himalayaKrem_Fly
himalayaKrem_Fly

אצידופילוס - ספר בריא

מאת: רותם שלאוזר ורויטל הרפז
זמן קריאה: 3 דקות
כיצד משכנעים את הילדים לאכול בריא ולטעום מהירקות והפירות? כיצד נכיר להם את החיידקים הטובים ואת החיידקים הרעים? מה דעתכם על ספר ילדים ודיסק עם קולו של משה איבגי? לרותם שלאוזר ורויטל הרפז היה רעיון
Nikui_IN

מה אתם מוכנים לעשות כדי שהילדים שלכם יאכלו ירקות? רותם שלאוזר ורויטל הרפז מוכנות לעשות הרבה!

בעידן שלנו, כשהמידע זמין לכל והמודעות הולכת וגדלה, כשקמים מחקרים השכם וערב על תזונה וכשכל אחד מנסה למתג את עצמו כדבר הבא בעולם הבריאות, אנחנו מוצאים את עצמנו, יותר מתמיד, חסרי אונים מול תעשיית מזון שמייצרת אין סוף מוצרים מפתים, מזיקים וממכרים שכתובתם העיקרית היא קהל יעד חסר ישע – ילדים!

רותם ורויטל, תזונאיות טבעיות ואימהות ניסו למצוא דרך לעקוף את ההשפעה המזיקה של תעשיית המזון וללמד ילדים לאכול בריא יותר, בדרך שמכבדת את האינטיליגנציה שלהם, ומאפשרת להם לבחור אחרת:
"בתחילת דרכנו כתזונאיות, היה לנו חזון משותף להגיע לכמה שיותר אנשים ולהגביר מודעות לנזקי התזונה המתועשת, חשבנו שהקניית ידע מספיקה כדי לחולל שינוי. כשהפכנו לאמהות הבנו, שידע ומודעות לא מספיקים, שכהורים אנחנו לא ההשפעה הבלעדית על מה שהילדים שלנו אוכלים וגם הרגלי אכילה בריאים בבית, עומדים למבחן בכל מפגש בחוץ: בגן, אצל סבתא, בגני המשחקים…  ככל שהילדים שלנו גדלו, הבנו שהם סוכני השינוי הכי טובים שלנו. מכאן נולד הספר "להציל את אצידופילוס."

בשבועיים האחרונים רץ ברשת קמפיין שאף הורה לא יכול להתעלם ממנו. קמפיין שנוגע בבטן הרכה שלנו, וקורא לחולל שינוי בתזונה של הילדים בדרך חדשה, יצירתית ומרתקת, כזו שמתחברת לעולם הדמיון הפורה שלהם, מחברת אותם לגוף ויוצרת עבורם את הקשר בין מה שהם אוכלים לחוזק ולחוסן שלהם. כל זאת באמצעות ספר ילדים צבעוני ודיסק שמע בקריינות השחקן: משה איבגי.

גיבור הספר, אצידופילוס, הוא חיידק פרוביוטי שחי לכולנו במערכת העיכול. חיידק טוב שמשתייך למערכת החיסון וממלא תפקידים רבים בשמירה על הבריאות שלנו. "בחרנו בו כדמות המובילה משתי סיבות, הראשונה, הוא אמיתי ולילדים קל להתחבר לאמת והשניה, ידענו שקל יותר לרתום ילדים למען דמות שהיא לא הם עצמם"

כדי שאוכלוסיית החיידקים הטובים תשגשג, אנחנו צריכים לטפח ולהזין אותם. ומה אצידופילוס הכי אוהב לאכול?  סיבים! מירקות ופירות מכל הסוגים, דגנים מלאים…, בדיוק המאכלים שאנחנו יותר מאותגרים איתם מול הילדים שלנו. כמו בכל סיפור טוב יש טובים ורעים, גם בגוף שלנו יש מושבות של חיידקים "רעים" שפוגעים בבריאות שלנו והם ניזונים מסוכר.

רויטל: "לפני מספר שנים כשהמלצתי למטופלת על פרוביוטיקה, הסברתי על מושבות החיידקים בגוף ותוך כדי שמעתי את עצמי מספרת סיפור ילדים קלאסי, שמתחולל בתוך הגוף שלנו – כאן נבט הרעיון לספר"
בסיפור "להציל את אצידופילוס" לחיידקים יש "חוטים" דמיוניים שהם מושכים בהם כשהם רעבים. ככה הם מבקשים מזון, דרך נפלאה להסביר לילדים את המושגים רעב וחשק.

הספר אצידופולוס

והנה מעגל הקסמים- כשאנחנו אוכלים חטיפים וממתקים אנחנו מאכילים את החיידקים הרעים ועוזרים להם לגדול ולבקש עוד ועוד עד שכל מה שבא לנו לאכול זה ממתקים (וההיפך..). מכאן נולד ספר ילדים מותח, מסקרן שכיף לקרוא ולהקריא, שמחבר את הילדים לגוף שלהם ומלמד גם את ההורים מושגים חדשים על מערכת העיכול ותזונה נכונה.

הסיפור כתוב בחריזה שנונה, הוא קצבי ומשעשע ואף הוקלט כאמור לדיסק שמע בקריינות משה אבגי. רותם: "החריזה והדיאלוגים הקולחים בסיפור יצרו חוויה של מחזה, כשמשה אבגי קרא את הסיפור הוא זיהה את האיכויות התיאטרליות שלו ואת הפוטנציאל לחולל שינוי והתנדב לקריין אותו לדיסק שמע"

ואם כבר שינוי, אז עד הסוף. רותם ורויטל בחרו להוציא את הספר והדיסק לאור, באמצעות גיוס חברתי באתר הדסטארט ולא דרך הוצאה גדולה ומוכרת. הרעיון של הגיוס בהדסטארט הוא מהפך חברתי בפני עצמו, האתר מאפשר רכישה בטוחה של הספר לפני שהוא יצא לאור, אם מספיק אנשים ירכשו את הספר, יגוייס סכום היעד שהוצב לפרויקט ויאפשר את ההדפסה וסיום ההפקה שלו ומשלוח ישיר של הספר לכל הרוכשים. רותם: "גיוס חברתי זו דרך חדשה ומהפכנית שמאפשרת ליוצרים להגיע לקהל היעד שלהם בלי תיווך של בעלי אינטרס ומאפשרת לנו, כקהילה, להיות שותפים למיזמים שאנחנו מאמינים ברעיון ובתוכן שלהם." רויטל: " בנוסף, הגיוס בהדסטארט מאפשר לנו  לשמור את ה"הבייבי" שלנו, ולא למסור אותו ל"הורים חורגים" שיחליטו על גורלו ויהיו הנהנים העיקריים מהפירות שלו. "

הרכישה בהדסטארט היא בטוחה ומאובטחת.  בעת התמיכה וההרכישה של הספר, לא מתבצע חיוב של כרטיס האשראי של התומכים אלא רק בתום הפרוייקט ורק בתנאי שהגיע לסכום היעד שהוצב. (על מנת להבטיח את מימוש הפרויקט)

הקמפיין מסתיים ב24/12/14!
אם ברצונכם לשנות את השיח בבית סביב אוכל ולחולל שינוי מהותי בתזונה של הילדים שלכם,  כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לפרוייקט בקישור המצורף, לקנות את הספר ולהיות בין התומכים הרבים שכבר הביעו אמון באצידופילוס…

חפשו אותנו בפייסבוק: "להציל את אצידופילוס מרכז הדרכה וייעוץ לאורח חיים בריא להורים וילדים", ובאתר האינטרנט

אודות היוצרות:

רויטל הרפז-  תזונאית טבעית ועו"ס, אמא לשלושה, מתגוררת בכרכור
רותם שלאוזר- נטורופתית ומלווה תהליכי שינוי ליחידים ובקבוצות, אמא לארבעה, מתגוררת בפרדס חנה

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו