Thymoquin_Fly
In2024_Fly

אורגנו נגד קנדידה

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג, תזונאי ומחבר כתב העת "תזונה פלוס"
זמן קריאה: 2 דקות
האיטלקים מתים עליו, ובצדק. האורגנו לא רק מוסיף ארומה נפלאה הוא גם עתיר סגולות. מאזן סוכר, אנטי אוקסידנט חזק ואחת התרופות היעילות נגד קנדידה
Laisha_In

האיטלקים מתים עליו וכמעט ולא תמצאו מנה איטלקית ראויה לשמה ללא ניחוח של אורגנו – ובצדק. האורגנו, שמכיל שמן נדיף שמעניק לאוכל ארומה נפלאה, הוא לא רק טעים הוא גם בריא. ועל כך יכול להעיד גם שמן האורגנול שנמכר בשנים האחרונות במחוזותינו כתרופת פלא לכל מחלה.

האורגנו נחשב לצמח מעורר, נוגד התכווצויות, עוזר לעיכול, עוזר נגד גזים, מכייח ואף מעורר מבחינה מינית. משתמשים בתה אורגנו גם כנגד שיעול ובעיות נוספות של דרכי הנשימה וכן נגד קנדידה – לגביה הוא נחשב כצמח מרפא יעיל ביותר.

מחקרים עדכניים מצאו כי לאורגנו יש פעילות אנטיאוקסידנטית חזקה ביותר, השווה לזו של ויטמין  .C  וכן פעילות אנטי בקטריאלית ואנטי פטרייתית.

תה מן הצמח אורגאנו ושמן נדיף שלו הם מן התכשירים הצמחיים היותר יעילים נגד קנדידה. בנוסף ליכולת האנטי פטרייתית שלו, הוא נמצא קוטל גם מינים רבים של חיידקים ובהם הליקובקטר פילורי.  תה מצמח זה, ביחד עם הצמח בת-קורנית פשוטה, עוזר כנגד בעיות עיכול רבות הקשורות הן לקנדידה והן להליקובקטר פילורי, חיידק מעיים נפוץ מאוד.

כאשר נבדקה יכולתו להילחם בחיידקים (סטפילוקוקוס אאורוס, אשריציה קולי, קלבסיאלה פנאומוניה, הליקובקטר פילורי ומיקובקטריום טאראה) שמן נדיף של אורגאנו קטל את כל סוגי החיידקים. הליקובקטר פילורי היה רגיש במיוחד לשמן אורגנו. השמן הנדיף מנע גם התפתחות של סוגים נוספים של סטפילוקוקוס העמידים בפני אנטיביוטיקה.

במחקר אחר נבדקה היכולת של שמן נדיף של אורגאנו ושל ציפורן לקטול פטריות. שני החומרים גילו פעילות אנטי פטרייתית חזקה. כאמור, גם בתחום הקנדידה לאורגנו יש הצלחה. מחקר נוסף בדק את פעילותו של הצמח כנגד מינים שונים של קנדידה. השמן הנדיף הופק מחלקי הצמח השונים, מלבד מן השורשים. הכמות מעכבת הפעילות של מיני הקנדידה הייתה 0.16 מיקרומול. משמע כי ריכוזים אלו ואף נמוכים מהם מנעו התפתחות של קנדידה וחיידקים נוספים.

אורגנו גם לטיפול בסוכרת

במרוקו נערך מחקר בו השתתפו 320 חולי סוכרת, 380 אנשים שסבלו מיתר לחץ דם ו-20 חולי לב. במחקר נבדקה ההשפעה של 92 מיני צמחי מרפא מקומיים. אורגנו היה אחד מן הצמחים היעילים  ביותר לטיפול במחלת הסוכרת.

ניסוי אחר נערך עם חולדות סוכרתיות. אורגנו הוריד במידה רבה את רמות הסוכר בדם אצלן. כבר אחרי היום הרביעי של מתן המיצוי, רמת הסוכר בדמן נכנסה לנורמה. לא חלו שינויים ברמות האינסולין הן אצל החולדות הבריאות והן אצל החולות. המסקנה: מיצוי האורגנו זה משפיע על רמות הגלוקוז בדם ללא השפעה על מנגנון האינסולין.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. מישהו

    ניתן למצוא את שמן האורגנו בכמוסות ובנוזל ברוב חנויות הטבע, כמובן שגם ניתן להזמין מחו"ל ( אני מזמין מאתר VITACOST) שהעלות שם נורא זולה עם יותר כמוסות.