Nikui_Fly
himalayaKrem_Fly

סיקור הרצאה: המזונות שמשבשים את הבלוטה שלך

מאת: מיכל אברמוביץ
זמן קריאה: 3 דקות
גלי הנדל הרצתה בכנס אוכלים בריא 10 על בחירת המזון הנכון לכל מי שסובל מבעיות בבלוטת התריס. בואו לקרוא על ההמלצות שלה
himalayaKrem_IN
גילוי נאות: אני לא סובלת מבעיה בבלוטת התריס. הגעתי להרצאה של גלי כי אני מעריכה אותה מקצועית ורציתי לסקר את ההרצאה. ציפיתי שיהיה מקצועי ומועיל למי שמתעניינים בנושא, אבל גם עבורי ההרצאה היתה סוחפת ומרתקת.
הדבר שהכי ריתק אותי בהרצאה של גלי הוא כוח הרצון שלה, העמידות שלה בפני כל אלו שעמדו מהצד, כולל רופאים מדופלמים, שאמרו וטענו שהעיסוק בתזונה מיותר. איך אישה שסבלה מבעיות בריאותיות, הרגישה בשפל פיזי ונפשי, קיבלה את התעוזה לעמוד מול כל אומרי הלא, להשקיע בלימודים שלה, בתזונה שלה ולהציל את החיים שלה?
ההרצאה נתנה לי השראה, לא רק להכין יוגורט קוקוס נטול לקטוז (אם כי כבר הזמנתי מהסופר את כל הרכיבים להכנתו) אלא גם לעמוד על שלי ולקחת אחריות על בריאותי. ניכר שהקהל התרגש והיה מעוניין לשמוע עוד ועוד מגלי.

אז מה היה בהרצאה – אכילה נכונה למי שיש לו בעיות בבלוטת התריס

סובלים מחוסר באנרגיה וחיוניות במקביל לקושי לשמור על משקל תקין ולחיות בבריאות טובה?  יכול להיות שמדובר בבעיות בבלוטת התריס. גלי טוענת שקיימים מזונות שכולנו צורכים מידי יום והם מפריעים לתפקודה התקין של בלוטת התריס? גלי פירטה על הקשרים הסמויים בין מזונות לתפקוד בלוטת התריס, וחשפה את המזונות שכדאי לכם להוציא מהתפריט.

גלי הנדל מרצה בכנס אוכלים בריא 10

 

גלי אומרת שגם אם בדיקות הדם תקינות בעיני הרופאים ומראות שהמדדים מאוזנים, בהחלט יש מקום לשיפור ותזונה יכולה לעשות פלאים. במקרה של גלי השיפור במדדים מדהים – היא הציגה לקהל את תוצאות בדיקות הדם שלה כפי שהן ויכולנו לראות ירידה דרסטית בערכים – מ-144 ל-11.5 – הכל באמצעות תזונה!

מה שלום המעי שלך? הכל על מעי דליף

גלי הסבירה לעומק על תופעת המעי הדליף; מעיים בריאים מעכלים מזון בריא ללא בעיה ושומרים על פתוגנים וחיידקים בחוץ. כשהמעי דליף הוא נתקל בגורמים מזיקים ותוקף כדי להגן על גופנו.

למה זה קורה?

גלי מספרת שקיבלה אנטיביוטיקה בצעירותה – האנטיביוטיקה מחסלת את כל מה שנקרה בדרכה והיא מחסלת גם את החיידקים הטובים. זה פוגע בפלורת המעיים ומזיק למעי.

אז איך ניגשים לשינוי ומשפרים את המצב?

גלי משווה את תהליך שיפור התזונה והטיפול בבלוטת התריס בכניסה לחדר מאוד מבולגן. כשניכנס לחדר בכאוס מוחלט לא נוכל לשאוב, לשטוף ולכבס באותו רגע.
אז גלי ממליצה להתחיל לסדר מהתזונה. "אפשר לתקן בכל צלחת" היא אומרת ומעודדת.

מה הבלוטה לא אוהבת?

״מהברז במשפחה שלי היה יוצא גלוטן״ מסבירה גלי ומספרת כמה הפרידה מהגלוטן היתה מאתגרת עבודה, עם זאת, סיפקה לה תוצאות מדהימות וסייעה בתהליך ההחלמה שלה.
גלי הסבירה על הרגישות לגלוטן והנזקים שהוא עלול לגרום למעיים שלנו והמליצה להימנע ממנו כדי לשפר את מצב הבלוטה.
במקביל לאזהרה מפני גלוטן, גלי מתמקדת במוצרי חלב והנזק שהם עלולים לחולל. היא מזהירה מפני "נטול לקטוז" כי גם בו יש קזאין, שרבים רגישים אליו. עבור המעטים שרגישים רק ללקטוז ולא לקזאין, מומלץ להתמקד בחמאה וגבינות שמנות, שמכילים פחות לקטוז.
גלי פירטה אודות מחקר מיולי 2018 בחן שתי קבוצות נשים שאחת מהן אכלה כרגיל והשנייה ללא גלוטן.  הקבוצה שצרכה תזונה ללא גלוטן הראתה תוצאות מדהימות: רמת הנוגדנים ירדה ועלה ויטמין ה-d כלומר הספיגה השתפרה. "ראיתי אותו דבר עם מאות מטופלות" מספרת גלי.

האם סויה היא הפתרון לכל בעיותינו?

אז נכון, חלב סויה הוא נטול לקטוז וקזאין, אבל גלי אומרת שמדובר במוצר פחות מומלץ לתסיסה. מתי סויה יכולה להתאים לתזונה בריאה? כאשר הוא מותסס, כמו במיסו, נאטו וטמפה.

איך לבחור אוכל נכון?

כדי להפוך את התהליך לנגיש, גלי ממליצה פשוט להסתכל ולקרוא את רשימת הרכיבים – אם קשה לקרוא אותה, כנראה שמדובר במוצר ולא במזון. אתם לא צריכים מילון כדי לאתר אוכל, לדבריה. אם קונים מוצר – היא ממליצה להקפיד שהוא יכיל עד חמישה רכיבים כדי להבין מה זה אומר.

הקהל האזין בשקיקה להרצאה של גלי

 

סיום מעורר תיאבון – אוכל בריא לבלוטה

לקראת סיום ההרצאה גלי הציגה מנות בריאות שטובות לאיזון בלוטת התריס – מזון שלם עונתי ובריא. היא מציגה את המבחר כמנות טעימות וחכמות. בין המטעמים שהציגה גלי: ספגטי כמולונז, דייסת כמו קוואקר, יוגורט קוקוס ועוד.
רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו