Trima_saffron

Powered by WP Bannerize

Trima_HAIR

Powered by WP Bannerize

אוסטאופורוזיס (Osteoporosis) - דלדול העצם

מאת: הוצאת פוקוס ספרים
המלצות לתזונה בריאה בנושא אוסטאופורוזיס - דלדול העצם מתוך "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" מאת ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D) בהוצאת פוקוס
חלב אורז

צילום: pixabay

מזונות מומלצים

אכלו מזונות עשירים בסידן וברכיבים תזונתיים נוספים הדרושים לשם ספיגת הסידן. בין המקורות הטובים לרכיבים תזונתיים אלה ניתן לכלול ירקות עליים (מלבד תרד), פולי סויה, אגוזים, מולסה, דג סלמון (אלתית), סרדינים (עם העצמות), ברוקולי ויוגורט טבעי, לא ממותק, המכיל "חיידקים ידידותיים" פעילים.

ירקות עליים כמו כרוב, חסה ועוד, חשובים משום שהם מכילים ויטמין K. ויטמין K1 הוא הצורה הצמחית של הוויטמין והיא חשובה לבניית העצמות.

מוצרי סויה מותססים כמו טוֹפוּ ומיסוֹ טובים לעצמות.

חומצות שומניות חיוניות המצויות באגוזי מלך, בשקדים, בזרעי פשתה ובדגים, חשובות גם הן לשמירה על עצמות בריאות.

מזונות שיש להימנע מהם

אחת הסיבות לשיעור כה גבוה של דלדול העצם בחברה המערבית, היא צריכה גבוהה מאוד של מזונות עתירי סוכר. עליכם להימנע מצריכת סוכר לבן, דגנים מעובדים ומשקאות מוגזים וממותקים.
אכלו פחות בשר בקר. צריכה מרובה של בשר בקר עלולה לתרום לאיבוד עצם אצל חלק מהאנשים.

גם צריכה גבוהה של מלח קשורה לאיבוד עצם. אל תאכלו מזונות מעובדים, מאחר שבדרך כלל הם רוויים במלח. לעולם אל תתבלו את מזונכם במלח שולחני פשוט.

הקפידו לא להגזים בצריכת קפאין ומשקאות אלכוהוליים. חומרים אלה תורמים לאיבוד העצם.

ייתכן שתופתעו לדעת שדווקא במדינות שבהם אנשים מרבים בשתיית חלב-פרה, שיעור דלדול העצם הוא הגבוה ביותר. ייתכן שהסיבות לכך הן אי-הסבילות ללקטוז והאלרגיה לקזאין (חלבון חלב-הפרה), שתי בעיות שכיחות מאוד הגורמות לספיגה לקויה של סידן. כמו כן, הסידן המצוי בחלב-הפרה לא נספג היטב בגופנו ושיעור ספיגתו הוא כ-25%. מוצרי החלב גורמים לבעיות בריאותיות נוספות, לכן אל תסתמכו עליהן כמקור לסידן. יוצא מכלל זה הוא היוגורט הטבעי, הלא ממותק, המכיל "חיידקים ידידותיים".

 

המלצות לתזונה בריאה בנושא אוסטאופורוזיס – דלדול העצם מתוך הספר "תרופות סיניות ביתיות" מאת ד"ר ליהוא וואנג בהוצאת פוקוס

כיצד תנהגו בחיי היומיום?

• מומלץ ליטול תוסף של סידן עם ויטמין D לפני השינה. יעילות הספיגה של הסידן היא מיטבית בזמן השינה.

• אִכלו מזונות עתירי סידן, כגון בשר דל שומן, חלב, ביצים, צדפות, פולי סויה, טחינה ופירות ים. הרבו באכילה של סלרי, אצת ים (Hai Dai (kelp – ניתן להחליף אותה באצות שונות המתפקדות באופן דומה, ונקראות Hai Zao או Kun Bu –עירית סינית *(Jiu Cai (Chinese chive, טופו, *Shanghai Xiao Bai Cai) bok choy) תמרים אדומים (Hong Zao (red dataes, זיתים, בננות ואגוזים. הוסיפו למזונכם מעט חומץ אורז כדי לסייע לספיגת הסידן. לחילופין, אפשר ליטול 1 כף של חומץ תפוחים לפני כל ארוחה. אִכלו מאכלים המכילים את היסוד הכימי בור, כגון תפוחים, אגסים, ענבים או אגוזים. לנשים קשישות חשוב במיוחד לצרוך בור. כמו כן, חשוב לאכול מאכלים המכילים מנגן, כגון חלב, בשר וביצים.

מה אסור?

• אל תגזימו בצריכת סוכר או מאכלים מלוחים, או בשתייה של קפה ומשקאות תוססים. סוכר, מלח וקפאין גורמים לאובדן של סידן.

טיפול תזונתי

• חלב עם אבקת שומשום:

המצרכים: 200 מ"ל חלב, 15 גרם אבקה של גרעיני שומשום, דבש.אופן ההכנה: ערבבו הכול עם 1 כפית דבש. שתו 3 פעמים ביום.

• מרק מאורז עם צמחי מרפא:

המצרכים: 90 גרם אורז, 30 גרם אבקה של פולי סויה, 15 גרם אגוזי מלך, 15 גרם גרעיני שומשום שחור, 5 תמרים אדומים (Hong Zao (red dates,
7 גרם שורש של קֶדֶד (Huang Qi(Astragalus root, 15 גרם בטטה סינית (Shan Yao( Chinese yam.
אופן ההכנה: הוסיפו לכל המצרכים 4 כוסות מים והרתיחו. הנמיכו את עוצמת הלהבה ובשלו במשך 20 דקות. הוציאו את הקֶדֶד. אִכלו לעתים קרובות.

 

המלצות לתזונה בריאה בנושא אוסטאופורוזיס – דלדול העצם מתוך הספר "להוציא את המיץ" מאת פט קרוקר וסוזן איגלס בהוצאת פוקוס

מזונות המועילים לריפוי:

פירות וירקות: אננס, אבוקדו, ברוקולי, כרוב, ירקות עליים וגרגר הנחלים.

צמחי מרפא: אספסת, קמומיל, עלי שן הארי, שיבולת שועל, פטרוזיליה*, לחך וסרפד, אסטרגלוס, שורש שן הארי, שמן נר הלילה, זנגביל, ג'ינסנג וסקוטלריה.

מזונות נוספים: מולסה (Blackstrap), פירות מיובשים, דגים ושמן דגים, קטניות, אגוזים וזרעים, גבינת פטה, סרדינים, סלומון, אצות ים, האצה ספירולינה, טופו, דגנים מלאים ויוגורט המכיל חיידקים מועילים ופעילים.

*  בתקופת ההיריון הגבילו את צריכת הפטרוזיליה ל-½ כפית (2 מ"ל) מהצמח המיובש או לגבעול טרי אחד מדי יום. אין לצרוך פטרוזיליה במקרה של דלקת כליות

 

למידע נוסף, כולל המלצות לאמצעי טיפול נוספות ראו בספר "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" בהוצאת פוקוס
למידע נוסף, כולל המלצות לאמצעי טיפול נוספות ראו בספר "תרופות סיניות ביתיות" בהוצאת פוקוס

 

השאירו תגובה:
  1. AD

    לחברת מרוולס יש מוצר חדש – תוסף מזון אבקתי שמכיל סידן . ממיסים בכוס מים ושותים
    תוצאות מעולות כי הספיגה מלאה בניגוד לכדורים ( מוכח מדעית ).
    שיהיה לבריאות.
    מי שמעוניין לנסות ו\או לרכוש נא לשלוח מייל לכתובת הנ"ל . שיהיה לבריאות .

  2. אביעד בניהו

    אני רוצה להמליץ על DENSITY, סידן אמורפי המיוצר ע"י חברת אמורפיקל. זה תוסף סידן ייחודי בעל יתרונות משמעותיים ביותר בהשוואה לתוספי הסידן הקיימים כיום בשוק. מחקר קליני אשר בוצע ביחידה לתזונה קלינית בביה"ח איכילוב בנשים בגיל המעבר הראה כי הסידן האמורפי נספג בממוצע פי 2 בהשוואה קלציום קרבונט. בנוסף, מחקר פרה-קליני בחיות הראה כי הסידן האמורפי הינו תוסף הסידן היחיד שמונע באופן משמעותי דלדול עצם, מעודד בניית עצם ואף יעיל במניעת שברים. תנסו תנסו תנסו!
    http://www.density-calcium.co.il/