Sunrider_Fly
Sunrider_Fly

צום מיצים ופוריות

מאת: שירלי תדהר נטורופתית (ND) המתמחה בפריון ואביטל דותן
זמן קריאה: 3 דקות
צום מיצים לניקוי רעלים הוא אחד מהצעדים העוצמתיים והחשובים ביותר שאתם יכולים לעשות כאשר אתם מתכוננים להריון. שירלי תדהר תעבור על תהליך הניקוי רעלים וחשיבותו ועל דרכים להעלאת הפוריות על ידי תזונה טבעית.
Sunrider_Article

צום מיצים ופוריות

צום מיצים לניקוי רעלים הוא אחד מהצעדים העוצמתיים והחשובים ביותר שאתם יכולים לעשות כאשר אתם מתכוננים להריון. המוטיבציה יכולה לנבוע מכך שקיימות בעיות פוריות או פשוט מרצון להיות במצב הבריאות המיטבי.
צום מיצים לניקוי רעלים הוא נקודת התחלה חיונית להגברת הפוריות ונקודת התחלה הטובה ביותר לתינוק שעתיד להיוולד. זהו תהליך בטוח וטבעי שנועד להביא את הגוף לאיזון ובהמשך להריון בריא.

איך צום מיצים לניקוי רעלים עוזר לפוריות?

הפוריות, כמו כל אספקט אחר של בריאות הגוף יכולה להיות מושפעת באופן חיובי או שלילי מסגנון חיים ותזונה. צום מיצים לניקוי רעלים עוזר למערכת הרבייה הנשית להתנקות, להתחדש ולהיות מוכנה להריון מוצלח ולגבר להיות במצב הבריאות המיטבי, עם מדדי זרע טובים ימים רבים לפני ההתעברות.
לניקוי רעלים, תזונה אופטימלית על כל מרכיביה ואיזון גוף-נפש-רוח יש השפעה חשובה על הבריאות בכלל ועל פוריות בפרט.

תזונה שאינה מאוזנת ונכונה יכולה בהחלט לגרום למצבים של "תת פוריות" ולהקטין את הסיכוי להתעברות.
חסרים תזונתיים של ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן חיוניות וכד' והצטברות עודף רעלנים ופסולת בגוף כתוצאה מ: אכילת מזונות מרוססים ומעובדים, נטילת תרופות על בסיס קבוע, עומס הורמונים על הגוף עקב טיפולי פוריות אינטנסיביים, עישון, קפאין, אלכוהול, מצבי סטרס ממושכים שמייצרים כמות רעלים גבוהה בגוף, קרינת השמש, קרינה מהמחשב ומהסלולארי ועוד, כל אילו יכולים להיות גורמים מעכבים לכניסה להריון, הגוף יוצא מאיזונו עקב הצטברות חומרים בלתי רצויים בו ותפקודי מערכותיו השונות עלולים להיפגע כתוצאה מכך.

שירלי תדהר נטורופתית ורפלקסולוגית המתמחה בפוריות האישה והגבר ממליצה במקביל לניסיונות להרות, לעבור ניקוי של הגוף. בשלב ראשוני על ידי צום מיצים ובהמשך ע"י תזונת ניקוי ייחודית. "הניקוי חיוני ומומלץ בכל שלב", אומרת שירלי, "גם לאילו שנמצאות  בעיצומם של טיפולים הורמונאליים, היות ומסייע, בין היתר לכבד להתמודד ביתר קלות עם עומס ההורמונים של טיפולי הפוריות. העומס הרב שיוצרים ההורמונים על גוף האישה שעוברת טיפולים רבים לאורך תקופה ממושכת, עלול להחליש את הגוף ומערכותיו ולפגוע ביכולתו להגיב טוב לטיפולים ולייצר כמות גבוהה של ביציות איכותיות, כך שלעתים רצף של טיפולים רבים מדי, עלול  דווקא להרחיק את ההריון המיוחל.

 

מיצים לניקוי הגוף
מיצים המחולקים במהלך הניקוי רעלים צילום: בית הארחה עין גדי

 

ההשפעה של רעלים בסביבתנו

איננו יכולים להימנע מחשיפה יומיומית לאלמנטים המסכנים את בריאותינו כיוון שאנחנו חיים במרק רעיל של כ- 100,000 כימיקלים ומתכות כבדות. רעלים הנמצאים בסביבתנו, במים שלנו ובתזונה. אנחנו יכולים ללמוד להכיר אותם ולהיות מודעים אליהם כיוון שהם:

• פוגעים ביכולת להיכנס להריון

• מזיקים לתינוקות שלנו לפני ואחרי שהם נולדים

• מועברים מהאם לתינוקה בזמן ההיריון ובתקופת ההנקה

למי מתאים צום לניקוי רעלים?

צום לניקוי רעלים מתאים למעשה לכל אחד ואחת, לאילו שחווים קשיים בדרך להריון המיוחל: קושי להרות, בעיות אחרי ההתעברות כולל הפלות, לידה מוקדמת, הריון מחוץ לרחם וכן לזוגות שמעוניינים לאזן את גופם לקראת הכניסה להריון טבעי ולהימנע מלהיכנס לטיפולים הורמונאליים.

 

רעילות אצל האישה

חשיפה לרעלים. רעלנים כגון: מתכות כבדות, חומרי הדברה בחקלאות, כימיקלים בחומרי הניקיון של הבית, תוספי מזון, חשיפה יומיומית לאסטרוגנים סינטתיים המצויים בכל מקום: באוויר, במזון שלנו, בקוסמטיקה וכד', כל אילו פוגעים באיזון הגוף בכלל ובאיזון ההורמונאלי של האשה בפרט. הצטברות עודף רעלנים ברקמות ובמערכות הגוף השונות עלולים בין השאר לשבש את תהליכי ביוץ, תהליכי בניית רירית הרחם, השתרשות של העובר וכיו"ב.

 

רעילות אצל הגבר

איכות הזרע של הגברים בישראל ירדה בעשור האחרון בכ-40%, כך עולה ממחקר שפורסם בהדסה עין כרם.
התפקוד ההורמונלי הגברי מושפע מחשיפה לרעלנים כדוגמת: קפאין, אלכוהול, תזונה העשירה בשומנים רווים ומחומצנים (בקר, בשר על האש), חוסר שתייה מספקת של מים ומתח בעבודה. בלוטת האדרנל (תגובת המתח) ובלוטת התריס הן הנפגעות הראשיות מהמתח. הגברים המודרניים חשופים לאסטרוגנים סינתטיים הגורמים להם להיות יותר נשיים עקב שינוי היחס  בין הטסטסטורון לאסטרוגן ופוגעים משמעותית באיכות הזרע.

 

יתרונות צום המיצים באיזון הגוף והגברת הפוריות 

* ניתן לשלב צום מיצים כהכנה לכניסה להריון טבעי, הכנה לטיפולים הורמונאליים כדי לשפר את תוצאותיהם או במקביל לטיפולים ההורמונאליים.

* מהווה את הבסיס לניקוי (דה-טוקסיפיקציה) של הגוף: ניקוי ופינוי פסולת, רעלים וחומרים כימיים אחרים (חומרי הדברה, דשנים כימיים, צבעי מאכל, תרופות, תמרוקים, תרסיסים ועוד) מהכבד, ממערכת העיכול, מהעור ומהדם. ניקיון מערכת העיכול, הדם והכבד משפיעים באופן ישיר על פריון האישה והגבר ועל איכות תפקוד אברי הרבייה.

* צום המיצים מפנה את עודפי ההורמונים שהצטברו בגוף מטיפולים קודמים (לגוף לוקח כמה חודשים לפנותם) כך שמחזק את הגוף ויכולתו להגיב טוב יותר לטיפול ההורמונאלי הבא.

* משפר חיוניות ומרץ ובעל השפעה ישירה על הפחתת תופעות הלוואי הנילוות לטיפולים ההורמונאלים כגון: עייפות, בעיות במע' העיכול, תחושת נפיחות ועוד.

* הרזיה: בונוס משני. הצום לא מיועד להרזיה, אך הוא מהווה נקודת פתיחה לשינוי הרגלי אכילה ולגמילה מהתמכרות לממתקים, לפחמימות פשוטות, קפאין, סיגריות וכד' ומאכילת יתר. הפחתה במשקל גם היא חשובה מאד לכניסה להריון אצל אילו בעלות משקל עודף.

10 דרכים לשפר את הפוריות שלך – המלצות:

1. לאכול מזון מלא אורגני. הוסיפו בהדרגה מזון אורגני לתפריט שלכם עד לשלב שכ- 90% מהתפריט מורכבים ממזון אורגני.

2. קחו תוספי תזונה מאיכות טובה. קבעו פגישה עם נטורופת או תזונאי טבעי המתמחה בפוריות כדי שיוכל לעזור ולזהות אילו מרכיבים חסרים בתזונה.

3. שתו מים מפילטר או מבקבוקי זכוכית. הימנעו משתייה מבקבוקי פלסטיק ונסו לא להשתמש בהם לשתיה חוזרת של נוזלים אחרים.

4. לנקות מרעלים גם את הבית! להוציא מהבית תכשירים קוסמטיים לשיער ולגוף העמוסים בכימיקלים ולהחליף אותם במוצרים טבעיים. להשתמש בחומרי ניקיון ללא כימיקלים הידידותיים לגוף ולסביבה.

5. נסו להפחית את המתח – יוגה, מדיטציה, הרפיה.

6. קבלו טיפולים אלטרנטיביים באופן קבוע על מנת להגביר את הפוריות. למשל רפלקסולוגיה, פרחי באך, צמחי מרפא. קבלו גם תמיכה רגשית כדי לזהות ולפנות מתחים פנימיים וגישות שליליות.

7. טפלו בבעיות רפואיות כגון תסמונת המעי הרגיז, קנדידה, אלרגיות כי אלו יכולים לגרום לרוקן את מאגרי המינרלים בגוף ולפגוע בפוריות.

8. דאגו לנוח ולישון מספיק.

9. עסקו בפעילות גופנית באופן קבוע.

10. שמרו על גישה חיובית.

לאתר של שירלי, לחצו כאן

לקטגורית מיצים ושייקים באינדקס מתכוני בריאות

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו