Thymoquin_Fly
In2024_Fly

סלט חסה, קישואים צרובים וקרעי לחם זיתים

מאת: גלי רולוף-הנדל
זמן קריאה: < 1 דקה
לפעמים דברים טובים באים בהפתעה. בשבת, היה לי חשק עז לקישואים צרובים ואפס כוח לבשל. כיוון שהתשוקה היתה ספציפית, לא היתה לי ברירה אלא להכין. מזל שבמשלוח האורגני הוזמנו זוקינים מדהימים. כשסיימתי להכין אותם, הבחנתי בכמה עלי חסה ונענע ששמתי על השיש לקראת הערב ועל פרוסת לחם זיתים שנשכחה בתנור…והופ, הנדסתי סלט בשתי דקות שיצא מ-ע-ו-ל-ה!

(צילום: גלי רולוף-הנדל)

Thymoquin_In

לסלט

אופן ההכנה

פורסים את הקישואים או את זוקיני לפרוסות עבות (זוקיני בינוני יחולק ל-4) מבשלים בישול קצר במים רותחים כ- 5 דקות, עד לריכוך קל (כדאי שהם יישארו קצת פריכים) מסננים. מחממים שמן זית במחבת עבה או בסיר כבד, מוסיפים 2 שיני שום הכתושות ומטגנים קלות. את הזוקיני מניחים כשהחלק הירוק כלפי מעלה ל”צריבה” על אש גבוהה (זהירות שלא יישרף). מנמיכים את האש, מתבלים במלח ופלפל וממשכים בצריבה תוך כדי לחיצה בעזרת כף עץ על הזוקיני (5-10 דקות). מכבים את האש, מצננים.

הרכבת המנה

מוסיפים עלי נענע, מיץ לימון, שמן זית ומשפרים תיבול. מניחים את עלי החסה, פיסות הנענע, וקרעי הלחם הקלוי, ומערבבים בעדינות עם פרוסות הזוקיני. לפני ההגשה מזליפים שמן זית ולימון לפי הטעם. מעולה כארוחת קלה בחום הכבד. אם אינכם טבעונים תוכלו לגוון עם ביצה אורגנית קשה.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו