bari14_Fly
Sunrider_Fly

אי אפשר לרמות את הגוף

מאת: אומינה קדמי, יועצת בריאות ותזונה הוליסטית, מנחה סדנאות לניקוי גוף מרעלים
זמן קריאה: 3 דקות
סובלים מכאבי ראש, אלרגיות, בחילות או סתם חולשה? אלו לא מחלות אלא משברי הבראה של הגוף, שבסך הכל מנסה לרפא את עצמו על ידי פליטת רעלים החוצה מהגוף
Nikui_IN

אי אפשר לרמות את הגוף

על מנת להבין את מהותו של תהליך הניקוי הטבעי של הגוף, עלינו להבין תחילה, מהי בעצם מחלה ומהם הגורמים לה.

כל מחלה, הינה סימן מהגוף שלנו לעומס של פסולת. מחלה היא למעשה התהליך בו הגוף מנסה לשחרר את הרעלים החוצה. הגוף המופלא שלנו הוא בעל מנגנון חיים חזק וחכם, המנסה כל הזמן לשמר את בריאותו וחיוניותו.

כאשר אנו מעמיסים על גופנו אוכל מעובד, מלא בתוספים מלאכותיים, תרופות, אלכוהול והמלווה באורח חיים עמוס בלחצים, המערכות הפנימיות מתחילות באופן טבעי בפעולה של פליטת הרעלים. פליטת הרעלים הזאת מתבטאת בכאבי ראש, שיעול, פריחה, חום ואפילו עצבנות – מקובל לקרוא לסימפטומים אלו "מחלה" בעוד שלמעשה זו תוצאה של פעולה טבעית של הגוף לניקוי עצמי.

אחת הבעיות המרכזיות בבריאות האדם בעת המודרנית נובעת מכך שבדרך כלל אין אנו מאפשרים לגוף לעשות את מה שהוא יודע הכי טוב – לנקות את עצמו.

במקום זאת אנו מטפלים בסימפטום עם כדור, משחה או סירופ הקסם ובכך דוחפים את הרעלים חזרה לגוף ומנטרלים את פתחי יציאת הפסולת. דחיפת הרעלים חזרה פנימה הנה בעיה חמורה, העלולה להוביל למחלות כרוניות, דלקות פנימיות ובעתיד אפילו לניוונים.

חשוב מאוד שנבין את הקשר הטרגי בין תזונה לקוייה, אורח חיים לחוץ לבין תפיסות שגויות לגבי מהי מחלה ומהי הדרך לטפל בה. שרשרת טרגית זאת היא גורם מרכזי למחלות ניווניות רבות.

כמה ימים של ניקוי

נראה כי הבעיה העיקרית נובעת מכך שהאדם חושב שהוא יודע טוב יותר מהטבע עצמו. העובדה כי  האנושות כיום התרחקה המטבע בצורה משמעותית באה לידי ביטוי כמעט בכל שלב בתהליך. האוכל איבד את מקורו. היום בסופרמרקטים אנו כמעט ולא רואים מזון טבעי, המדפים מלאים במזונות מעובדים בצורה זו או אחרת. רוב המזונות עשויים מחיטה מעובדת, סוכר מעובד, שמנים שעברו הידרוגנציה, חומרי טעם וחומרי שימור.

במקביל לתופעה זו נדחקה הרפואה הטבעית הצידה ואילו הרפואה המערבית תפסה מקום של קדושה.

אנשים פונים לרופאים ומצפים מהם לתת להם את התרופה המדוייקת שתעביר כמה שיותר מהר את הכאבים או את חוסר הנוחות.

אין ספק שבכוחה של הרפואה המערבית להציל חיים, בצורה מופלאה שלא הייתה אפשרית בעבר ועל כך אנו חייבים לה הרבה הערכה ותודה. ובכל זאת, מליוני אנשים מוצאים את עצמם עם סדרת תרופות התומכות בפעילות האחת של השניה, אך לא בהבראת הסיבה האמיתית למחלה.

תרופות רבות ניתנות, המון כימיקלים המחלישים את הגוף, בעוד שלמעשה, באופן פשוט וטבעי – כמה ימים של ניקוי גוף ושינוי בתזונה יכולים לפתור את הבעיה.

כל כך פשוט שקשה להאמין. שכחנו את פשטות הכוח הטבעי של הגוף, שכל מהותו הנה לחיות, לנשום בקלות, לעכל בקלות, להיות מוזן ולהרגיש חיוני.

אותם סימפטומים של חום, חולשה, כאבי ראש ושרירים, בחילות, הקאות ותחושות אחרות של אי נוחות אשר אנשים מכנים "מחלה" אינם אלא "משבר הבראה" אשר מגיע בדרך כלל בשלב הראשון בו הגוף מחפש לפלוט רעלים. בדרך כלל אנשים נבהלים בשלב זה, ומרגישים שאינם יכולים לעבור את משבר ההבראה, או שאין להם את הזמן לשכב במיטה כי הם צריכים לעבוד ובאופן אוטומטי הם לוקחים כדורים אשר מנטרלים את הסימפטומים הללו.

חשוב שנבין כי משבר ההבראה הינו כמעט הכרחי לתהליך הריפוי, וכן ככל שהגוף עמוס ברעלים, תגובת הגוף לניקוי תהייה חזקה יותר. משבר ההבראה מתעצם רגע לפני שהגוף מתחיל לשחרר את הרעלים. זה השלב בו  צריך לסמוך על יכולת הגוף להתרפא. ברגע שהגוף מתחיל לפלוט את הרעלים מיד ישנה תחושה של הקלה, התחדשות, החושים מתחדדים, ויש תחושה של בהירות במחשבה.

לעיתים קרובות, אני פוגשת אנשים הטוענים שהם בריאים, אך אוכלים מזון מתועש, מעשנים וסוחבים משקל עודף. אין להם שום מחלה והם לא לוקחים תרופות. הם התרגלו למשקל העודף שלהם ולרמת האנרגיה הבינונית, הם מביטים סביבם והם רואים שהם לא לבד. הם חושבים שזה נורמלי, כשבעצם זה ממש לא!

החשבון מאוד פשוט

זיכרו, אי אפשר לרמות את הגוף . בסופו של דבר החשבון מאוד פשוט – כאשר נותנים לגוף מזון חי, טבעי ומזין, תאים ורקמות חדשות יתפתחו בו באופן בריא, דם נקי יזרום לתאים, ההורמונים יהיו מאוזנים והגוף יוכל למצות את הפוטנציאל הטמון בו.

מאידך, כאשר אנו אוכלים מזונות נטולים ערכים תזונתיים, מעשנים, שותים אלכוהול או משקאות ממותקים, הגוף נאלץ לגייס את כל מאגריו הפנימיים על מנת לתפעל את המערכות הפנימיות ולהפיק אנרגיה. המאגרים הפנימיים עובדים ככל יכולתם, ולכן הגוף ואיבריו עדיין מתפקדים ולא נוצרת מחלה ממשית. אלא שמצב מתמשך שכזה יוצר בדרך כלל את מה שנקרא "הדלקות השקטות". אלו הן דלקות הנוצרות ברקמות הגוף כולו, ובתאי שומן ומהן מתפתחות מחלות כרוניות (מכירים את הסיפורים של "כל החיים הוא היה בריא לגמרי ו"פתאום" הוא קיבל x  ,y , z?)

אם הייתי צריכה לסכם את כל התורה לעיקרון פשוט אחד, הייתי אומרת ככה – גוף האדם הוא כלי מופלא הנועד לאפשר לנו לחיות ולחוות את החיים במלואם. הגוף יודע תמיד מה הוא עושה והוא לעולם אינו טועה. תפקידנו הוא פשוט לא להפריע לו.

גופנו הוא כלי זה דורש תחזוקה. עלינו לפתח אליו את ההבנה וללמוד מהם האלמנטים הבסיסיים הדרושים על מנת לאפשר לו לתפקד כהלכה. אלו הם אלמנטים פשוטים הקשורים לתזונה ואורח חיים מאוזן.

עלינו לטפח את יכולת ההקשבה לגופנו, במיוחד במצבים בהם נוצר עומס של פסולת הגורמת לנו אי נוחות או מה שאנו קוראים: "מחלה".

במקרים אלו, כאשר גופנו מתחיל לפלוט רעלים, כל מה שבידינו לעשות הוא לעצור. לנוח, לשתות מיצים ירוקים והרבה מים.


הגוף יעשה כבר בעבורנו, ללא כל התערבות מצדנו, את עבודת הריפוי העמוקה ביותר. ריפוי טבעי זה דורש מאתנו לקחת אחריות על מחלותינו, ולהאמין בכוחו של הגוף לרפא את עצמו. זה כל הסיפור. פשוט, לא?

לאתר של אומינה

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו