bari14_Fly
Thymoquin_Fly

כורכום בספיגה גבוהה במיוחד

הכורכום הוא אחד מהתבלינים המוכרים בעולם והוא משמש כמזון לבני אדם כבר אלפי שנים, טרם התגלו תכונותיו הייחודיות ויכולותיו בסיוע לשיפור תפקודי הגוף השונים.

כורכום

himalayaKrem_IN

אנשי מקצוע רבים משתמשים בכורכום וממליצים עליו כנוגד חמצון, כמו גם במצבים דלקתיים, בהתמודדות עם חיידקים ובמצבים בהם נדרש חיזוק של ההגנה מפני מחלות נוירולוגיות.

תכונות אלה הפכו את הכורכום למושא למחקרים רבים ולאינספור מאמרים מדעיים אשר התפרסמו בנחשבים שבכתבי העט והפורומים המדעיים.

אך על אף כל יתרונותיו ותועלותיו האפשריים, לכורכום יש רק בעיה אחת אשר פוגעת ביכולת שלו להועיל לבריאותם של המשתמשים בו והיא רמת הספיגה ורמת הזמינות הביולוגית הנמוכות שלו.

בעיית ספיגה זו האופיינית לכורכום והידועה היטב ליצרניות תוספי התזונה נובעת ממספר סיבות:

  1. הסיבה הראשונה לרמת הספיגה הנמוכה היא קצב פירוקו המהיר של הכורכום בקיבה.

הכורכום מכיל חומרים רגישים אשר אינם שורדים את תהליכי העיכול השונים המתרחשים בקיבה, במעי ובכבד. במצב זה גם אם צורכים מינון גבוה של כורכום, חלק גדול ממנו יתפרק ויאבד טרם ספיגתו והגעתו אל מחזור הדם.

הכורכום הוא חלק מקבוצה של חומרי הזנה שונים הידועים כבעלי רמת ספיגה נמוכה במערכת העיכול עקב היותם מסיסי שמן (יחד עם ויטמיני A, D ו-K וחומרים מסיסי שמן אחרים). כיוון שהמעי הדק מהווה סביבה מימית ולא שומנית הכורכום מתקשה להתמזג אל תוך תאי הספיגה שבמעי במטרה להגיע אל מחזור הדם. במצב זה החומר הפעיל שבכורכום – הכורכומינואידים – ימשיכו בדרכם לאורך צינור המעי ולבסוף יפלטו מהגוף.

 

אז איך בכל זאת ניתן ליהנות מהיתרונות הנהדרים של הכורכום?

על מנת לשפר את רמת הזמינות הביולוגית של הכורכום ולהוביל למצב בו ישנה רמה מספקת של כורכומינואידים במחזור הדם, יש להגביר את יכולת ההישרדות של הכורכום המערכת העיכול, כמו גם לשפר את מסיסותו ואת יכולתו לחדור את דופן המעי.

כדי להשיג תוצאות אלה עלינו לפנות לטכנולוגיות המתקדמות ביותר לשיפור הספיגה והזמינות הביולוגית של הכורכומינואידים.

 

PNS – Polar Non Polar Sandwich

אמנם הכורכום נחשב לחומר מסיס שמן, שורש הכורכום מכיל מגוון רב של חומרים אשר חלקם מסיסי מים, כמו החלבון שבכורכום, הסוכרים והסיבים התזונתיים.

על כן, השלב הראשון בדרך ליצירת כורכום בספיגה ובזמינות ביולוגית גבוהות במיוחד יהיה ליצור מיצוי של שורש הכורכום השלם. מיצוי השורש השלם של הכורכום נקרא – טורמריק (TURMERIC) אשר נחשב לבעל תכונות ותועלות רבות יותר מאשר הכורכומין לבדו.

כך, באמצעות פטנט חדשני ניתן להגדיל את מסיסותם של הכורכומינואידים גם בסביבה מימית וזאת ע"י ציפוי שלהם באותם חומרים טבעיים מסיסי מים אשר הופקו משורש הכורכום עצמו וללא שום חומרים נוספים.

תהליך זה יוצר מבנה דמוי כריך אשר בשני צדדיו חומרים מסיסי מים ובאמצעו כורכומינואיד בודד. מבנה זה מסייע בחדירת הכורכומינואיד את דופן המעי בדרכו אל מחזור הדם.

כמו כן, הסיבה לכך שכל כורכומינואיד "נארז" לחוד היא שככל שהמבנה שמתקבל יהיה קטן יותר, כך הספיגה אל מחזור הדם תהיה טובה יותר.

הטכנולוגיה הליפוזומלית

חידוש מסעיר נוסף אשר שינה את הדרך בה אנו מתייחסים לספיגת תוספי תזונה הוא הטכנולוגיה הליפוזומלית.

טכנולוגיה זו היא פטנט יחודי המבוסס על עטיפת המולקולה של חומר פעיל כלשהו (ויטמין, מינרל, חומצת שומן או כל חומר תרופתי או תזונתי אחר), במעטפת שומנית (נקראת גם פוספוליפיד).

וזהו הליפוזום – בועה כדורית השומרת בתוכה את החומר הפעיל.

ליפוזום

ליפוזום

 

הייחודיות של טכנולוגיה זו נובעת מכך שהמבנה של מעטפת הליפוזום זהה למבנה של קרומי התאים שבגופנו. כשהליפוזום בא במגע עם התא הוא חודר את הקרום בקלות ומעביר את תכולתו אל תוך התאים.

כמו כן, הטכנולוגיה הליפוזומלית מונעת את התפרקותו של החומר הפעיל בתהליך העיכול ומובילה אותו ישירות לתאי הספיגה.

תכונות אלה של הליפוזום מסייעות לנו כאשר אנו רוצים ליצור מצב בו ישנן רמות מספקות של כורכומינואידים במחזור הדם. הליפוזום מונע את התפרקותו של הכורכום במערכת העיכול ועוזר לו לחדור את רירית המעי.

בנוסף, הליפוזום מעדן את טעמו של הכורכום ובכך מקל על נטילת כורכום בריכוז גבוה מאוד אשר מגיע בנוזל.

LIPO TURMERIC – כורכום ליפוזומלי

באמצעות שילוב הטכנולוגיה הליפוזומלית יחד עם טכנולוגית ה-PNS החדשנית, חברת אקוסאפ מגישה לכם כורכום בעל זמינות ויעילות ביולוגית גבוהות במיוחד!

LIPO RURMERIC הוא מיצוי המכיל את כל רכיבי שורש הכורכום, המיוצר בשילוב של טכנולוגית ה-PNS עם הטכנולוגיה הליפוזומלית. תהליך ייצור זה מונע את פירוק הכורכומינואידים בחומצות העיכול ומסייע בהובלת החומר הפעיל מעבר לדופן המעי ואל מחזור הדם. כך מתקבל כורכום איכותי, בטעם עדין וקל לנטילה, ובספיגה מירבית.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו