Thymoquin_Fly
Laisha_Fly

תזונה שפויה בימים מטורפים

מאת: מיכל אברמוביץ
זמן קריאה: 2 דקות
טיפים לאכילה נכונה בימי הקורונה – איך עושים את זה בשילוב ילדים, עבודה מהבית וסטרס?

צילום: יהב טרודלר

Thymoquin_In

המצב מלחיץ וההתמודדות מאתגרת. פנינו לקרן אן גיימן, תזונאית קלינית, מאמנת כושר ומנחת טלוויזייה כדי לקבל קצת רעיונות והשראה לאכילה נכונה בימים האלו.

 

במה כדאי להצטייד בימים האלו?

"הקפידו לבחור מוצרים גולמיים ומזינים ככל הניתן על מנת לייצר מגוון ארוחות וטעמים ולהרוויח מגוון ערכים תזונתיים. כדאי לארוך רשימה ולרכוש את הכמות לה אתם מניחים שתזדקקו, כך נמנע מבזבוז מזון המזהם את הסביבה ומחסור באספקה לכלל הציבור".

היא מציגה מספר כללי אצבע להצטיידות:

 

איך אפשר לדאוג לאוכל מזין כשהמציאות מאתגרת?

"אחת הדרכים למנוע נשנושים מיותרים היא עיסוק. כשמשעמם לנו קל להתפתות לנשנושים וברוב המקרים כאלו שאינם בריאים. בימים כאלו כומבן שקשה למצוא עיסוקים, בעיקר כי את רוב הזמן נבלה בבית לכן נסו למנף את המצב לזמן איכות משפחתי והפכו את הבישול לזמן לחוויה. חווית בישול משפחתית תעזור בלקיחת פסק זמן מהדאגה ותבטיח אוכל בריא שכולם יאהבו".

 

מה דעתך על שימורים?

"שימורים הם בהחלט בעלי תאריך תפוגה רחוק אבל גם קטניות וירקות קפואים. למרות הלחץ והחרדה הקפידו לבחור מאכלים נקיים ככל הניתן , ללא חומרים משמרים ומינימום תוספות מיותרות כמו מלח וסוכר. בחירה של מאכלים נקיים תעזור לייצר מגוון ולמנוע" שעמום מהתפריט". אתם תחליטו מהו התיבול ותוכלו לייצר הרבה שילובים שונים לעומת רכישה של מאכל מתובל מראש שמגביל את היצירתיות של השימוש בו".

 

מה תגידי לאמהות ש"תקועות" בבית, צריכות לתמרן בין עבודה מהבית לילדים ואין להן זמן לחתוך סלט?

אין ספק שמדובר בימים קשים. אבל, זו המציאות ואנחנו נסתגל אליה. זה ייקח זמן ולכן אין להלחץ מכך אבל כן לחתור ליצירת תכנית. צירוף הילדים למטלות הבית היא כמובן האפשרות הטובה ביותר בעיקר כשזה נוגע להכנה של אוכל או נשנושים בריאים. ברור שהילדים לא ששים לעזור ולכן כדאי להציג את זה כמשחק. נסו להציע להם מתכונים המשלבים יצירתיות כמו לקטש חביתה, לסדר את הירקות בצלחת, לערבב את הטחינה או אפילו רק להיות אלו שמחליטים מה מכינים כדי שישמחו לתת יד.

בימים אלו אני לוקחת חלק בתכנית הטלוויזיה "אנחנו כאן" בערוץ החינוכית. שם אני מציעים מידי יום מתכון בריא שילדים יכולים להכין לבד. ולגבי הסלט- אפשר לחתוך את הירקות גם לרצועות או להזמין ירקות מיני קטנים.

 

בתור מאמנת, את בטח מודעת ללחץ של מתאמנים רבים סביב סגירת חדרי הכושר. יש אימונים רבים ברשת, אבל איך מוצאים את המשמעת פשוט לעשות אותם?

חדרי כושר רבים מפעילים אימונים בלייב וזו דרך מעולה להיכנס למשמעת. עוד טכניקה היא לעגן ספורט בשעה שמחליטים עליה מראש. כך גם קל יותר ליישם אכילה בריאה, כשהיא סביב האימונים. גם לי יש מטופלים המחליטים על שעה כזו ובפועל מתאצלים לעשות את האימון. להם אני אומרת שאם אין כוח אז פשוט ללבוש את בגדי הספורט בניגוד לרצונם (בהומור כמובן) ולשבת במשך השעה הזו על המזרון. תהיו מחוייבים לשעה הזו. לרוב זה עובד והם מתאמנים.

כמובן שאפשר לגוון בין אימון אינטנסיבי לכזה המשלב תנועה רכה יותר. העיקר להיות בתנועה. זה גם עוזר לשמירה על מצב רוח מרומם.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו