Thymoquin_Fly
PassoverFocus_Fly

אל תחפשו במקרר אהבה

מאת: שרי קפלן
זמן קריאה: 3 דקות
ד"ר דינה אייזן, רופאת משפחה, לא שולחת אף אחד לקנות ויטמינים. היא מלמדת אנשים דבר אחד פשוט: תצחקו, תחבקוהרבה וכל השאר כבר יסתדר מעצמו
In2024_Article

בוקר יום שישי, אני בפתחו של סופשבוע עמוס במיוחד במטלות, לימודים ומחויבויות משפחתיות.

בסטרס כהרגלי. אולם מרגע שד"ר דינה אייזן, M.D, מתחילה לדבר מול הקהל הגדול שיושב בתיאטרון גבעתיים, חיוך מתפשט על פני והנה אני מאמצת לעצמי גישה אופטימית וחיובית. כמה זמן זה יחזיק? סביר להניח שיום יומיים ואחזור לסורי, אין ברירה ראייה אופטימית דורשת עבודה פנימית בלתי פוסקת.

ד"ר אייזן לא שולחת אותנו לתור אחר תוסף יקר או להכין שייק עלים ירוקים, היא בסך הכל מחזירה אותנו לדברים שאנחנו יודעים ושוכחים כל הזמן: הכל עניין של גישה ושל צבע המשקפיים שאנחנו בוחרים להרכיב.

ד"ר דינה אייזן, בוגרת בית הספר לרפואה בת"א, רופאת משפחה במשך 15 שנה, עזבה לפני כ-7 שנים את התחום וכיום היא מרצה על כוחו המרפא של ההומור כחלק מפעילות חברת "סינפסות" אותה הקימה יחד עם ד"ר לילך מלצקי.

העכברושים של דינה

הכירו את העכברו"ש של ד"ר דינה אייזן:

ע-עייפות
כ-כעס
ב-בדידות
ר-ריקנות
וש-שעמום

כל פעם שהעכברו"ש מופיע, כל מחלה באשר היא, מוחמרת. וגם הריצה למקרר. אנחנו חייבים לפתח מודעות לעכברושים שלנו. המודעות חשובה, אבל זה לא מספיק, חייבים לשנות את הרגש.

לכל אחד מאיתנו שלושה גילאים:

• גיל כרונולוגי – הגיל הנמדד בשנות חיים.
• גיל ביולוגי – מצב הרקמות והאיברים שלנו מבחינה תפקודית. ככל שנשמור על אורח חיים בריא יותר, גילנו הביולוגי, עשוי להיות צעיר מגילנו הכרונולוגי ולהפך.
• גיל פסיכולוגי – הגיל הקובע לדידה של ד"ר אייזן הוא האופן בו אדם תופס את גילו.

המציאות היא סובייקטיבית. כל אחד חי את אותה המציאות בצורה שונה, בדיוק בצורה בה הוא תופס אותה. החדשות הטובות, שידועות לכולנו אך בלתי מיושמות על ידי רובנו, הן שיש לנו שליטה, אנחנו יכולים לשנות את המחשבות שלנו !

עובדה מדעית היא שאנשים שמחים הם אנשים בריאים יותר. שמחה ואושר מטיבים עם כל מערכות גופנו: מע' חיסון משופרת, פעילות תקינה של מערכת העיכול, שיפור בנשימה ובכושר, שיפור בחילוף החומרים. אפילו בביתי חולים זה עובד כך: הצוות הרפואי נוטה לגשת לחולים שמחים יותר מאשר למדוכאים ולקוטרים.

סינפסות אפשר לייצר כל החיים!

סינפסה, מסבירה אייזן, היא תחנת ממסר שבה מתקיים חיבור בין תאי עצב. כל גירוי או מחשבה מפעילים את הסינפסות במוח. למשל חיבוק של אדם אהוב מפעיל סינפסות של שמחה אך הגירוי אינו חייב להיות אמיתי. גם אם רק אזכר באהוב ליבי, אפעיל סינפסות הקושרות את המחשבה להפרשת מוליכים עצביים האחראיים על תחושת האושר. המוח לא מבדיל בין מציאות לדמיון ואותן סינפסות יפעלו בין אם הגירוי נתפס באמצעות החושים הגשמיים ובין אם זו רק מחשבה או דמיון. בכל רגע ורגע יש באפשרותנו לשנות את דעותינו, עמדותינו, אמונותינו וליצור הקשרים מוחיים המעלים את מידת האושר והבריאות שלנו.

הקהל משועשעאיך מייצרים סינפסות שמחות?

• מקדישים יותר זמן לטיפוח הגוף
• מוקירים תודה
• מאירים פנים
• ומרבים בנתינה – נתינה מרבה אהבה

הכללים של דינה לבריאות אופטימלית

ד"ר אייזן מנסחת מס' כללים לבריאות אופטימאלית:

1. הפסיקו להתלונן  – תלונה היא רגש שלילי ונאמרת בדרך כלל למישהו שלא יכול לעשות דבר בנידון!
ותרו על הכעס! לא לשלוט בו, לא להדחיק אותו, לוותר עליו! מחקר שבוצע בארה"ב מצא ש-50% מהיכולת להיות מאושרים היא מולדת. 10% – מיכולתנו להיות מאושרים תלויה בנסיבות חיים. וגולת הכותרת: 40% מהיכולת להיות מאושרים תלויה בלימוד מודע שלנו.

2. שמרו על הגוף
שינה – אדם שלא ישן מספיק חושף את עצמו למחלות.
אכילה – אכלו מזון מלא חיות מהטבע ולא מזון מעובד.
שתייה – המים מהווים 85% מהמוח! שתו מים !
יציאות – העצירות היא אם כל המחלות לפי הנטורופתיה.
ספורט – מצאו שאדם שצועד של יום כ-5 ק"מ מוריד את רמת הכולסטרול, את רמת הסוכר, ומשפר מצב רוח.

3. הוקירו תודה – אנשים שיודעים להוקיר תודה הם אנשים בריאים יותר.
• תודה על דברים טובים
• תודה על המובן מאליו. על החושים שלנו, על היופי שבטבע, על המים החיים, הבגדים, קורת הגג, המזון ועוד..
• תודה גם על ההתנסויות הקשות והכואבות. אם לומדים להתנגד למציאות, כואב פחות הלב.
אנחנו לא יודעים למה קורים הדברים, לכן עלינו לומר תודה על הכל!

4. חייכו – רוב האנשים מחזירים חיוך כשמחייכים אליהם, כיוון שזה רפלקס של חיקוי. הידעתם שאם מחזיקים את החיוך 30-40 שניות, מצב הרוח משתפר. המוח לא מבדיל בין מימיקה מודעת למציאות אמיתית.

5. חבקו – נמצא שקשישים שמחובקים יותר בבתי אבות, תוחלת החיים שלהם ארוכה יותר והם ישנים טוב יותר.

מר נחום חופרי (מימין), ראש עיריית רעננה, ובן יקיר

המרשם לחיבוק:
מינון – לא לחכות שמישהו ייסע או יחזור מחו"ל.
וירג`יניה סאטיר,סופרת ופסיכותראפיסטית אמריקאית נודעת אמרה: אנחנו זקוקים ל-4 חיבוקים להישרדות, 8 חיבוקים לתחזוקה ו-12 חיבוקים – הם ממש גן עדן!

בסוף ההרצאה המשעשעת ומחכימה הזאת ד"ר דינה אייזן הפעילה אותנו בתרגיל הלקוח מהיוגה צחוק. אף אחד באולם לא נותר אדיש, כולנו צחקנו צחוק מתגלגל ומדבק במשך שניות ארוכות וחיזקנו את מערכת החיסון שלנו באמצעות משאב כל כך זמין ופשוט. פשוט תנסו. פשוט תצחקו.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו