KPLUS_FLYL

Powered by WP Bannerize

O3_FLYR

Powered by WP Bannerize

05.02 - יום הנוטלה. יש דרך בריאה?

מאת: - סדנאות מעשיות, הרצאות מעולות ואימונים למשפחה בנושא אורח חיים בריא
איך אפשר ליהנות מממרח טעים ובריא?

ממרח אגוזי לוז.  כמה נפלא! כולו עשוי מאגוזי לוז, ואגוזים זה בריא, נכון?

אז זהו…שלא- ממש לא!

מעריצי "השחר" –  hold your horses  אל תשמחו לאיד. זה כמעט זהה מבחינת הרכיבים!

שלא תבינו אותי לא נכון – אני – שכל כך אוהבת מתוקים – לפני שנים, הייתי לוקחת צנצנת שלמה, מוסיפה לה חבילת שמנת מתוקה ויחד הכל לבלנדר ואז נכנס לתבנית להקפאה- קראו לזה "מוס נוטלה". אין מה לדבר- הדבר הזה טעים מאד!

אבל – התקדמנו – נתוני ההשמנה של ילדינו מרקיעים שחקים – ואנחנו שואפים להכניס לגוף רכיבים בריאים יותר. ומה שיפה כאן, שזה אפשרי וזה עדיין טעים מאד. פשוט בלי תועפות של שומנים "רעים" שנכנסים לנו לגוף ולא יוצאים לעולם וגם בלי סוכר לבן בכמויות מסחררות.

 

הצצה לרשימת הרכיבים של ממרחי השוקולד והאגוזים

אז מה היה לנו שם? כשמתבוננים ברשימת הרכיבים (ועכשו גם במדבקות האדומות, הו כמה הן אדומות) רואים למעשה שכמעט חצי מכל מה שיש בצנצנת ה"נוטלה","השחר" וחבריהם הנחותים- זה בעצם סוכר לבן. עוד כ 40 אחוז מהתכולה זה בעצם שומני טראנס (זה רע לנו מאד) ורק 20 אחוז זה בעצם קקאו ואגוזי לוז. היינו מצפים מ"ממרח אגוזי לוז" להכיל מינימום 70 אחוז אגוזים, לא ככה?

ולכן כדאי שנבין- אלה ממרחים טעימים והכל, אבל בריאים הם לא. אפילו לא קצת.

אז מה עושים? אתם מכירים אותי- אני לא באתי כדי לקטר.  באתי כדי לתת פתרון!

בעצם שניים: 1- הפתרון הראשון והחביב עלי- בואו קחו לכם זמן איכות עם הילדים. למרות שההכנה עצמה תיקח לכם 3 דקות על השעון, עדיין אפשר להפוך את זה לבילוי איכותי עם הילדים: אחה"צ בחוץ גשם וקר ובבית חמים ונעים- אתם מתלבטים מה לעשות עם הילדים- שימו סינרים, תופפו בתופים, הכינו כמה צנצנות ריקות וצאו לדרך- כך תכינו לכם ממרחי שוקולד מהממים-  מיד מיד אתן מתכון

 

2- הפתרון השני- גם מהיר (וגם יכול להיות עם ילדים-סיור מלמד בסופר זה נ-ה-ד-ר)

הוא לקנות ממרחים בריאים!

אומנם זה לא יעלה 10 שח, אלא 30-40 אבל- במקרה הזה- שילמת יותר- קיבלת הרבה יותר- הממרחים הטובים באמת מצביעים על 80 אחוז אגוזים ו 10 אחוז קקאו והמתקה.

זה מה שאנחנו רוצים להכניס לגוף שלנו ושל ילדינו!  שומן טוב, כזה שהגוף שלנו יודע לעכל, בלי רגשי אשמה וגם בלי מדבקות אדומות…

 

אז איך לבחור ממרח בריא לילדים?

אני לא עושה פרסומת לאף חברה, אני רק אבקש מכם לסובב את המוצר ולקרוא ברשימת הרכיבים. קבלו את כלל האצבע הראשון והחשוב ביותר: הרכיב הראשון ברשימה הוא העיקרי, השני הוא השני בכמותו במוצר, וכן הלאה.   לכן-

במקום שיהיה כתוב ברשימת הרכיבים, (אגב זה מועתק מילה במילה:)  "סוכר, שומנים ושמנים צמחיים, אגוזי לוז (אה, הנה אתם, במקום השלישי והלא מכובד), אבקת חלב ואבקת קקאו (שימו לב: סוכר הראשון ולכן הוא הרכיב העיקרי בממרח. אבקת קקאו אחרון ולכן יש ממש ממש קצת ממנו)

אפשר גם כך (נמצא בחנויות, אכן עולה יותר) : וגם זה מועתק מילה במילה: 77 אחוז שקדים, 11 אחוז סוכר, 8 אחוז קקאו, 4 אחוז אבקת מאקה.

או כך: אגוז נמר (40 אחוז), אגוזי קשיו (28 אחוז), שומשום, קקאו, סיבים תזונתיים.

אז מה אתם הייתם רוצים להכניס לגוף שלכם ולגוף של הילדים שלכם?

התשובה ברורה!!!  אם לא קניתם ואתם חובבי ז'אנר ההכנה הביתית- כמוני- בואו איתי: הנה שני מתכונים ממש קלים וטעימים.

 

  1. ממרח על בסיס אגוזי לוז

    אם תצליחו להפסיק לנשנש- אתם באמת גיבורים! 2 כוסות מידה אגוזי לוז קלויים ומקולפים ( אפשר לקנות קלוי או להכניס לתנור ל 180 למשך 10 דק והקליפות יוצאות בקלות) נכנסות לבלנדר חזק חזק ל 2 דק עד שהכל פירורים ואפילו מתחיל להיות חמאתי משהו. או-אז מוסיפים 3 כפות שטוחות קקאו נא, איכותי ולא מעובד,  3 כפות מייפל טהור וחצי כוס מידה חלב מכל סוג שתחפצו.

  2. אני משתמשת בחלב סויה אבל כל חלב יתאים פה. פרגנו עוד 2 דקות בבלנדר חזק. וזהו. הנה היא ההתמכרות הבאה שלכם. ללא שומן טראנס, ללא סוכר לבן וללא חומרים משמרים!! תיהנו!
  3. ממרח "שוקולד" לכל מטרה של איריס

  4. שליש כוס ממרח שקדים, שליש כוס סילאן טהור, שליש כוס שמן קוקוס מכבישה קרה, מומס על באן מרי אם הוא התקשה. לערבב היטב, להוסיף 1-2 כפות קקאו איכותי, ללא סוכר. זהו. כן-בחיי, זהו! מוכן. לשמור בחוץ למרקם נוזלי לשמור במקרר למרקם סמיך.

 

כזה ממרח אפשר לאכול ללא רגשות אשמה ובנחת. גם לא בהגזמה – כמו כל דבר- במידה- אבל זה רכיבים נפלאים וטעימים. בכיף.

זהו מתוקים שלי- תאכלו נבון ותרגישו טוב!  ברכות מתוקות לכם ביום זה!

צרו קשר עם איריס גרינשפון
* שדות חובה
שלחו
השאירו תגובה: