In2024_Fly
Laisha_Fly

ליגנינים (נוגדי חימצון) – מתנת הטבע לאיזון רמות הסוכר בדם

על רדיקלים חופשיים, ליגנינים – מתנת הטבע ועץ האשוחית

אשוחית. צילום - PEXELS

OF250

כשמדברים בשנה האחרונה על מגיפה, מיד חושבים על קורונה. אולם יש מגיפה נוספת המאיימת על חיינו כבר שנים – מגיפת הסכרת.

ע"פ נתוני האגודה הישראלית לסכרת בישראל מאובחנים כ-435,000 אנשים עם סוכרת ועוד כ-200,000 אנשים שאינם יודעים שהם חולים בסוכרת ואינם מאובחנים.

סוכרת הינה מחלה מטבולית המתאפיינת בריכוז גבוה של סוכר (גלוקוז) בדם ובשתן. רמות הסוכר הגבוהות בדם, מגבירות את הסיכוי להתפתחות נזקים בכלי דם, כדוגמת טרשת עורקים ומהווה גורם סיכון משמעותי לתחלואה במחלות כלי דם ולב. לסכרת השפעה רב מערכתית על כלי הדם במוח, עיניים, רגליים, כליות ועוד והיא עשויה להוביל לעיוורון, פגיעה בכליות (נפרופתיה) וקטיעת גפיים.

השלכות נוספות של המחלה הן תסמונת מטבולית המאופיינת בהשמנה בטנית, יתר לחץ דם ורמות גבוהות של שומנים בדם. וכן פגיעה עצבית שתשפיע על רמות הכאב והתחושה בגוף (נוירופטיה סוכרתית).

מחקרים מראים כי סיבוכים שונים של המחלה גורמים לעלייה של פי 4 בשכיחות של מחלת עורקים כליליים, עלייה של פי 10 במחלות כלי הדם ההיקפיות ושיעור תמותה גבוה פי 3 עד 4 עם עד 75% מחולי הסוכרת שמתים בסופו של דבר ממחלות כלי הדם,

זאת אומרת חשוב להתמקד בטיפול בסכרת גם בהיבט הזה של מניעת נזקים קרדיו וסקולריים.

בעולם המודרני ישנם לא מעט כלים להתמודדות עם המחלה וניהול המחלה מתמקד בעיקר בשליטה על היפרגליקמיה באמצעות טיפול תרופתי, תזונה, צמחי מרפא, פעילות גופנית, הפחתת סטרס ועוד.

מחוללי הנזק: רדיקלים חופשיים

עדויות עדכניות מצביעות על כך שמתח חמצוני וחשיפה מוגברת לרדיקלים חופשיים עשויים לתרום לפתוגנזה של המחלה לסיבוכים על ידי הגברת התנגודת לאינסולין או פגיעה בהפרשת האינסולין וכן פגיעה בתאי האנדותל בכלי הדם.

ע"פ מאמר של ד"ר סאמיר קאסם שפורסם ב-THE MEDICAL  – האתר של רופאים בישראל,  רדיקלים חופשיים מסיבים נזק לתאים בשני מנגנונים: הראשון על ידי נזק למרכיבי התא, כולל נזק ישיר לדנ"א, לחלבונים ולליפידים, והשני על ידי הפעלת מסלולים רגישי עקה בתוך התא, המובילים בסופו של דבר לנזק של הצטברות של תאים מחומצנים הגורמים לעקה חמצונית (רקבון) המחמצן את הדם

בנוסף, ישנן ראיות המצביעות על כך שבקרב חולי סכרת ההגנה מפני  נוגדי חמצון עשויה להיות נמוכה יותר ורמות סוכר גבוהות כשלעצמן גורמות ליצירת רדיקלים חופשיים ופגיעה בתאים. לכן קיימת חשיבות לצריכת כמות גדולה של נוגדי חימצון בתזונה.

מחקר שבוצע באיטליה ב-2010 תומך בהנחה זו ומצביע על צריכה של דיאטה עשירה בנוגדי חימצון כמשפיעה לטובה על הרגישות לאינסולין ועל השפעת תרופות לסכרת.

במחקר אינדונזי שנעשה על עכברים הוזרקו לכ 30 עכברים זכרים חומרים שגורמים לתופעות האופייניות למצב של סוכרת סוג 2.

מתוצאות המחקר עולה כי בקרב כל העכברים שקיבלו את הטיפול בליגנינים נצפתה ירידה ברמות הסוכר בדם. ואף במינון מינימלי נצפתה ירידה בביטוי של גלוקוז בכבד המעודד יצירת שומנים בו.

ליגנינים(נוגדי חמצון) – מתנת הטבע

אחד המרכיבים המופלאים בטבע שיכול לסייע לנו במניעת סכרת ומחלות כרוניות נוספות הם ליגנינים – נוגדי חימצון רבי עוצמה ממקור צמחי, הנמצאים על דפנות התא של מיני דגנים, ירקות, פירות ואגוזים. בעבר  היה ניתן למצוא למשל את הליגנינים בזנים שונים של חיטה, אולם הללו הוחלפו בחיטה ננסית בעלת תפוקה גבוהה יותר וערך תזונתי נמוך. וכך קרה שבעולם המודרני התזונה של האדם הממוצע חסרה בנוגדי חמצון בגלל ירידה בערך התזונתי של המזון עקב תפוקת ייצור גבוהה יותר.

 

עץ האשוחית – עץ החיים

אחד מהמקורות העוצמתיים ביותר בטבע לליגנינים הוא עץ האשוחית הנורווגית המכונה גם בשם "עץ החיים" (Picea abies)  –  עץ ירוק עד הגדל בצפון פינלנד בתנאי אקלים קשים, כמעט נטול מחלות ומזיקים. זאת הודות לתכולת הליגנינים שלו והשפעתו נוגדת החימצון, נוגדת הדלקת, ואנטי בקטריאלית ופטריתית.

ממיצוי של עץ האשוחית הנורווגית, מכיל 7 סוגי ליגנינים (נוגדי חמצון) העוצמתיים ביותר בטבע הופק הנוזל הנקרא fountain of life (מעיין החיים) שנמצא במחקרים רבים כבעל תרומה ממשית לבריאותנו ובמניעת נזקי רדיקלים חופשיים, שנקשרים לתחלואה במחלות כרוניות ומצבים דלקתיים. הוא מכיל פי 17 יותר ליגננים בהשוואה לזרעי פשתן שנחשבים למקור הכי גבוה של נוגדי חמצון במזון.

אילו 7 הליגננים המצויים בנוזל:

7 HYDROXYMATAIRESINOL

7 HYDROXYMATAIRESINOL (ISOMER)

SAOOISOLAREASINOL

LARIAMATAIRESINOL

ALPHA COINDENDREN

LIVOVIL

LARICIRESINOL

תמצית נוגדי חמצון של "מעיין החיים" מאזנת את רמות הסוכר בדם, מטפלת בנגעים ופצעי עור ורגלים הנובעים מהסכרת, ומנקה את מערכת העיכול  מחמצון שזה עוזר ביצירת חילוף חומרים מהיר יותר, מנקה כולסטרול רע, שורף שומן בטני ומפחית כבד שומני. פעולות אילו עוזרות בירידה במשקל לסוכרתיים הסובלים מעודף משקל.

תמצית צמח האשוחית הנורווגית היא אורגנית, מהולה ב TIMETHYLENE GLYCOL המופק מתירס שאינו מהונדס גנטית, נטולת סוכר, אלכוהול ופרבנים.

חשוב לציין כי לפני שהמוצר יוצא את שעריו של המפעל בקנדה נבדקת כל אצווה וכמות הליגנינים נמדדת, לצד פרמטרים נוספים, בהתאם  לדרישות משרד הבריאות הקנדי.

הוראות השימוש:

בקבוק אחד מכיל 30 ml ובצריכה של 30 טיפות ביום (15×2) בוקר וערב מספיק לכחודש.

ע"פ המלצות מומחים לקבלת תוצאות, מומלץ לצרוך את הנוזל לאורך תקופה של 3-6 חודשים ברציפות. לצריכה של כמות המספיקה לניקוי הדם ולראות שינוי במדדי הסכרת.

ככל שהדם מתנקה יותר, התוצאות טובות יותר.

 

 

צרו קשר עם מעיין החיים - fountain of life



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו