PassoverFocus_Fly
PassoverFocus_Fly

משפחת סופר על: היתרונות של B קומפלקס

מאת: - חברת אקוסאפ מפתחת ומשווקת תוספי תזונה ייחודיים המבוססים על פטנטים יחודיים. המחויבות שלנו לבריאות אופטימלית באה לידי ביטוי באיכות חומרי הגלם שאנחנו משתמשים במוצרים שלנו. על ידי שילוב של מדע וטבע, אקוסאפ מציעה פורמולות חדשניות המגובות בפטנטים פורצי דרך בעולם תוספי התזונה.
ירדתם במשקל, חוויתם תקופה מלחיצה או שהתזונה שלכם זקוקה לשדרוג? קיים סיכוי טוב שאתם זקוקים לחיזוק ממשפחת ויטמין B שיכולה להשפיע על בריאותכם דרמטית

צילום: unsplash

Thymoquin_Corner
Thymoquin_HP
Thymoquin_Fly
Thymoquin_In
Thymoquin_Mob
supherb_IN
supherb_Mob
supherb_HP
supherb_Fly
supherb_corner

פעם חשבנו שוויטמין B הוא אחד ויחיד, והאמנו שהוא נמצא בקבוצות מזון די זהות. אלא שהיום כבר ברור לחלוטין שהמציאות רחוקה משם לחלוטין. למעשה, ויטמין B כולל לא פחות משמונה סוגי ויטמינים שונים, שלכל אחד מהם תפקיד שונה וכמה תחומי אחריות ייחודיים משלו. כך הפך אב המשפחה לוויטמין B קומפלקס, ולמרות שיש לילדים שלו מאפיינים די זהים, אפשר למנות את היתרונות של כל אחד מהם בנפרד.

חילוף החומרים ומערכת העיכול

ויטמין B קומפלקס מורכב ממספר ויטמינים שמסייעים לחילוף החומרים של חלבונים ופחמימות. אחד הבולטים והמוכרים יותר הוא ויטמין B1, שבנוסף לתרומה שלו לחילוף החומרים הוא גם תורם לא מעט לתפקוד על מערכת העיכול. אח אחר במשפחה, ויטמין B3, הוא זה שמסייע לחילוף החומרים של סוכרים וחלבונים. הוא גם חיוני לעיכול ולנשימה, הוא עוזר לנו לייצר אנרגיה ובמידה רבה נמצא שהוא תורם גם לזיכרון שלנו. ויטמין B6, לעומת זאת, מסייע לחילוף החומרים של החלבון בנוסף לתרומה שלו למערכת העצבים, ואותו אנחנו מקבלים דרך צריכת דגים ובשר, ביצים, קטניות, ומזונות רבים אחרים.

ויטמינים שתורמים לגדילה

אחד היתרונות החשובים ביותר שיכולים להציע סוגים שונים של ויטמין B הוא התרומה המשמעותית שלו לגדילה, ואם אתם צורכים בשר, דגים, ביצים וחלב, זה בהחלט צעד בכיוון הנכון. ויטמין B12 הוא אחד הוויטמינים הללו, ולצד ההשפעה שלו על הגדילה הוא גם מסייע לתפקוד העצבים ותורם ליצירתן של כדוריות דם אדומות. צריכת B2 תורמת גם היא לגדילה לצד מניעת מחסור בדם, והוויטמין הה מסייע גם לעיכול הסדיר, לראייה טובה יותר ולבריאות השיער והעור. השפעה טובה על מערכת העיכול אפשר למצוא גם בוויטמין B9, שמשפיע בנוסף על הזיכרון ומונע חוסר דם.

השפעות על מתח נפשי

שני הוויטמינים האחרונים במשפחה הזו הם B5 ו-B7, כאשר הראשון חיוני למערכות העצבים והעיכול ומשפיע גם על ההורמונים הנשיים. הוא נמצא בדבש, בכבד, בחלמון הביצה וכן באגוזים ובקטניות. בשני המזונות האחרונים נמצא גם B7, שתורם להפחתת המתח הנפשי בנוסף לשמירה על העור ועל הכדוריות האדומות.

חוסר בוויטמין B– מי בקבוצת הסיכון?

כמו שאפשר להבין מתחומי האחריות החשובים שעליהם ממונים הוויטמינים השונים, מחסור בהם עשוי להתבטא בחילוף חומרים ירוד, ברמות גבוהות של מתח ובמצבים שונים אחרים. אלא שיש לא מעט נשים וגברים בסיכון להתמודד עם חוסרים משמעותיים. אפשר למנות ברשימה הזו אנשים שעברו תהליך משמעותי של ירידה במשקל, נשים הרות או מניקות, וכן אנשים שצורכים מזונות מעובדים באופן קבוע, שותים אלכוהול או נוטלים תרופות שונות (ובכלל זה אפשר למנות גם גלולות למניעת היריון).

תזונה מלאה ויטמינים

תמונה: unsplash

מה עושים במצבי מחסור?

אם מחסור בוויטמינים השונים עשוי להוביל לעור יבש, דלקות שונות, סדקים בפה, עייפות או לסימפטומים רבים אחרים, אין ספק שנדרשת פעולה לצמצום המחסור הזה. דרך טובה אחת להשלים את החסר היא על ידי יצירת שינוי בתזונה. שילוב של בשר ודגים בתפריט היומי יספק לנו B6, B9 ו-B12, למשל. בוטנים ואגוזים יספקו B5, B7ו-B9. פתרון נוסף וחשוב לא פחות הוא לצרוך את הוויטמינים באמצעות פורמולת B קומפלקס. הפתרון הזה הוא ללא ספק יעיל, בוודאי בקרב אנשים שמקפידים על תזונה מאוזנת ובריאה יותר, אבל עדיין סובלים ממחסור בוויטמין כזה או אחר, מכל סיבה שהיא.

צרו קשר עם אקוסאפ – EcoSupp



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו