supherb_Fly
In2024_Fly

האם תוסף תזונה טבעי לסוכרת יכול לרפא אותה?

אם אובחנתם עם סוכרת או עם טרום סוכרת ייתכן ומה שאתם זקוקים לו הוא תוסף תזונה מיוחד שנבדק ונחקר קלינית, פרי פיתוח ישראלי חדשני ופטנט ישראלי ובינ"ל

צילום: 123RF

Thymoquin_In

כאשר עולה אבחנת הסוכרת, רופאים ממליצים לנו מה לאכול או לשתות. אך רק לעיתים רחוקות, נמצא הרופא שיעודד נטילת תוספי תזונה או מזון בריאות כתוספת מועילה. לאחרונה, עולות עבודות מחקר קליניות וניסיונות טיפוליים, המוכיחים באופן מובהק שאפשר לטפל בסוכרת באופן יעיל באמצעות תוסף טבעי.

סוכרת מסוג 2, מתפתחת בדרך כלל סביב גיל העמידה. שכיולותה עולה אצל אנשים הסובלים מעודף משקל – הגוף שלהם מתקשה להגיב לאינסולין, האחראי באופן בלעדי כמעט על תקינות רמת הגלוקוז בדם. חוסר תגובה לאינסולין גורם לעלייה ברמות הסוכר בדם, מצב שיכול להעלות את הסיכויים של החולים ללקות בליבם, בעיוורון, בבעיות בכליות, באימפוטנציה ופגיעה בכלי הדם בכלל.

עד כה סוכרתיים וטרום סוכרתיים הפונים לטיפול, מונחים לפעול כך: תזונה מתאימה והדגשת הצורך בפעילות גופנית ונטילת metformin (גלוקופאג'), שהינו הקו הראשון המסייע לאיזון רמת הסוכר בדם ( הנחיות ADA-(American Diabetes Association. עם זאת, רבים (כ-15 אחוזים) לא יכולים להיעזר בתרופה בשל נזק שהיא עלולה לגרום לכליות.

ניסויים במזונות על

את תשומת הלב העיקרית בטיפולים המשלימים מפנים ל- superfoods (קבוצות מסוימות של תרכובות): הפלבנואידים בתות עץ, ארטמיסינין בארטמיסיה ופנולים/קרוטנואידים/ליגנדים בסרפד. בעשורים האחרונים אנו מסוגלים לבודד תרכובות וללמוד כיצד הם פועלות על תאים בצלחת ניסוי. אך הדבר מאתגר הרבה יותר כשמדובר בכמה מרכיבים ולא בחומר מבודד הפועל בתוך הגוף האנושי המסובך.

הדרך בה אנו עושים ניסויים בתוסף תזונה, היא כמעט כמו ניסוי בתרופה. מדובר בניסויים קליניים מבוקרים אקראיים המחקים ניסוי בתרופה. יחד עם זאת כיוון שמדובר בתוסף תזונה, שהוא אוכל לכל דבר, אי אפשר לבודד אותו לחלוטין ממגוון המזונות שאנו צורכים.

אנו ממליצים לאנשים להמשיך ליטול תוסף ייעודי שהוכח קלינית כיעיל לסוכרת מסוג 2, בנוסף לטיפול שנקבע על ידי אנשי הצוות הרפואי שלהם ועל פי שיפור במצבם הבריאותי – אפשר להפחית מהתרופות, לאחר התייעצות עם רופאם.

שיפור ב-4 מדדים חשובים

® AscaRx הוא שילוב המכיל תמציות צמחים שהמרכיבים בהן נחקרו גם ע"י קבוצות חוקרים ברחבי העולם והוכחה יכולתן להפחית את רמות הגלוקוז בדם.

המחקר ב- ® AscaRx בוצע בישראל ע"י ד"ר דב פוגל וצוותו ובסיוע שירותי הבריאות של "מכבי שירותי בריאות" על חולי סוכרת מסוג 2, בהתאם לפרוטוקול שאושר והוסמך ע"י הוועדות השונות האחריות לניסויים בבני אדם (ועדת הלסינקי, רישום ניסיון ISRCTN 12562776). נמצא, שאלו שקיבלו תמצית ® ,AscaRx רמת הסוכר בדמם ירדה עד כדי -37%. התמצית הייתה יעילה ביותר בקרב משתתפי הסוכרת אשר רמות הגלוקוז הבסיסי היו גבוהות במיוחד מלכתחילה. כמו כן ראינו ירידה משמעותית של הטריגליצרידים (40%) וירידה בכולסטרול הכללי (13%). לפיכך יצא ד"ר פוגל וציין "אנו נרגשים מאוד מההשפעות שראינו, ואנו להוטים להביא את התמצית לחולים".

® AscaRx פועל בכמה אפיקים באופן סינרגיסטי בין המרכיבים ובכך מאזן את הגלוקוז על ידי:

א). הפחתת יכולת הפחמימות, סוכר, להיספג במעי;

ב). העלאת הרגישות לאינסולין;

ג). דיכוי הגלוקגון שמעודד את תאי הכבד לייצור הגלוקוז;

ד). צמצום ספיגת הגלוקוז במערכת הסינון הכליתית.

ד״ר פוגל וצוותו ממשיכים לחקור ולבדוק השפעה החיובית של אסכרקס ורכיביו הטבעיים על חידוש התאים והתאוששות האיברים שנפעו ממחלת הסוכרת כגון: כליות, ראיה, כלי דם ועוד.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו