Laisha_Fly
supherb_Fly

7 צמחי מרפא סיניים לטיפול בחרדות לחץ ודיכאון

מאת: טל אליאס – רכז תחום דיקור סיני בכללית רפואה משלימה
זמן קריאה: 2 דקות
איך לשפר את מצב הרוח באופן טבעי? הכירו את צמחי המרפא הסיניים שיכולים לסייע
supherb_IN

בסין יש כ-6,000 צמחים ומינראליים המשמשים למטרות רפואיות. הסינים הקדומים הצליחו לברר ולהגדיר  את הסגולות הרפואיות של כל הצמחים והמינרליים. במשך השנים התפתחה מאוד רפואת הצמחים הכוללת מאות צמחים (שורשים ענפים, פרחים ועוד), מינראליים וחומרים שונים.

צמחי המרפא יעילים ומסייעים בטיפול של מגוון בעיות ומצבים כגון: בעיות  גניקולוגיות, מניעה וטיפול באלרגיות, הרגעה מסטרס וחרדות, מניעת כאבים, אסטמה, הפרעות שינה ועוד.

 

כדאי להכיר 7 צמחי מרפא המרגיעים ומטפלים בחרדות, לחצים ודיכאון:

ginseng/ren shen-גי'נסנג-משמעות השם-שורש האדם. אחד מהצמחים החשובים ברפואה הסינית המסייעים לטיפול בנפש לטווח ארוך. זהו צמח המסייע לטפל בחרדה, בחיזוק אנרגיית הצ'י ואנרגיית הכליות. על פי הרפואה רפואה המערבית, הגי'נסנג הוא צמח ממריץ ומחדש אנרגיה.

 

dang gui/angelicaאנג'ליקה סינית– צמח הגדל כל השנה בסין, יפן וקוריאה. אחד הצמחים החשובים ברפואה הסינית המסייע בטיפול בעיות גניקולוגיות ותופעות המאפיינות את גיל המעבר כמו גלי חום, נדודי שינה ועוד. האנג'ליקה הסינית מחזקת ומזינה דם על פי הרפואה הסינית.  מתאים למצבי חולשה, עייפות, תסמיני דיכאון, חרדה, דפיקות לב מואצות  ועוד.

 

rehmannia/shu di huang רהמניה מבושלת– אחד מהצמחים החשובים המסייע בטיפול של תסמיני שכחה, התחלת דימנסיה, בעיות שינה, אי שקט, ובעיות ריכוז במיוחד בגיל השלישי.

 

bai zi ren/ biotaזרע הפלטי קלדי -צמח חשוב להרגעת מחשבות טורדניות, מסייע בטיפול למצבים של חרדה, אי שקט, בעיות שינה הנובעות ממחשבות טורדניות.

bamboo/ zhu ru – שבבי במבוק טובים לבריאות

 

 zizyphus/ suan zao renשיזף סיני חמוץ – הצמח מורכב מזרע מיובש של זן מיוחד של שיזף. אחד מהצמחים הפופולריים בסין לטיפול בנפש, מטפל במגוון רחב של סינדרומים כגון: חרדות, אי שקט, מחשבות טורדניות, נדודי שינה וכו'.

 

shi gao/gypsumצמח חשוב לטיפול בדיכאון לאחר לידה, בעל יכולת סילוק חום מהגוף, מצויין למצבי חרדה ואי שקט, וכן מסייע בטיפול בבעיות הנקה ברפואה הסינית ולכן צמח אינטגרלי בטיפול באישה לאחר לידה.

 

bupleuri/chai huצלע השור – צומח בסין בעונות האביב/סתיו. צלע השור מסייע לטפל במגוון רחב של בעיות כגון: כאבי ראש הנגרמים ממתח, לחץ בראש, טוב למצבי חולשה, דיכאון, ובעיות שינה.

 

bamboo/ zhu ru שבבי במבוק – המיצוי של עלי הבמבוק, מצויין במיוחד לילדים הסובלים מביעותי לילה, אי שקט, בעיות שינה אצל מבוגרים, דיכאון, ובעיות של קשב וריכוז.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו