PassoverFocus_Fly
Thymoquin_Fly

שייק ירוק לניקוי רעלים

מאת: - נטורופתית להרזיה טבעית ואורח חיים בריא ומשוחרר מדיאטות
עם בוא האביב (ומבט קדימה אל עונת בגדי הים) מומלץ להתחדש עם שייקים ירוקים מרעננים שיעניקו אנרגיה ובריאות ויעזרו לנו לשחרר רעלים ולהשיל קילוגרמים עודפים

צילום: 123RF שייק ירוק לניקוי רעלים

Thymoquin_In

עם בוא עונת האביב (ומבט קדימה אל עונת בגדי הים) זהו זמן נהדר להתחדשות עם שייקים ירוקים קלילים ומרעננים שיעניקו לנו אנרגיה ובריאות ויעזרו לגוף לשחרר רעלים ישנים ולהשיל קילוגרמים מיותרים. השייק הירוק העשוי בעלים ירוקים ופירות ידוע כעשיר ברכיבים תזונתיים מבריאים.

שייק ירוק לניקוי רעלים – מה יש בו?

כלורופיל

הלא הוא הפיגמנט הירוק בעלים הירוקים שכה חשוב לבריאותנו, הכלורופיל מפחית דלקת, מחזק את הדם, תומך בכבד בנטרול רעלים, מייצר סביבה בסיסית בגוף ומחזק את מערכת החיסון.

מינרלים יוצרי בסיס

בעלים הירוקים קיימים המינרלים מגנזיום, סידן ואשלגן אלו המינרלים אשר חשובים לבריאות העצם והשיניים, לשמירה על לחץ דם מאוזן, על יכולת ספורטיבית ותפקודן התקין של מערכות הגוף השונות.

ויטמינים

השייק הירוק עשיר בוויטמיני C, B, בטא קרוטן (ויטמין A) בנוסף לסיבים תזונתיים ומים.

נוגדי חמצון

השייק הירוק עשיר בנוגדי חמצון חזקים בראשם הכלורופיל. בפירות המגוונים נמצאים נוגדי חמצון נוספים משמעותיים המשתנים לפי סוגי הפירות.

מומלץ להכניס לשייק שפע של פירות ולגוון עם פירות יער, אוכמניות כחולות, גוג'י בריס, תפוז, מנגו, אננס, תותים, תפוח, אגס ועוד.

איך מכינים שייק ירוק?

הכי פשוט שיש! את כל רכיבי השייק מכניסים לבלנדר, מערבלים עד שהמרקם חלק ואחיד ושותים.

אם אין לכם בלנדר, זה הזמן להצטייד באחד. יש הרבה סוגים בשוק, טובים יותר ופחות ובאופן כללי, מומלץ לשים לב לכמה דברים כאשר אתם קונים בלנדר:

עוצמת ערבול

לשתייה לא יומיומית או לעיתים רחוקות, תוכלו להסתפק בבלנדר מכד זכוכית פשוט.

אם ברצונכם להשקיע בבריאותכם ולהתחיל באורח חיים הכולל שתיית שייקים ירוקים מידי יום, כולל הכנת גלידות טבעיות, רטבים ועוד, כדאי מאוד לרכוש בלנדר עוצמתי אשר נותן מרקם חלק מושלם וישנה את כל מה שאי פעם חשבתם לגבי שייקים! קיימים היום בלנדרים עוצמתיים בעלי 960W – 1400W ומנוע שנע בין 1.3- 2 כ"ס ואותם כדאי לכם לחפש.

ללא חומרים רעילים

בדקו שמיכל הפלסטיק הוא BPA free. ביספנול A הוא חומר כימי המשמש את תעשיית הפלסטיק החשוד בשיבוש הורמונלי ובעל פוטנציאל  כמסרטן.

חמצון השייק

בעת ערבול הפירות והעלים על ידי להבי המתכת של הבלנדר, נוצר מגע עם חמצן וערכם התזונתי של הרכיבים יורד.

כשפרי או ירק מתחמצן, זהו לא רק מראה לא אסתטי, אלא גם פגיעה ממשית בכמות ואיכות נוגדי החמצון הקיימים בו. נסו לערבל את השייק לא יותר מדקה ושימרו את השייק בצנצנת סגורה, או וודאו כי הבלנדר שלכם מונע חמצון.

זה חשוב במיוחד אם אתם לא שותים את כל השייק מיד עם הכנתו.

מתי שותים שייק ירוק לניקוי רעלים?

את השייק הירוק כדאי לשתות כארוחת בוקר מהסיבה, שבבוקר אנו רוצים לתת למערכת העיכול להתחיל לעבוד מאוד בעדינות ולא להעמיס עליה מזון מרוכז וקשה לעיכול.

מזון קשה לעיכול במיוחד בבוקר, יגזול אנרגיה רבה מהגוף, יפגע בתהליכי ניקוי רעלים טבעיים של הגוף וזה מה שיגרום לנו למשבר העייפות בצהריים.

נסו להתחיל את הבוקר עם השייק הירוק ותראו איך רמת האנרגיה שלכם עולה פלאים.

שייק ירוק בבוקר נותן אנרגיה

צילום: Pixabay שייק ירוק בבוקר נותן אנרגיה

כמה לשתות?

כמה שאתם רוצים. החל מכוס גדולה ועד ליטר שייק ירוק מידי יום – תיהנו מכל לגימה וחישבו על כל הרכיבים הבריאים שאתם מכניסים לכל תא ותא בגופכם.

איזה עלים מומלצים?

מומלץ להתחיל עם עלים ירוקים בעלי טעם ניטרלי ועדין כמו עלי תרד וחסה. אם באפשרותכם, נסו להשיג עלים אורגניים או אם אתם מגדלים בעצמכם זה נהדר (אם אתם מצליחים להשיג בעונה עלי חוביזה ליד הבית זה מצוין גם!)  תוכלו גם להתחיל עם העלים הקיימים בסופר, כי כל צעד הוא התקדמות חיובית.

אילו פירות כדאי?

הבסיס בשייק ירוק מוצלח יהיה בננות בשלות ואליהן יצטרפו פירות כמו: תפוז, אוכמניות כחולות קפואות, תפוח, אגס, מנגו, אננס ותמר.

נסו את שילוב הפירות שהכי טעים לכם, מומלץ עד 2-3 סוגי פירות בשייק אחד, כדי לא להכביד על העיכול.

מתכוני שייקים ירוקים לניקוי רעלים שווים:

כל המתכונים הרשומים מטה הם למנה אחת ואופן ההכנה שלהם זהה: לערבל בבלנדר עד למרקם חלק ולשתות לאט.

אם אתם לא יכולים לשתות הכל בבת אחת – שתו לאט במשך הבוקר. במצב כזה מומלץ במיוחד לעבוד עם בלנדר ואקום השומר על הערכים התזונתיים של השייק שלכם הרבה יותר מאשר בלנדר רגיל.

מנגו, מומלץ לשלב בשייק ירוק

צילום: Pixabay מנגו, מומלץ לשלב בשייק ירוק

מתכון שייק ירוק מתוק למתחילים:

ניתן לשתות את השייק הזה בכל בוקר לניקוי עדין ומתמשך, את האגס אפשר להחליף בכל פרי אחר שאוהבים.

2 בננות בשלות (שימו לב: בננות ירוקות אינן בריאות לנו, הקפידו על בננות עם מעט נקודות חומות שריחן מתוק ונעים) מומלץ לקלף ולהקפיא מראש, מעניק סמיכות לשייק.
2 אגסים בשלים חתוכים ללא הליבה
2 חופנים עלי תרד/חסה
כוס מים או יותר, לפי המרקם הרצוי

לערבל בבלנדר עד למרקם חלק ולשתות לאט.

שייק ירוק מרענן לניקוי עמוק

מומלץ לבוקר שאחרי ארוחה כבדה – נסו למשל לאחר ערב ליל הסדר

1 בננה
1 תפוח ירוק
1 אגס
3 חופנים עלים ירוקים חסה /תרד
2 מקלות סלרי
מיץ מחצי לימון טרי

שייק פירות יער וקוקוס

השייק הזה פשוט מעדן! הוא יוצא קצת מ"גבולות" השייק הרגיל בשל השומן שבו (שומן בריא כמובן) והוא מעולה כגיוון לשייק הבוקר או כארוחת ביניים כייפית. אפשר גם לוותר על חלב הקוקוס (ולהוסיף חצי כוס מים) והשייק עדיין יהיה טעים מאוד.

1 בננה
1 כוס אוכמניות כחולות קפואות
1 תמר מג'הול אורגני
2 חופנים עלי תרד
1/2 כוס (100 מ"ל) חלב קוקוס נקי מחומרים מלאכותיים
1/2 כוס מים
כפית קקאו רצוי אורגני

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו