PassoverFocus_Fly
PassoverFocus_Fly

הסוף לדיאטות? סיקור הרצאה: ממאבק לשחרור

מאת: מערכת eatwell
זמן קריאה: 3 דקות
אביב גיל ויגאל רווה הציגו בכנס אוכלים בריא 10 את מה שהם מכנים כ"דרך החדשה והנכונה לרדת במשקל"
supherb_IN

אם אתם עשיתם בעברכם דיאטה וניסיתם לרדת במשקל או לשפר את הבריאות, אתם בוודאי מכירים את הבעיה הבאה: אנחנו מוציאים את הפיתויים מהצלחת אבל לא מלמדים אותנו להוציא אותם מהראש ואז הנפילה היא רק עניין של זמן…

אביב גיל, הצלע של האחים גיל שליווה אלפים בתהליכי ירידה במשקל ויגאל רווה, מומחה לתהליכי שינוי, חשפו את שורש הבעיה שבגללה רוב האנשים יורדים במשקל ואז עולים, ושוב יורדים ואז שוב עולים.

ההבטחה של המרצים מבטיחה: אפשר לרדת במשקל בלי להיות רעבים והרבה יותר חשוב מכך – בלי לעלות הכל בחזרה. האם זה טוב מכדי להיות אמיתי?

כשהידע לא מספיק

בתור מי שבקיא בעולם התזונה וחי אותו שנים רבות, אביב גיל יודע שקיים כיום ידע רב על תזונה ואפשר לגשת אליו בקלות. אבל מה קורה לכל הידע הזה כשמציעים לנו קינוח מפתה?

אביב מסביר על מנגנון העונג שלנו – המוח שלנו מפריש סרוטנין ודופמין שממריצים אותנו להמשיך ליהנות מהפיתוי, בין אם מדובר בעוגה או פיצה חמה. מנגנון העונג הוא מנגנון השרדותי שנועד להביא אותנו לגיל הפיריון ולהתרבות – לא מעניין אותו אם נחייה חיים ארוכים ובריאים. טעם מתוק על הלשון שווה אנרגיה וזה טוב לבינתיים, מבחינה אבולוציונית. סכרת ואלצהיימר בגילאים מבוגרים יותר פחות מעניינים אותו.

אביב גיל. מבטיח שאפשר להיפטר מהמשקל העודף פעם אחרונה ולתמיד

המרירות שבסוכר

הקהל משתאה כשאביב מציג תרשימי מוח שמשווים בין צריכת קוקאין לסוכר – האפקט דומה מאוד. ובכל זאת, הסוכר חוקי וזמין. במצגת מראה לנו אביב את המותגים הגדולים והממכרים כמו קוקה קולה – "טעם החיים", תפוצ'יפס "טבעי שלא תשלוט בעצמך" וסניקרס "אתה לא אתה כשאתה רעב"; התלות החזקה בסוכר יוצרת צורך בלהשתחרר ממנו – פיזיולוגית וגם מנטלית.

 

איך לאכול בצורה חכמה?

בהרצאה חלק אביב טיפים על אכילה חכמה והדגיש כמה מרכיבים שיכולים לחולל הבדל משמעותי:
לעיסה: דגש רב מושם על המילה עיסה – להפוך את האוכל לעיסה. לשים לב לכל ביס וביס ולא לרוץ עם המזלג ו"להעמיס"
תשומת לב: להתנתק מהפלאפון, העיתון, הטלוויזיה ולהתמקד בארוחה שלנו

אביב מדגיש את אלמנט המודעות והבחירה שיסייעו לנו לשפר את התזונה. אז שינוי חיובי באכילה שלנו הוא אפשרי, ורבים מגיעים אליו – אז נשנה ומרגיש טוב אבל איך נשמור על השינוי לאורך זמן?

ייסורי הגמילה מסוכר

כדי לענות על השאלה עולה לבמה יגאל רווה, שמספר את הסיפור האישי שלו, בתור אדם עם עודף משקל לא גדול, אבל אחד שסבל מאכילת יתר והתמכרות לסוכר. הוא מפרט על המנגנון שכל מי שהתמודד עם יותר מדיאטה אחת בחייו מכיר: רגשות האשם שמגיעים אחרי אכילה לא נכונה מייצרים מצוקה רגשית, היא יוצרת בתורה רעב רגשי ונוצרת יותר אכילה רגשית. יגאל קורא לתהליך הזה "הלופ המטורף" וזה אכן טירוף לחיות ממשבר למשבר ולתת לאכילה הרגשית לנהל אותנו.

"הבנתי שאי אפשר להמשיך לחיות ככה, כולנו חיים במבוך עכברים
האם יכול להיות שכולם טועים?" מסביר יגאל. הוא התקשה עם דילמות בנוגע לאכילה ותלות באוכל – הוא תהה האם אי אפשר לחיות גם רזה וגם ליהנות מספונטניות וצריך לבחור או זה או זה. אז מה מנצח? חופש או משקל?

"הבנתי שאני חייב לחתוך את הגומיה" הוא מסביר – הוא רצה לחיות כאדם משוחרר שגם שומר על המשקל. "אני אוכל מה שאני רוצה אבל כבר לא בראש של המכור. את הרוב אני כבר לא רוצה".

איך הקסם הזה קורה?

96% מהאנשים נכשלים לרדת במשקל ולשמור עליו כי ההתמדה קשה להם והיא לא קשורה למומחי תזונה או דיאטות מוצלחות.  אלא שינוי התנהגותי.

איך תהליך שינוי מתרחש? מניסיון של מעל 1000 אנשים שיגאל עבד איתם
יש כמה תחנות; זה מתחיל בשגרה מסוימת – אורח החיים נוכחי של כל אדם ואז מתחיל התהליך:

 

בשום שלב יגאל ואביב לא מנסים להשלות את הקהל שמדובר בתהליך פשוט או מהיר. הם מציינים את הצורך בתכנית ליווי רצינית שתאפשר לעבור את התהליך.

ההרצאה מסתיימת עם סיפורי הצלחה מרשימים על אנשים שירדו במשקל בהצלחה רבה, מה שבאמת מיוחד בהם, הוא שלא רק מוצגות לקהל תמונות "לפני" ו-"אחרי" אלא גם תמונות "אחרי אחרי" – כלומר שנה או יותר אחרי שהסתיים התהליך, אנחנו יכולים לראות שאותם אנשים עדיין נהנים ממראה נהדר ומתחושה של חופש בנוגע לאוכל.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו