Nikui_Fly
Nikui_Fly

סלרי לקטילת תאי סרטן

מאת: ד"ר מרדכי הוכברג, מתוך החוברת תזונה פלוס
זמן קריאה: < 1 דקה
במחקר שנערך לאחרונה נמצא שבצמח הסלרי יש חומר עם פעילות אנטי-סרטנית. חומר זה נמצא יעיל נגד מספר סוגי סרטן ובכללם סרטן הלבלב, שחלות, כבד, מעי דק, קיבה, ריאות ושד.
Thymoquin_In

כבר מזה זמן רב היה ידוע שהחומר אפיגנין, המצוי בסלרי, מונע היתרבות של תאי סרטן בתנאי מעבדה. אם כי חומר זה מצוי במגוון צמחים, ירקות ופירות, הריכוז היותר גבוה שלו הוא בסלרי.

במחקר זה, שנתמך על-ידי הקרן המדעית הלאומית הסינית והמכון הלאומי לחקר הסרטן בארה"ב, נבדק החומר אפיגנין שהופק מסלרי ליכולתו למנוע שגשוג של תאי סרטן. הניסוי הראשון היה עם עכברות חולות בסרטן השחלות. סרטן זה הינו מאוד עמיד לטיפולים כימותרפיים. ניתן להן, בבליעה, תרכיז של אפיגנין בריכוזים של 75 מ"ג/ק"ג ו- 150 מ"ג/ק"ג.  כמות זו היוותה 0.025 ו- 0.05 מכלל המזון היומי שניתן להן. בסיכום הניסוי, החוקרים קבעו שאפיגנין "מנע, במידה זו או אחרת, התפתחות של גרורות סרטן שחלות בכבד, ריאות, מעי דק וקיבה". ו "יש בכך סיבה לתת חומר זה לחולות סרטן השחלות". מחקר אחר שפורסם בכתב העת "מולקיולאר קנסר" נתן תוצאות דומות בטיפול עם חומר טבעי זה בסרטן הלבלב. החוקרים שם סיכמו ש "לאפיגנין יש יכולת לקטוע את מעגל ההיתרבות של תאי סרטן לבלב אנושיים כמו גם סוגי סרטן אחרים."

טיפול לא רעיל לסרטן השד

אפיגנין בולם גם התפתחות של סרטני שד אגרסיביים. מדענים מאוניברסיטת מיזורי מצאו שחומר זה כיווץ גידולי סרטן שד קשורי אסטרוגן. לדבריהם, "זהו המחקר הראשון המלמד שלאפיגנין, המצוי בסלרי, פטרוזיליה וצמחים נוספים, יש יעילות כנגד סרטן שד שהיה קשור לטיפולים של מתן אסטרוגן לנשים אחרי גמר תקופת המחזור".

לסיכום, פרופ' סלמן היידר, מצוות המחקר דיווח על כך מטעם אוניברסיטת מיזורי. לדבריו, "אין סיכוי שחברות התרופות יעזרו במחקר או בהפצה של תכשירי אפיגנין. חולים יצטרכו לגדל צמח זה בגינתם". חשוב לציין פה שיש לגדל ולצרוך סלרי רק בגידול אורגני, ללא ריסוסים וללא זבלים כימיים. מיץ מסלרי, הן מעליו והן מן השורש שלו, יספק פיטוכימיקל בריאותי זה. לחולה שזקוק לצמח זה ואינו יכול לגדלו חשוב להשיג סלרי אורגני  וכמה שיותר טרי. מובן מאליו שבמקביל לטיפול עם סלרי ואפיגנין, חשוב לנקוט בדרכים טבעיות נוספות ולשמור על תזונה אופטימלית.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו