In2024_Fly
Thymoquin_Fly

סופר פודס לחיזוק בתקופת הקורונה

מאת: חלי ממן
זמן קריאה: 3 דקות
בתקופה זו בה משתולל וירוס הקורונה בחוץ ומזג האוויר קריר גם נוכל לדאוג לתזונה נכונה שתעזור לבריאות הגוף והנפש ותשמור על מערכת חיסונית חזקה לכל הגילאים ובפרט לקבוצת גיל הזהב
supherb_IN

אם אתם בקבוצת גיל הזהב, חשוב במיוחד לשמור על תזונה נכונה ובריאה, כמו גם על כושר גופני ככל האפשר. לכן, חשוב לבחור במזון עם ערך תזונתי שיספק את מירב הוויטמינים וסיבית תזונתיים הולמים, אלו עובדים כדי לשמור על פעילות מעיים סדירה. כמו כן, תזונה עשירה בסיבים עלולה להפחית את הסיכוי ליתר לחץ דם. חשוב לבחור במזון כמו לחם מקמח חיטה מלאה, דגני בוקר מועשרים בוויטמינים, מגוון פירות וירקות בצבעים שונים, בשר אדום רזה, עופות ודגי ים קרים. בנוסף, יש לשמור על רמת סידן וברזל מאוזנות ובמידת הצורך להשתמש בתוספי מזון.

ראשית – התחילו בארוחת בוקר קלה ביותר שתגרום לכם לתחושת שובע לזמן ארוך ותאפשר לכם להיות מאוזנים יותר בין כל שעות היממה. הכינו לעצמכם ארוחה קלה, המבוססת בעיקר על גבינות, ביצה, ופרוסת לחם עם ממרח.

 

הצעות לארוחות בוקר קלות לחולי צליאק:

מעדן דיאט+3 כפות אורז

או

3 כפות תירס +פרוסת גבינה בולגרית + סלט ירקות

או

פרוסת לחם ללא גלוטן +כף טחינה מוכנה +סלט ירקות

 

הצעות לארוחות בוקר קלות ובסיסיות:

2 פרוסות לחם קל + 2 כפות גבינה לבנה 5% + ירקות

או

10 פת אורז בטעם דבש +מעדן

או

3/4 כוס פייבר 1 +מעדן 0% שומן.

 

 

בנוסף , מה ניתן לעשות, מה לאכול ולשתות על מנת לצמצם למינימום את הנזקים:

 

אבוקדו

האבוקדו הוא פרי המשמש מקור לשמנים בלתי רוויים, המסייעים לגוף במלחמתו בשומן הרע הרווי. האבוקדו מכיל ויטמין E, נוגד חמצון רב עוצמה שמגן על תאי הגוף בכלל ועל רקמות העור בפרט, עשיר באשלגן ודל בנתרן, יש בו ברזל, מגנזיום וסידן. ניתן לשדרג כל סלט עם חתיכות אבוקדו או ליצור סלט אבוקדו מזין.

 

קינמון

הקינמון מוכר בשל סגולותיו הרבות. מומלץ לנצל את הקינמון לטיפול בהתקררות, שיעול, בחילות, הפרעות עיכול, דכאון ועוד.

כדי לחזק את המערכת החיסונית, להפחית את נזקי ההשמנה הביטנית, לאזן את רמת הסוכר שהופיע כתוצאה מהשמנה ולהפחית את הסיכון למחלות לב ולמחלות ממאירות הקינמון מסייע לתהליך העיכול, גורם להגברת התיאבון ומחזק את הקיבה, הוסיפו לאוכל במשך היום בין 1-3 כפיות קינמון.קינמון משתלב נהדר במשקאות חמים, כגון סיידר חם, יין חם, תה, קפה הפוך, ועוד.

 

אגוזי מלך

חופן אגוזים מכיל כמות כמעט כפולה של נוגדי חמצון מאשר בכל סוג אגוזים אחר, והם מכילים אף כמות גדולה של חלבון, ויטמינים ומינרלים וסיבים תזונתיים – ואין בהם גלוטן או לקטוז. תוספת של אגוזי מלך לתפריט היומי תעניק לגופכם נוגדי חמצון יעילים, ותתרום לתחושת שובע.

אגוזי המלך מספקים לגוף נוגדי חמצון רבים ואיכותיים יותר מכל סוג אגוז אחר, והם בעלי יתרונות בריאותיים רבים.

 

גזר

המזונות הכתומים והאדומים ברובם מחממים,  מזינים את הגוף ומשפרים את מערכת החיסון, הם גם טעימים וניתן להכין מהם מגוון רחב של מאכלים ומרקים. הגזר עשיר מאוד בלחות ומכיל כמות נכבדת של לאשלגן, מינרל התורם להפחתת הסיכון ליתר-לחץ-דם ולחוזק העצם. בנוסף מכיל ויטמינים מקבוצה B, החיוניים להפקת האנרגיה בגוף.

חלי ממן; צילום רונן פדידה

 

פלפל אדום

הפלפלים עשירים בלחות  ומהווים חומרי ההזנה הטובים ביותר לגוף. פלפל אדום הוא המקור הטוב והזמין ביותר לויטמין C מבין כל הירקות והפירות, בנוסף הפלפל מהווה גם מקור משמעותי לבטא-קרוטן, המשמש כחומר מוצא לויטמין A, החיוני לשמירה על תפקוד מערכת החיסון. הוסף פלפלים אדומים לסלטים שלך, ניתן  לאפות אותם בתנור במעט שמן זית, או לצלות על הגז, משדרג כל סנדוויץ'.

 

תפוז

התפוז זה הפרי הכי ישראלי בחורף. התפוז עשיר מאוד בוויטמין C  ומסגול להוריד היתכנות של סוגי סרטן שונים, לפרי הטרי יש ערך תזונתי רב ומהווה מקור לחומצות אורגניות, מדובר בפרי טעים ומזין גם יחד. עדיף לאכול את הפרי בשלמותו, באם החלטתם לצרוך אותו בגרסה הסחוטה שלו, חשוב לשתות את המיץ סמוך ככל הניתן לסחיטה עצמה, מאחר וויטמין C נהרס באור ובחום.

תה

בריא ומחמם – התה. צילום: PEXELS

 

תה ירוק

תה חם הינו המקשה הפופולרי ביותר במהלך חודשי החורף הקרירים. תה באופן כללי הוא אחד המשקאות הנצרכים ביותר בעולם. התה הירוק תפס תאוצה בשנים האחרונות ונחשב למשקה בריאות המסוגל למנוע מגוון רחב של מחלות.

מחקרים מהעשור האחרון מראים כי התה הירוק יכול לשפר זרימת הדם בגוף.

 

הכתבה באדיבות חלי ממן מייסדת קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו