In2024_Fly
In2024_Fly

פסטה לבבות ארטישוק

מאת: מירב הראל
זמן קריאה: < 1 דקה
Thymoquin_In

אישית אני אוהבת מתכונים בריאים שהם גם פשוטים להבנה ולתפעול (לא נולדתי עם הצ'יפ של "איזה כיף לי במטבח" ואני לא מחובבי "האתגרים הקולניריים"), גם יפים ויז'ואלית (מה לעשות, אנחנו קודם אוכלים עם העיניים) וגם מהירי הכנה (עדיפות למתכוני "לשים הכל בקערה, לערבב והופה מוכן).

השילוב הזה מאפשר לנו להמשיך ולהתמיד בתזונה בריאה וטעימה לאורך זמן, במיוחד כשרובנו נדרשים לבשל פעמיים – גם אוכל "רגיל" לילדים (שניצלים-פתיתים-פסטות-פירה-קציצות…), וגם אוכל בריא לעצמנו – משימה מאתגרת שיכולה להכשיל את הטובים שבנו, עם כל הרצון הטוב שבעולם. או במילים אחרות – מה שלא פשוט, פשוט לא יהיה. בתיאבון.

 

מילה על גיוון

המתכון הזה הוא פתרון נטול גלוטן שנובע מצורך ורצון לגיוון כאשר מחלקת הפסטות לכאורה נסגרת בפני מי שרוצה/צריך להוריד מהתפריט גלוטן. יש היום שפע של פסטות שעשויות מאורז מלא, מעדשים, מכוסמת, מתירס, מאדממה וכדומה. מומלץ לדגום ולהתנסות. לא כולם טעימים באותה מידה, אך השפע שנפתח שווה את המאמץ.

 

רכיבים (כ- 3-4 מנות)

2 כוסות פסטה מעדשים כתומים

1 חבילה קפואה של לבבות ארטישוק

2 כוסות של אפונה ירוקה קפואה

1 בצל קצוץ

 

רכיבים לתבלון

1 קופסא של מי קוקוס (250 מ"ל)

מלח הימליה גס

פלפל שחור גס

 

הכנות מקדימות

מכינים את הפסטה לפי ההנחיות.

מכינים את לבבות הארטישוק והאפונה הקפואה באופן הבא: ממלאים כ-5-10 ס"מ מים בסיר ומביאים לרתיחה. שופכים פנימה את הארטישוק והאפונה (המים לא מכסים הכל וזה בסדר), נותנים למים לרתוח שוב ואז מאדים במשך כ-5 דקות. אין צורך ביותר מזה. הירקות הקפואים מבושלים מעט מראש.

 

אופן ההכנה

מחממים במחבת כמה כפות של שמן קוקוס. משחימים קלות את הבצל ומוסיפים את מי הקוקוס, מלח ופלפל (לפי הטעם). מוסיפים את הירקות המאודים, מערבבים כדקה וסוגרים את האש. מוסיפים את הפסטה, מערבבים ובתיאבון

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו