לשערות שלך להתחפף

המון אנשים מכורים למקלחות חמות. הם מרגישים שהן מרגיעות, משחררות את השרירים ועושות להם טוב. כדאי שתיקחו בחשבון שהמים החמים שמגיעים לקרקפת גורמים להסרת השמנים הטבעיים שמגנים עליה וכך עלולים להופיע יובש ודלקתיות – גורמים ידועים לנשירת שיער. עובדת בונוס: ישנן טענות רבות גם על כך שהמים החמים פוגעים בעור הפנים והגוף. במקלחת הבאה, נסו להוריד את המעלות, השיער שלכם יודה לכם.

 

גורם נשירה מספר שלוש – הקרקפת שלכם לא מקבלת מספיק אהבה

הייתם במספרה שבה החופף או החופפת משקיעים בתהליך ומפנקים עם עיסוי קרקפת יסודי? אין ספק שכזה עיסוי יכול להיות מאוד מרגיע ונעים, אבל הידעתם שהוא עושה פלאים לזרימת הדם לאיזור?

 

לא צריך לרוץ למספרה; שווה להשקיע בעיסוי קרקפת גם לעצמכם, הוא יכול לסייע בהזרמת דם לאיזור זקיקי השיער ולעודד צמיחת שיער. תופעת לוואי נפלאה של העיסוי היא הפחתה ברמות הלחץ, שגם יכולה לסייע במניעת נשירת שיער.

 

גורם נשירה מספר ארבע – התפריט שלכם לא מספיק מאוזן

הדרך הטובה ביותר לשפר את מצבו של השיער שלכם הוא לשלב בתפריט יותר פירות וירקות. עם זאת, הרבה מתקרחים מספרים שקשה להם לאכול מספיק פירות וירקות כדי לספק לשיער את שלל הויטמינים והמינרלים שהוא זקוק להם כדי להישאר חזק ועמיד.

 

לפני שאתם נכנסים ללחץ לגבי כמות הירקות שאכלתם היום (אל תשכחו – סטרס גורם לנשירה), כדאי שתחשבו על דרך מרגיעה ואפקטיבית לשפר את צריכת הויטמינים – תוסף תזונה. תרימוקסי הוא תוסף תזונה מבית תרימה. זוהי פורמולה טבעית שמכילה מגוון רחב של ויטמינים, מינרלים וכן חומצות אמינו.

גורם נשירה מספר חמש – אתם חופפים עם שמפו אגרסיבי או עדין מידי

ניקוי השיער הוא נושא רגיש ועדין. מצד אחד, אנחנו לא רוצים שלכלוך יישאר לנו על הקרקפת, וקיימים בשוק היום שמפואים נטולי SLS ועדינים במיוחד, שאולי מריחים מעולה, אבל לא מנקים היטב את ראשנו. מצד שני, קיימים שמפואים עשירים בקצף, שנראה מאוד מפנק, אבל "מפשיט" את השיער שלנו מכל השמנים הטבעיים שמגינים עליו ושומרים עליו אף מנשירה.

 

שמפו שכדאי להכיר

תרימוקסי מבית תרימה, שקיים בגירסא לנשים וגירסא לגברים – שניהם היפואלרגניים ואינם מכילים פרבנים, SLS ואלרגנים, אך כל אחד מהם מועשר ברכיבים אפקטיביים אחרים:

תרימוקסי לנשים: שמפו טיפולי לנשים המבוסס על רכיבים צמחיים טהורים ופעילים כמו: סרפד, רוזמרין, חוחובה ועוד.

תרימוקסי לגברים: שמפו טיפולי המבוסס על רכיבים צמחיים, טהורים ופעילים כמו: דקל ננסי, רוזמרין, ויטמינים, מינרלים ועוד.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו