ecosupp_FLY

Powered by WP Bannerize

ecosapp_CU_R

Powered by WP Bannerize

האם איורוודה תציל אותנו מהקורונה?

מאת: מיכל אברמוביץ
פנינו לד"ר המוביל בישראל בתחום האיורוודה כדי להבין מה הוא אומר על התמודדות עם ווירוסים ולקבל טיפים להתחזקות בתקופה המאתגרת

כדי להבין יותר על השיטה עתיקת היומין פנינו לד"ר ערן מגון הוא רופא M.D. בוגר מצטיין של בית הספר לרפואה בטכניון.  מטפל בתחום האיורוודה בישראל מזה כ- 30 שנה. הוא מסביר מדוע כדאי לכל אחד להכיר את הגישה ולהשתמש בכלים שלה: " האיורוודה היא רפואה הודית מסורתית שקיימת אלפי שנים, אחת מהרפואות ההוליסטיות העתיקות בעולם. היא הרפואה העממית של הודו עד היום, והיום היא מפוקחת על ידי משרד מיוחד, עם שר שאחראי על יוגה ועל וכן איורוודה. הרפואה הזו נלמדת במאות אוניברסיטאות בצורה מסודרת.

 

זו רפואה טבעית הוליסטית בשילוב מדע שלם של בריאות ואורחות חיים. היא מתאימה אישית לטיפוס הגוף של הבן אדם, את הטיפול שלו. בצד של מדעי הבריאות בנוסף לטיפול מותאם אישית  היא נותנת מידע לכל אחד ואנחנו כמובן מתמקדים יותר בפתרונות שכל אחד יכול לאמץ"

 

מה הדבר הכי חשוב שצריך לקחת מהאירוודה כדי להתגונן מהקורונה?

"הכל מתחיל ונגמר באיזון. התנהגות לפי חוקי הטבע, כשהולכים איתם היא הטובה ביותר. אם הולכים נגד הטבע, הוא מנצח – ולא לטובה. הדברים בעצם די פשוטים ההיגיון של המאסטרים ההודים בריא – מנסים לפשט את הדברים שמאחוריהם יש עומק וחשיבה הוליסטית.

 

האירוודה מדברת על שלושה עקרונות קוסמיים: תנועה, אנרגיה ומבנה. (ואטה, פיטה, וקאפה). כל הרעיון הוא לחזק את מערכת החיסון – שהיא הרבה יותר מרק הכדוריות הלבנות. אם אתה יודע מה שומר על האיזון שלך – זה הכי חשוב".

 

מאיפה להתחיל לחזק את המערכת החיסונית שלי?

"קודם כל – הרגלי השינה חיוניים ואחריהם הרגלי האכילה. השינה יותר חשובה מהתזונה, במשך 30 השנה שאני מטפל באירוודה הבנתי שאם אדם לא ישן יומיים הוא מתפרק, למרות שהוא יכול לצום שבוע. אנשים נכנסים לשיטות תזונה מדהימות אבל מזניחים את השינה – אם הם הולכים לישון ב-1 או 2 בלילה חשוב שידעו שזה מחליש אותם.

 

מי שרוצה עמידות מערכת חיסון, בריאות של גוף ונפש וכן יצירתיות, מצברוח טוב והורדת סטרס, צריך להבין שברוב ימי השבוע כדאי ללכת לישון לפני חצות, עדיף עד 23:00 – כי אם מושכים מעבר לזה, האנדרנלין עולה, והגוף נדרך למצב של סטרס ואז הם אמנם מקבלים אנרגיה אבל לא מבינים שזה מצב של סטרס. יש אנשים עם טמפרמנט חזק שהופכים לציפורי לילה ולמעשה זו טעות – אנחנו יונקי יום שנחים בלילה ולא שייכים למשפחת יצורי הלילה התנשמות או השועלים.

 

בכל לילה ללכת לישון מאוחר שוחק את מערכת החיסון. כדאי לעשות כל מאמץ וללכת לישון לפני שעולה גל האנרגיה ומעיר אותנו בלילה".

 

מה לעשות עם האכילה שלנו?

"קודם כל – אכילה מסודרת, לאכול בצורה קבועה ומסודרת עד כמה שאפשר בהתאם לנסיבות,  הכי חשוב שארוחת צהריים תהיה ארוחה מלאה – מנה עיקרית חלבונית, אצל הצמחונים זו הקטניה ואצל הלא צמחונים – מוצרי הבשר השונים. כדאי לאכול ארוחה עיקרית בין 12:00 ל-14:00.

הקיבה הכי חזקה בשעות הללו, ופירוק החלבון דורש הכי הרבה אנרגיה מהגוף, אנרגיה שיש בצהריים – לא בבוקר ולא בערב. יחד עם החלבון צריך לשלב עוד שני מרכיבים

דגן – אורז בסמטי, בורגול, כוסמת, דוחן, קינואה

וירקות – בכל צורת הכנה – סלט, מוקפץ, אפוי, מבושל ושילובים ביניהם

 

שילוב של חלבון, דגן וירקות הוא אולטימטיבי. חשוב שהבישול יהיה כמה שיותר טרי – מהיום או אתמול. מי שלא יכול לבשל כל יום, יכול להקפיא מנות ולהפשיר כל יום. מזון שעומד במקרר מתחיל להתפרק – החיידקים מתרבים יותר ויותר, מפרקים את המזון ומורידים את איכותו. כשמבשלים את המזון והוא טרי, הוא הכי בריא, מתעכל ונספג בקלות ומזין עבורנו".

 

מה עם יתר הארוחות?

"מי שלא רעב לא חייב לאכול. ובערב אפשר לאכול כל דבר מלבד מנה חלבונית ומוצרי חלב שהם מיותרים, במיוחד אם רוצים לשמור על מערכת חיסונית חזקה.

 

אם תאכל מנה עיקרית בערב זה לא טוב, גם אם המרכיבים בריאים. חשוב מאוד להקפיד לסיים (!) לאכול אחרי 19:00-20:00 כי אם  הולכים לישון מאוחר עם מזון חצי מעוכל, הוא מרקיב במעיים, , ויוצר רעלים שהמעיים סופגות. זה מהווה קרקע פוריה למחלות חדשות וכן מחמיר מחלות קיימות. זה חשוב במיוחד למי שיש לו מחלות בדרכי הנשימה, כי הרעלנים שהגיעו מדרכי העיכול מתיישבים  במקומות האלו – הסינוסים, ריריות האף , הלוע ודרכי הנשימה שהופכים לפגיעים עקב כך ומסייעים לווירוס להתרבות".

 

אילו צמחי מרפא יכולים לסייע לנו בכזו תקופה?

 

ד"ר מגון חלק עוד טיפים לחיזוק הגוף

השאירו תגובה: