Laisha_Fly
PassoverFocus_Fly

שילוב מנצח

מאת: - פרלמן סחר אי בי אר בע"מ
ראיון עם אמיר פרלמן בנושא הדרך הנכונה והאחראית לשלב טיפול תרופתי עם טיפול בצמחי מרפא
Thymoquin_In

ע"פ מחקר ישראלי שנערך על ידי בית חולים הלל יפה בשנת 2016, כאלפיים איש מתים מדי שנה כתוצאה משימוש שגוי בתרופות (הרבה אגב, מעבר למספר הנפטרים מקורונה למשל עד כה).

 

השימוש השגוי בתרופות נובע מנטילה של תרופות, שלא בהתאם להנחיות. חוסר התייחסות לתופעות הלוואי של התרופה והשלמת חסרים שעשויים להיגרם עקב נטילתה. וכן מנטילת מספר תרופות בו זמנית – שילוב שעלול לגרום לנזק בטווח הקצר או הארוך, ובמקרי קצה אף להיות מסכן חיים .

על פי נתוני אתר מדסקייפ נכון ליולי 2020 כ 44% מכלל הציבור האמריקאי צורך לפחות תרופה אחת וכ 17% מכלל הציבור צורכים שלוש תרופות מרשם או יותר. מספרים אלה עולים דרמטית כאשר מדובר באוכלוסייה הבוגרת.

בקרב בני 65 פלוס, למעלה מ 80% מהציבור האמריקאי צורכים לפחות תרופה אחת. כמחצית מבני ה 65 ומעלה צורכים 3 תרופות או יותר. ויש להניח שהמצב דומה גם בארץ.

 

אחד האתרים החשובים שקמו לאחרונה במטרה לתת מענה לבעיות שעשויות לנבוע משילוב של טיפול תרופתי ותוספי תזונה וגם להתריע על חסרים תזונתיים הצפויים עקב שימוש ארוך טווח בתרופות כאלו ואחרות הוא אתר BODY BALANCE PRO שהוקם ע"י חברת בודי בלנסר פרו – העוסקת בפיתוח כלי עזר להנגשת מידע חיוני וכלים דיאגנוסטיים ייחודיים לקהל המטפלים, הרוקחים ושוחרי הבריאות, הכולל בין היתר גם מידע על אינטראקציות בין תרופות ותוספי תזונה.

 

בראש החברה עומד אמיר פרלמן שבאמתחתו ניסיון רב כמטפל בתזונה וצמחי מרפא.

 

אמיר הוא מומחה ברפואה סינית אנרגטית. בוקר לימודי צ'י קונג בוינגייט ומייסד מדיקל צ׳י קונג ישראל – בית ספר להכשרת מדריכי צ׳י קונג . הוא סיים לימודי תזונה בהצטיינות יתרה במרכז לרפואת הרמב״ם. מתמחה בתזונה, צמחי ופטריות מרפא ונחשב למרצה מבוקש בתחומים אלה בארץ ובעולם.

 

ערכנו עמו ראיון כדי ללמוד יותר מקרוב על האתר ויתרונותיו.

 

פתאום קם אדם ומחליט להקים אתר כזה? מה עמד מאחורי הפרוייקט השאפתני הזה?

כמטפל היתה לי קליניקה משגשגת, שנתנה מענה למספר רב של מטופלים במהלך החודש. במהלך עבודתי נדרשתי פעמים רבות לבדוק האם תוסף תזונה או צמח מרפא ניתנים לצריכה בטוחה במקביל לטיפול תרופתי. כך קרה שבסוף כל יום עבודה נהגתי לשבת שעות ארוכות במטרה לסרוק את מאגרי המידע השונים, בכדי לוודא שאין קונטרה אינדיקציות.

מתוך רצון לתת מענה פשוט שיחסוך זמן ויאפשר עבודה אחראית נולד הרעיון ויצאנו לדרך.

בנוסף, הרבה אנשים לא מודעים לכך, אבל לא פעם טיפולים תרופתיים שכיחים עלולים לגרום לבעיות שניוניות כדוגמת התכווצויות שרירים, פגיעה במערכת העיכול ואף לירידה בתפקוד המיני.

 

לכאורה נשמע מאד הגיוני. אין פלטפורמה אחרת בעולם שמרכזת את המידע הזה תחת קורת גג אחת?

למיטב ידיעתי לא. אין מנוע חיפוש או אתר דומה לזה שלנו בישראל או בעולם כולו. לא פעם הייתי נדרש ללקט מידע מ 4-5 אתרים שונים כדי לקבל תמונת מצב רחבה ומהימנה עבור המטופלים שלי. וככל שנפח העבודה עלה, התגבר גם מספר השעות שהייתי צריך להשקיע בנושא. בשלב מסוים הבנתי שלא מדובר בבעיה אישית שלי, אלא בבעיה רחבה המשותפת לכלל המטפלים, שיש לה השלכות על איכות חייהם של מטופלים ולכן חיפשתי פלטפורמה שתהיה בבחינת ONE STOP SOLUTION.

לצורך הגשמת החזון והקמת הפרויקט שהושקעו בו כארבע שנים – חברתי לשותפתי לניהול החברה שלהבת הלפמן האמונה על הצד הטכנולוגי ויחד גייסנו שתי נטורופתיות מוכשרות – קרן מלן סרוסי המשמשת נטורופתית ראשית וענבל ליב פרץ שהצטרפה לצוות בשנה האחרונה.

 

עד כמה חשוב להיעזר באתר מסוג זה, יעיד הנתון הבא – בשנת 2016 אישר ה FDA כ-1300 תרופות חדשות (!). כך שכמות התרופות הנכנסות לסל התרופות מדי שנה, הולכת וגדלה. ככל שהמטפלים עסוקים יותר, יש להם פחות פנאי להתפנות לבדיקת הנושאים הללו.

 

אכן כמות מטורפת של תרופות. מי מסוגל לעקוב אחרי תופעות הלוואי, חסרים תזונתיים וקונטרה אינדיקציות לאורך זמן. בין אם מדובר ברופאים ובין אם מדובר במטפלים מתחום הרפואה המשלימה.    

וזה מעלה לדיון סוגיה חשובה נוספת – שיתוף פעולה בין רופאים למטפלים. יש כיום מעט מאד מטפלים אינטגרטיביים שבקיאים בעולם התרופות. או לחילופין רופאים שבקיאים בעולם צמחי המרפא ותוספי התזונה. מצד שני, אנחנו רואים ששירותי רפואה משלימה ניתנים בכל קופות החולים. וכל בית מרקחת מציע לצד תרופות מרשם ו – OTC, גם אגף שלם של תוספי תזונה. יותר ויותר מחלחלת ההבנה כיום שבמצבים של מחלות כרוניות, מומלץ לשלב בין שני העולמות ואין צורך לבחור.

 

ע"פ נתוני מדסקייפ, מעל גיל 40, 70% מהאוכלוסייה משתמשים בתוספי תזונה לצד תרופות, מבלי להיות מודעים לנזקים אפשריים. לכן חשוב שלמטפלים מכל תחום תהיה תמונה מלאה – בהקשר ליחסי הגומלין בין תרופות לצמחי מרפא ולקונטרה אינדיקציות אפשריות.

בעקבות זאת יזמנו גם שיתוף פעולה עם ירפא והמערכת שלנו תפעל גם בבתי המרקחת של קופות החולים לצד בתי המרקחת הפרטיים.

קבוצה נוספת של אנשי מקצוע שיכולים להפיק תועלת מהאתר היא פורמולטורים של צמחי מרפא ותוספי תזונה. האתר יקל עליהם לבחור צמחי מרפא שמתנגשים עם כמה שפחות תרופות. כך למשל, היפריקום שמשמש לטיפול בדיכאון, "מתנגש" עם 3000 תרופות. ולכן כאשר באים להרכיב פורמולה נוגדת דיכאון, יש מקום לשקול שימוש בצמחים בעייתיים פחות.

חשוב לציין כי האתר מכיל מידע הן לגבי צמחי מרפא מערבים והן לגבי צמחים סיניים ואיורוודיים. ומרבית החומר מגובה מחקרית. עם זאת ישנם צמחים והתוויות שעדיין לא קיים לגביהם מידע מספיק.

 

כל המידע המופיע באתר מגובה מחקרית, עם קישורים למחקרים רלוונטיים.

 

נשמע מושלם. ובכל זאת, מה הבאגים של האתר?

אין באגים. להיפך. יש עוד המון דברים ישימים. ניתן לשמור לקוחות תחת פרופיל לקוחות וכך לנהל מעקב ואפילו להיעזר במסד הנתונים הזה בעתיד, דרך שת"פ בין אנשי מקצוע שונים בהם ניעזר המטופל. כפי שנעשה למשל בקופות החולים, כאשר ההיסטוריה הרפואית של המטופל מוצגת בפני הרופא המטפל בכל ביקור, בהתאם לצורך. ובכפוף כמובן להסכמת המטופל.

בנוסף, ניתן להתאים פילטרים ולסנן את המידע בהתאם לפרמטרים כגון: טבעונות וכשרות. כמו כן עובדים בחברה על פילטרים נוספים כגון מנופאוזה, הריון וכדומה – מצבים בהם המינון היומי המומלץ משתנה בהתאמה.

יותר ויותר אנשים מבינים שתרופות לא מרפאות ומחפשים דרך אחרת

למה חשוב לנטר את התרופות? צילום: Depositphotos

 

המערכת מיועדת רק לשימוש רופאים, מטפלים ואנשי מקצוע מהתחום?

לחלוטין לא. החזון של החברה שלנו הוא ליצור מערכת אינטגרטיבית שתאפשר לכל אדם לקבל החלטות מושכלות בנוגע לבריאותו. כך למשל, ניתן להקיש בחיפוש שם של תרופה ולקבל מידע על חסרים תזונתיים אפשריים – קיימת כיום ההבנה כי תיסוף נכון עשוי למנוע תופעות לוואי ולצמצם נזקים. ליפיטור (השייכת לקבוצת הסטטינים) לדוגמא, עשויה למשל לאורך זמן לגרום לחסר באבץ, שהופך אנשים פגיעים יותר להתקררות. חסר במגנזיום – שעשוי לגרום להתכווצויות שרירים. קו קיו 10 – שחסר באנזים זה עלול לגרום לפגיעה בתפקוד לבבי. אשלגן – שמשפיע על לחץ הדם ועוד.

פיצ'רים נוספים מאפשרים לקבל מידע על תופעות לוואי של תרופות, מגוון תרופות אפשריות לטיפול במחלות מסוימות (סוכרת, לחץ דם וכד') – וכך מאפשרות למטופל ללמוד על התוויות נגד או חסרים תזונתיים הרלוונטיות למצבו עקב צריכת תרופה כזו או אחרת.

לא צריך להצליב מידע ממספר אתרים במקביל. לא צריך לדעת אנגלית. הכול נגיש ופשוט לשימוש.

עם זאת, חשוב לציין כי האתר לא מחליף את המטפל! אלא מסייע לראות את מכלול השיקולים כדי להעניק למטופל תשובות בזמן אמת. ובמקביל להעניק כלים משמעותיים לאנשי המקצוע. הדבר האחרון שמטפל רוצה שיקרה לו הוא לגלות שנתן למטופל את התרופה הלא נכונה.

 

הבנתי שלרגל השקת האתר קיימת הטבה מיוחדת לקהל. 

אכן. במסגרת ההשקה של האתר החדש, ניתן ליהנות מתקופת ניסיון חינמית בת שבועיים. שבועיים ניסיון מאפשרים לכל אדם להתוודע לאפשרויות השונות הטמונות באתר ולמידע החיוני לו ולהתרשם באם המידע הזה רלוונטי לצרכיו – כאיש מקצוע ו/או כמטופל.

בהמשך התשלום הוא על בסיס מנוי חודשי, שנתי ועוד.

צרו קשר עם פרלמן סחר אי בי אר בע"מ



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו