Nikui_Fly
Sunrider_Fly

מערכת העיכול – ״סוד כמוס לפרה ולסוס״?

מאת: יאיר הניג
זמן קריאה: 6 דקות
"לאחר שהייתי אצל מיטב הרופאים, הפרופסורים, המומחים, המטפלים ברפואה סינית והנטורופתים - בגיל 24 החלטתי ללמוד את כל עולם רפואת מערכת העיכול בעצמי"
Sunrider_Article

ביום שנולדתי לא יכולתי לינוק כי נמסרתי לאימוץ, לכן הורי, שיחיו, ניסו להאכיל אותי באבקת מטרנה חלבית שכמעט פירקה לי את מערכת העיכול לגזרים. לאחר כמה ניסיונות היה ברור לכולם שאני לא יכול לעכל את זה, אז ניסו לתת לי מטרנה צמחית. מצד האמת, עד היום הם בעצמם לא יודעים מה היה יותר גרוע – אבל מה שבטוח הוא, שמטרנה, צמחית או חלבית לא יכולתי לעכל. מכורח המציאות הזו הפכתי למכור מושבע של ״גרבר״, ועד היום כשאני רואה או מריח ״גרבר״ פירות טרופיים כל החושים שלי מתחדדים עד שריר מתוק, מלא זיכרונות ינקות נעימים, מציף את חלל הפה שלי.

 

מאז ועד גיל 24 סבלתי ממערכת העיכול שלי. הורי לקחו אותי למיטב הרופאים שיבדקו למה אני רגיש או מה יש לי. אז בבדיקת הרגישות ללקטוז יש כמה סבבים עד לתוצאות הסופיות וכבר בסבב השני הרגשתי רע מאוד וניקוד הרגישות שלי הגיע לשיא. גם לפרוקטוז (סוכר פירות) הייתי רגיש. כשאכלתי, וזה לא משנה מה אכלתי, תמיד הרגשתי ושמעתי את הבטן שלי. הישיבות בשירותים היו בלתי נסבלות, אבל זה מילא… מה שהיה הכי גרוע זו החוויה שאני לא יכול לאכול בכיף כמו כולם…

 

לאחר שהייתי אצל מיטב הרופאים, הפרופסורים, המומחים, המטפלים ברפואה סינית והנטורופתים – בגיל 24 החלטתי ללמוד את כל עולם רפואת מערכת העיכול בעצמי. בגלל שאף אחד מהם לא מצא מענה אמיתי לבעיה שלי ובגלל שהרבה מההמלצות שלהם עשו לי יותר רע, הבנתי שיש בעיה ביסודות ההבנה, האבחנה והטיפול במערכת העיכול שלי, ולכן החלטתי לבנות לעצמי לבד את תוכנית הלימוד בתחום. למדתי על צמחי המרפא ותוספי התזונה אצל היצרנים ואצל חברות הפארמה השונות. השתתפתי בכנסים, קראתי ספרים, ישבתי על יד מטפלים מהנחשבים בתחום להתלמד ולהתמחות. למדתי שיטות תזונה רבות ומגוונות, מטבעונות וצמחונות ועד פלאו, קטוגני, קרנבורי וצום. למדתי שיטות לריפוי תת המודע וטראומות, למדתי דיקור סיני ושיאצו. למדתי אימון אישי וכושר לאורח חיים בריא, שיטות לניקוי הגוף מרעלים, קולון-הידרו-טרפיה (חוקן מים מקצועי) ועוד ועוד…

לא סתם הלכתי ללמוד – למדתי כדי למצוא מזור ורפואה למערכת העיכול שלי וכך השתלמתי ברוב עולם הרפואה עם דגש והתמקדות במערכת העיכול. לא הפסקתי ללמוד ואני הייתי הפציינט הכי קשה של כולם ושל עצמי. אני הייתי ״המקרה האבוד״. לא למדתי כדי לקבל תעודת נטורופת, כי לא למדתי נטורופתיה באופן קונבנציונלי כי ידעתי שהתשובות לשאלות שלי לא נמצאות במרחב הקונבנציונלי של הרפואה האלטרנטיבית אלה במרחב המעשי – במרחב החושב, שעובד מחוץ לקופסה.

לא אשמור בסוד, מה שעניין אותי תמיד זה התכל׳ס – עניין אותי חומר פעיל, אבחון, מוצר, טיפול שעובד – לא היה אכפת לי כמה לימוד, תאוריה או מחקר יש מאחוריו – אותי עניין אם זה טוב? אם זה עובד?

היה לי חשוב לדעת מה בסוף צריך להיות? איך הגוף או הנפש צריכים לתפקד? איך מערכת העיכול צריכה לעבוד? אז לאחר שניסיתי על עצמי את הכול ולמדתי מגדולי המטפלים והרופאים – ריפאתי את עצמי לחלוטין. עד כדי כך שאני כבר לא רגיש למוצרי חלב ואת הבטן שלי אני כבר, כמעט אף פעם, לא מרגיש.

 

אז פתחתי לפני כ9 שנים את הקליניקה שלי בירושלים. 24 שנים חייתי במחשבה שאני בעל תסמונת ״המעי הרגיז״ עד שהתסמונת הזו התנפצה לה כלא הייתה. היא פשוט הפכה לה לסיסמה חסרת משמעות. היא הפכה לקלישאה. כבר לא פחדתי לשאול את השאלה המתבקשת ״מה מרגיז לי את המעי?״ או יותר נכון ״מי מרגיז לי את המעי?״. אל הקליניקה שלי נהרו אלפי אנשים מכל גווני החברה ששמעו את הסיפור שלי ואת הגישה שלי לאבחון וטיפול מחוץ לקופסה עם חומרים איכותיים אשר נמצאו על ידי שעובדים באמת ולא סתם מספרים סיפורים – הם הגיעו אלי רק מפרסום ועל אף ההצלחה הטיפולית מעטים מהם שיתפו את חבריהם – מכאן הבנתי דבר חשוב – בעיות עיכול הם ״סוד כמוס לפרה ולסוס״ אף אחד לא משתף מה קורה אצלו בבטן. 24 שנים סבלתי מהבטן ואני היחיד בעולם שידע מזה. בילדותי הורי היו מעורבים בזה כמובן – אבל כשהתבגרתי – התבגרתי לשמור את הבטן שלי – בבטן. גיליתי עם הזמן שרוב האנשים שאני מכיר ובכלל המוני המונים של אנשים סובלים מהבטן ומשתיקים את כאבם ע״י תרופות או סמים כאלו ואחרים או שהם פשוט מתביישים לספר מה באמת קורה להם בבטן. אנשים רבים סובלים מהקיבה והמעיים וחושבים שאין פתרון אמיתי לבעיה שלהם. מכאן למדתי והבנתי, על בשרי ממש, דבר חשוב – מעבר לעובדה שמערכת העיכול היא המנוע של כלל הגוף, הבנתי שאם לא משקמים את העיכול – קשה מאוד לרפא מחלות בגוף באופן כללי.

 

לזיהומים במערכת העיכול יש השלכות על כלל מערכות הגוף והנפש והדרך הטובה ביותר לאבחן את הבעיה האמיתית ולטפל בה היא דבר ראשון לשאול את השאלה – למה? למה יש לי צרבת? למה או מה מרגיז לי את המעי? למה יש לי דלקת? למה אני תשוש אחרי אוכל? השאלה ״למה״, עוד לפני שדוחפים כדורים כאלו או אחרים ואפילו עוד לפני שהולכים לרופא או למטפל, חשובה ביותר להבנת הגורם האמיתי לבעיה. בנוסף למדתי שבעזרת אבחון לשון וחשיבה מחוץ לקופסה ניתן לעלות על השורש האמיתי של המחלות ועל מיקומן בצורה זריזה מאוד ויעילה מאוד. למדתי שאם מטפל או רופא לא יודע למה נכנסת לסבל שלך, סביר מאוד להניח שהוא גם לא ידע איך לגרום לך לצאת ממנו. וכמובן, לא לשכוח – לעבוד עם החומרים היעילים ביותר שניתן להשיג.

 

לעולם הרפואה ישנה בעיה חמורה בכל הנוגע לטיפול במחלות כרוניות והסיבה לכך היא – כי הם אינם מתערבים, מתשאלים או מתמקצעים בחשיבה מחוץ לקופסה ובשיקום תהליכי העיכול באופן טבעי – במילים האחרות – הם לא מתערבים באורח החיים של המטופלים שלהם, כאשר ברור שאורח החיים הלקוי הוא המקור לבעיה.

 

 

במהלך שנותיי כמטפל הגעתי למסקנה חשובה – ישנן 3 גורמי מחלה עיקריים:

1 – לחץ נפשי / טראומה. 2 – אכילה יתרה של סוכרים ועמילנים. 3 – רעלים.

שלושת גורמי המחלה הללו גורמים למערכת החיסון להתעסק ב״מותרות״ ולא בעיקר. ממילא – מערכת העיכול נחשפת לזיהומים ומערכת העצבים והאדרנל נחלשים ומתעייפים. זיהומים אלו בדרך-כלל מטופלים ע״י חומרים שנכנסים תחת קטגוריה שנקראת ״רעלים״ ולכן, לא רק שהם לא מועילים או מועילים לזמן מה, הם אף מגבירים את חומרת הבעיה ע״י הוספת שמן על המדורה והוספת גורמי מחלה לגוף במקום לשקם את הבעיה בשורשה. ברגע שמערכת העיכול לא הצליחה לבלום את הזיהום מלהתפרץ ומערכת העצבים התעייפה – משם הזיהום והליקוי התפקודי עוברים אל מחזור הדם וההרגשה פשוט נוראה.

 

לא אשקר – במסע שלי ביקרתי אצל מטפלים אלטרנטיביים רבים אשר הידע שלהם, הניסיון שלהם, ההתמקצעות שלהם ויכולות האבחנה והדיוק שלהם בטיפול שלי הייתה כל כך לוקה בחסר וכל-כך עקרה שהבנתי ש ״אם אין אני לי, מי לי״ הבנתי שאם לא ארד לעומק ההבנה של מה שקורה אצלנו בבטן לא אבין לעולם מה קורה לנו בגוף. הבנתי שלא רק עולם הרפואה הקונבנציונלית חסר בנושא הזה אלה לצערי גם עולם הרפואה האלטרנטיבית חסר ניסיון וידע בתחום מערכת העיכול. ראיתי מטפלים רבים שמקבלים מטופלת אליהם לקליניקה עם אנמיה ונותנים לה ברזל ו B12-מבלי להתייחס לענות על השאלה ״למה נוצרה אנמיה, למה אין ספיגה בקיבה?״. ראיתי מטפלים שמקבלים מטופל עם דלקת במעי הדק (קרוהן) ונותנים כורכומין עם פיפרין (פלפל שחור) ואף ממליצים על תזונה צמחונית ומתעלמים מהשאלה ״למה יש דלקת וממה היא נגרמה?״. ראיתי מטפלים שקבלו מטופלים שסובלים מהליקובקטר פילורי בקיבה ומכיוון שלא זיהו שיש שם פטריית קנדידה שהוותה מצע לחיידק להשתקע ולשגשג שם, הם נתנו אנטיביוטיקה שהחמירה את הפטרייה וגרמה לנזק יותר חמור ולמשך זמן וסבל יותר ארוך.

 

להפתעתי, בזכות ההצלחה של המכון, הצלחתי להביא מטופלים רבים לחשוף את הצלחת טיפולם ולדבר על מה שתמיד חשבתי שהוא כזה נושא רגיש ו״סוד כמוס״.

 

ואז בשנה האחרונה שנת 2019-2020 לאחר שצברתי כמעט כל ניסיון קליני אפשרי ובררתי וזיקקתי מכל הכלים שרכשתי במהלך הדרך מה באמת מרפא, משקם ומועיל למערכת העיכול ואיך באמת כדאי לאבחן את שורש הבעיה בקיבה ובמעיים – החלטתי ללמד עוד מטפלים מקצוענים בתחום הרפואה הטבעית כיצד לאבחן לפי הלשון ולתשאל בצורה מדויקת ויסודית, מחוץ לקופסה, ולטפל במערכת העיכול שלנו בצורה הנכונה והמדויקת ביותר.

 

כיום עומד לרשות הציבור הישראלי מכון הנקרא – מכון הניג. המעסיק 10 נטורופתים מוסמכים ומקצועיים בתחום הרפואה האלטרנטיבית אשר עברו הכשרה ולמידה ממוקדת על אבחון וטיפול במערכת העיכול. מספר הנטורופתים העובדים איתנו ואצלנו במכון הולך וגדל בכל רבעון ורבעון. כיום מכון הניג מטפל במאות אנשים הסובלים מבעיות שונות ומגוונות במערכת העיכול בכל חודש. הניסיון שלנו, קצב ההשתפרות שלנו חסר תקדים. צוות המטפלים עובדים בשיתוף פעולה מלא אחד עם השני, הכולל שיחות מעמיקות וארוכות, קבוצת ווטסאפ ערה ופעילה, כתיבת מאמרים, טיפול ואבחון ברמה יום יומית ולפעמים גם עד השעות הקטנות של הלילה ובשעות המוקדמות של הבוקר – כמעט כמו בחדר מיון. הידע שלנו ותחומי ההתמקצעות שלנו מתפרסים על תחומים רבים ולכן יש לנו את הכוח להגיד שאנחנו – מכון. כמו במכון כושר – שכל הזמן הולכים ומתפתחים שם, הולכים ומתקדמים – כך גם במכון הניג – הולכים ומתפתחים, הולכים ומתקדמים כל הזמן.

 

ברשותנו מותג צמחי מרפא ותוספי תזונה מאוד איכותיים אשר ממוקדים לטיפול בבעיות במערכת העיכול תחת השם ספיראה (SPIREA). הייחודיות של המוצרים שלנו נובעת ממקום הרבה יותר עמוק ממה שאתם יכולים לדמיין. בגלל שהמוצרים שלנו אינם מוצרי מדף – אנחנו במכון הניג יכולים לבצע שיפורים בהרכב הפורמולות ובאיכות חומרי הגלם בכל רבעון ורבעון, כך שתמיד נשיג התקדמות, פיתוח והצלחה יותר מהירה ויותר עמוקה בטיפולים שלנו מכל חברה אחרת. המוצרים שלנו צומחים מתוך הצורך הקליני, מתוך הכאב, מתוך הניסיון הפרקטי בשטח ומכאן הפוטנטיות והיעילות שלהם.

כל מי שאי פעם התנסה בצמחי מרפא והתנסה בתוספים שלנו הבין מיד שמדובר בחומרי גלם איכותיים ביותר – מזוקקים עד שלמות ומדויקים בכוונתם לרפא בשורש, לשקם ולא לייצר תלות.

למוצרים שלנו ספיגה, יעילות וטעמים יוצאי דופן ועל כך מעידים כלל לקוחותינו המטפלים והמטופלים כאחד.

 

וכמה מילים אחרונות לגבי רגישות למזון:

אל תשאלו את עצמכם למה אתם רגישים? (כלומר לאילו מאכלים אתם רגישים או מה סוג הדם שלכם שאליו מתאימים מזונות מסוימים) אלא, תשאלו את עצמכם למה אתם רגישים למה שאתם רגישים אליו? למה? למה? למה? ואם לא הגעתם לתשובה, אז המסע שלכם עוד לא הגיע לסיומו.

 

מכון הניג הוא בית לכל מי שרוצה רפואה מחוץ לקופסה, ידע, ניסיון קליני, שיתוף פעולה ומוצרים חסרי תקדים. הכול במכון הניג מיוצר באהבה רבה ובחשיבה המכוונת לפרקטיקה אבחונית וטיפולית – פשוטה, זריזה ויעילה.

 

אני מאחל לכולנו,

שנה של עיכול טוב

של החיים ושל האוכל שיהיה לנו לבריאות ולרפואה.

צרו קשר עם מכון הניג



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו