himalayaKrem_Fly
Nadar_Fly

חזיזית ורודה (רוזצאה) (Rosacea)

מאת: מאת ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D)
זמן קריאה: 2 דקות
המלצות לתזונה נכונה בנושא חזיזית ורודה, מזונות מומלצים וכאלה שכדאי להימנע מהם.
himalayaKrem_IN

מזונות מומלצים

הרבו באכילת מזון טרי. ירקות, פירות, אגוזים, נבטים וזרעים, מכילים במצבם הטבעי אנזימים המסייעים לגופכם להפוך את המזון לרכיבים התזונתיים הנדרשים לבריאות העור ומערכת הדם. אם אתם סובלים מחזזית ורודה, ירקות עליים יועילו לכם במיוחד, מאחר שהם מכילים שפע של מינרלים.

שתו מספר כוסות של מיצי ירקות ירוקים טריים מדי יום. אם אתם סובלים מהפרעת עור זו, קרוב לוודאי שמערכת העיכול שלכם אינה מעכלת את המזון בצורה מושלמת והמיצים הם דרך מצוינת להכניס רכיבים תזונתיים חיוניים ישירות לזרם הדם.

הקפידו לאכול מזונות העשירים בסיבים תזונתיים. אם אתם אוכלים מספר מנות של ירקות או פירות טריים בכל ארוחה, סביר להניח שאתם אוכלים כמות מספקת של סיבים תזונתיים שתאפשר לרעלים להיות מופרשים בצואה במקום לצאת דרך העור. כדי לאזן את ארוחותיכם, הוסיפו להן דגנים מלאים וקטניות.

חומצות שומניות חיוניות מפחיתות מעוצמת הדלקות. אכלו מספר פעמים בשבוע דגי מים קרים ממקור מים נקי ואכלו זרעי פשתה (2-1 כפות בכוס מים) מדי יום.

אצל אנשים רבים הסובלים מחזזית ורודה נמצא חסר בוויטמינים מקבוצה B. אורז מלא, שיבולת שועל, נבטי חיטה, שמרי בירה ולחם מקמח מלא או פריכיות מדגנים מלאים הם מקורות מצוינים לוויטמינים אלה. אם יש לכם נטייה לחוש חרדה, ויטמינים מקבוצה B יסייעו לכם להרגיש שלווים יותר.

בדרך כלל, לא מומלץ ליטול אנטיביוטיקה במקרים של הפרעות עור קוסמטיות. שמרו את הטיפול האנטיביוטי לזיהומים חמורים יותר. אולם אם אתם מרגישים שאתם חייבים ליטול אנטיביוטיקה, הקפידו לאכול יוגורט טבעי – לא ממותק – או מוצר אחר המכיל תרביות של "חיידקים ידידותיים" מדי יום. מזונות אלה משיבים לגוף את ה"חיידקים הידידותיים" שהאנטיביוטיקה מחסלת.

מזונות שיש להימנע מהם

הימנעו מאכילת מזונות שגורמים לכם להסמיק. מזונות חריפים, קפאין ומשקאות אלכוהוליים הם אבני-נגף עבור רוב האנשים הלוקים בחזזית ורודה. גם סוכר או מלח המכיל יוד עלולים לגרום להרחבת כלי הדם. לימדו לדעת אילו מזונות גורמים לתחושה לא נעימה בעורכם והימנעו מאכילתם.

הישמרו מצריכת מאכלים ומשקאות חמים. הניחו למשקאות ולמרק להתקרר בטרם תכניסו אותם לפיכם.
שומנים רוויים עלולים לגרום לדלקת במערכות רבות בגוף, כולל העור. אם תימנעו מאכילת בשר בקר ומזונות מטוגנים ועתירי שומן, תשפרו את תהליך העיכול שלכם.

תסמיני האלרגיות למזון יכולים להיות דומים לאלה של החזזית הוורודה, או לגרום להחרפת ההפרעה.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו