supherb_Fly
Laisha_Fly

בקע סרעפתי וזרימה חומצית חוזרת ( Hiatal Hernia and Acid Reflux Disease)

מאת: ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D)
זמן קריאה: < 1 דקה
המלצות לתזונה בריאה בנושא בקע סרעפתי וזרימה חומצית חוזרת
PassoverFocus_IN

מזונות מומלצים

אכלו מזונות בסיסיים שלא עובדו ולא הוצאו מהם הסיבים התזונתיים הטבעיים. בין מזונות אלה מצויים דגנים מלאים, ירקות טריים ואגוזים וזרעים לא קלויים.
הימנעו מאכילה מופרזת ותכננו מספר ארוחות קלות במשך היום.

הרבו בשתיית מים. כדי לשמור על בריאות מערכת העיכול, שתו כוס מים נקיים, אחת לשעתיים במהלך היום. בנוסף, שתו עוד כוס אחת או שתיים בכל פעם שאתם חשים שהתסמינים עומדים להופיע. המים מדללים ומנטרלים את חומצות הקיבה העולות במעלה הוושט.

למיץ הכרוב יש יכולת מופלאה להרגיע את דרכי העיכול. שתו כוס מיץ כרוב מדי יום.
הוסיפו זרעי פשתה או שמן פשתה לארוחותיכם מדי יום.

מזונות שיש להימנע מהם


הימנעו מאכילה מופרזת. אל תאכלו בחיפזון, אכלו לאט, לעסו היטב ותיהנו מהאוכל, התענגו על כל נגיסה. הפסיקו לאכול לפני שאתם חשים מלאים.
אל תאכלו בדיוק לפני השינה. אכלו לא יאוחר מ-3-2 שעות לפני השינה, כדי לאפשר לקיבה להתרוקן.


אל תאכלו מזונות קשים לעיכול. שומנים רוויים, מוקשים ומוקשים בחלקם, נשארים זמן רב בקיבה וגורמים פעמים רבות לזרימה חומצית חוזרת. האשמים העיקריים בתופעה זו הם המזונות המטוגנים ורוויי השומן, בשר בקר ורטבים עתירי שומן.

יש קשר בין אלרגיות למזון לבין בקע סרעפתי. לפיכך, כדאי לעיין בערך אלרגיה ורגישות למזון ולאמץ את דיאטת האלימינציה המוזכרת בו. אם מצאתם שמזון כלשהו הוא הגורם לבעיה, הפסיקו לאכול אותו. ייתכן שאז תגלו כי התסמינים משתפרים במידה ניכרת או אפילו נעלמים לחלוטין.
הימנעו מצריכת קפאין, אלכוהול, שוקולד, מנטה ומזונות חריפים או מתובלים מאוד. מזונות אלה מגרים את הקיבה ועלולים לגרום להחרפת התסמינים.

 

למידע נוסף, כולל המלצות טיפול נוספות ראו בספר "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" בהוצאת פוקוס.

 

 

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו