Thymoquin_Fly
Nadar_Fly

ל"ג בעומר בטוח – הדרך הטבעית להתמודד עם כוויות בחג

מאת: שרון קוצר
זמן קריאה: 2 דקות
מאות המדורות הבוערות ברחבי ישראל בל"ג בעומר מספקות חגיגה לילדים ולמבוגרים כאחד. אבל, מה ניתן לעשות במקרה של כוויה קלה מתפו"א לוהט או גיץ סורר? מאמר מיוחד

לבנדר. יכול לסייע להקלה על הדלקת. צילום: pixabay

himalayaKrem_IN

ל"ג בעומר הוא אחד החגים שהילדים הכי אוהבים. זה מתחיל באיסוף (או אם רוצים לדייק 'סחיבת') קרשים, ממשיך בהדלקת המדורה ומסתיימים בחגיגה של תפוחי אדמה לוהטים ומרשמלו שרוף. אבל כמו כל שמחה, גם בחג זה יש סיכונים, שהעיקרי בהם הוא הכוויות, אשר יכולות לנבוע מגיצים סוררים שהתעופפו ברוח או מתפוח אדמה לוהט במיוחד.

כיצד ניתן להקל על תחושת הצריבה הנלווית?

ראוי לציין כי הטיפול הטבעי הצמחי בכוויות מיועד לכוויות קלות, בכל מקרה של כוויה בדרגה גבוהה יש לפנות לטיפול רפואי בהקדם. אדגיש עוד, כי במידה ומופיע סיבוך או כאבים שאינם סבירים רצוי לפנות לרופא שיבדוק את הכוויה.

אלוורה: אחד מצמחי המרפא הידועים והמוכרים בתחום. הצמח יעיל בטיפול בכוויות, פצעים וזיהומים בעור. הג'ל הטבעי מכיל חומרים הדרושים להתחדשות העור ומתפקד כפלסטר טבעי האוטם את האזור ואף פועל למניעת חדירת מזהמים. הדרך המומלצת לסייע באופן מידי היא לחתוך עלה של אלוורה ולהוציא מתוכו את הג'ל השקוף (באמצעות לחיצה) ולמרוח ישירות מהעלה על האזור השרוף. בנוסף, רצוי להניח את העלה על האזור לספיגה יעילה של החומרים הפעילים בצמח. במידה ומדובר באזורים נרחבים, ניתן לעבד את עלי האלוורה בבלנדר ולמרוח ישירות על הכוויה. לקריאה נוספת על ג'ל האלוורה לחצו כאן.

היפריקום: צמח בעל היסטוריה ארוכה של שימוש רפואי החל מהעת העתיקה, בה שימש לטיפול בפגיעות עוריות כגון כוויות, פציעות ועקיצות. הרכיבים הפעילים בצמח מסייעים בפעילות אנטי דלקתית, אנטי בקטריאלית ואנטי ויראלית רחבת טווח. מחקרים מעבדתיים מאששים את יעילותו של הצמח בטיפול במצבים של דלקות עוריות, שיכוך כאבים מקומי והאצה של שיקום ואיחוי רקמה עורית פגועה ומזעור תהליכי הצטלקות. הדרך להשתמש בצמח זה עבור טיפול בתופעות הללו היא בצורתו כשמן, באופן כזה המורחים את השמן על מקום הכוויה או המקום המגורה בעור.

לבנדר: עוד בימי רומא העתיקה נעשה שימוש בצמח הלבנדר במגוון רחב של טיפולים. בתצורתו כשמן ניתן למרוח את הלבנדר על האזור שנפגע למטרת הקלה מידית של הגירוי והכאב.

שיהיה לכולנו חג ל"ג בעומר שמח ובטוח!

שרון קוצר – הרבליסט קליני ומנהל מחקר ופיתוח בחברת "ברא צמחים"

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו