Thymoquin_Fly
bari14_Fly

מעדיפים לאכול או לשתות ספירולינה?

כל שוחר בריאות כבר שמע על הספירולינה, אך האם אתם מצליחים לשלב אותה בתפריט? כמה דרכים להוסיף את הספירולינה לתזונה היום-יומית + מתכון קליל וטעים

ספירולינה תזונה טבעית

Nikui_IN

הספירולינה סוחפת את שוק הבריאות בישראל וברחבי העולם כבר מספר שנים; רבים התחילו לצרוך את התוסף ולספר על שיפורים מדהימים בבריאות, בהרגשה ובמשקל, אבל לפעמים הוספה של תוספי תזונה לא משתלבת בתפריט או בשגרה, אז איך אפשר ליהנות בכל זאת מהספירולינה?

סקרנו עבורכם מספר מוצרים מועשרים בספירולינה שמאפשרים לשלב בתזונה שלכם את האצה הבריאה, בקלות.

 

למרוח את הספירולינה: טחינולינה

חברת ניליפוד המתמחה בפיתוח ושיווק מוצרי מזון בריאות ייחודי השיקה לאחרונה מותג טחינה גולמית חדשני המכיל את אצת הספירולינה. המותג החדש – טחינולינה – (טחינה עם ספירולינה), מיוצר בישראל ברישיון ובפיקוח משרד הבריאות, נושא תו האגודה Vegan Friendly, מפוקח כמזון אורגני ע"י IQC ובכשרות הבד"ץ.

הטחינולינה מתאימה לתזונה נבונה, לצמחונים ולטבעונים. היא מוצעת ללא תוספת מלח, ללא חומרים משמרים, ללא צבעי מאכל, ללא כולסטרול וללא שומן טראנס.
הטחינולינה היא לא רק מזון טעים ומפנק שכיף לאכול, אלא גם תוספת בריאותית המעשירה כל ארוחה בחלבון, סיבים תזונתיים, שומנים טובים, כלורופיל, נוגדי חמצון ומינרלים חשובים: מגנזיום, ברזל, סידן, אשלגן, אבץ ועוד.

מרכיבים:

הטחינולינה עשויה מ- 100% רכיבים טבעיים ומכילה רק טחינה גולמית אורגנית משומשום מלא בתוספת ספירולינה (Clean Label).
בשתי כפות של טחינולינה ישנם כ- 360 מ"ג ספירולינה אשר שווים לתכולת קפסולה!

 

לשתות את הספירולינה: מיצי ספירולינה

חברת פריניב מציעה מיצים בשילוב ספירולינה; בסדרת המיצים הירוקים של פריניב ישנם שני סוגי מיצים, שניהם ללא תוספת סוכר, עשויים רכיבים טבעיים בלבד, ללא חומר משמר, ללא צבעי מאכל.

מיץ ירוק קלאסי

מכיל: מיץ תפוחים טבעי, כרוב קייל, עלי תרד, עלי בייבי, בזיליקום, לימון, ו- 1,000 מ"ג ספירולינה.

 

מיץ עשב חיטה

מכיל: מיץ תפוחים טבעי, עשב חיטה, לימון ו- 1,000 מ"ג ספירולינה.

עשב החיטה עשיר בערכים תזונתיים. הוא שייך למשפחת מזונות העל, מכיל כ-70% כלורופיל טהור ומעניק לגופנו יתרונות רבים. כשסחוטים אותו למיץ, הופכים המרכיבים התזונתיים שבו לזמינים, ויכולת הספיגה שלהם גבוהה ומהירה מאוד.

 

לאכול ספירולינה ברוטב: פסטה ספירולינה

חברת השדה מציעה פסטה כוסמין עם ספירולינה פוזילי אורגני; הפסטה בצבע ירוק עז ואפשר להגיש אותה עם מגוון רטבים.

רכיבים: קמח כוסמין אורגני (חיטה – גלוטן), אבקת ספירולינה אורגנית (1%).

 

במיוחד בחורף, פסטה היא אחד המאכלים שהכי כיף לאכול – היא מחממת ומנחמת. הפסטה הזו עשויה מרכיבים אורגניים בלבד. משמעות הדבר היא שהפסטה נקייה משאריות חומרי הדברה, חומרים משמרים מלאכותיים, צבעי מאכל ורכיבים מהונדסים גנטית. בפסטה כוסמין הגלוטן שונה מפסטות מחיטה רגילה (מבחינת המבנה המולקולרי שלו), וכן כמות הסיבים בפסטה גדולה יותר. זו הסיבה, כפי הנראה, לכך שרבים מעידים שפסטות מכוסמין קלות יותר לעיכול. פסטות כוסמין הן מקור מעולה לחלבון (כ-10.5 גרם ל-100 גרם), ויטמינים, מינרלים וסיביים תזונתיים.

 

"אין דבר כזה מזון על" – מה אומרת הדיאטנית?

הסתקרנו לשמוע מה דיאטנית מוסמכת תגיד על שילוב ספירולינה בתזונה ופנינו לנועה ברקוביץ, דיאטנית הריון וירידה במשקל, עמותת הדיאטנים עתיד.

"אין כזה דבר מזון על. יש תזונת על" אומרת נועה. "אני לא יכולה לתללות את התקוות שלי במזון שיציל מסרטן, ירפא את האלצהיימר – על תוסף או רכיב אחד במזון. כדי להיות אנשים בריאים עם מערכת חיסון בריא, עם פחות דלקות, עם סיכון מופחת לתחלואה צריך אורח חיים בריא ופעיל וכדאי לשלב רכיבים שידועים כנוגדי חימצון ודלקת".

אז את מתנגדת לשילוב ספירולינה?

"אין לי שום התנגדות, פשוט חשוב שלא נתלה תקווה בשום רכיב תזונה אחד. לכן – זה גם לא רע לקנות ספירולינה. יש לה הרבה מאוד יתרונות – מדובר במזון פונקציונלי שמיוחסות לו סגולות בריאותיות כי הוא נוגד דלקת, נוגד חימצון וגם היפוגליקמי – מפחית סוכר. בנוסף הוא מוריד לחץ דם ופרופיל ליפידים. אבל חשוב להבין שזה לא שאם מישהו יצרוך את זה כל הדברים יקרו.

המחקרים על ספירולינה נעשו על חיות או במעבדה. יש מעט מאוד מחקרים קליניים על בני אדם וגם אלו שקיימים הם לא מחקרים איכותיים; אז תמיד צריכים לדבר על זה בזהירות.
חשוב לקחת את הדברים בפרופורציה וגם לדעת על השילוב בין פרוביוטיקה לספירולינה בחיזוק מערכת העיכול, אבל זה עניין של מינונים".

 

אז את אומרת שכדאי להתחיל לשלב ספירולינה בתזונה שלנו?

"ה-FDA אישר את הספירולינה כבטוחה לשימוש – זה תוסף בטוח לשימוש, אבל כדאי לדעת על תופעות לוואי שמדווחות – אי נוחות במערכת העיכול, נדודי שינה וכו' – כאשר צורכים אותו באופן מוגזם. אם אדם ישלב ספירולינה בשייק הבוקר שלו, זה מעולה ולא מוגזם. כל הרעש שנוצר סביב זה הוא שזה מזון צמחי שמכיל את כל 22 חומצות האמינו החיוניות – אבני הבניין ליצירת חלבון, לכן זה נחשב חלבון מאוד איכותי; הכמות שאנחנו צריכים לצרוך כדי לקבל מספיק חלבון היא מטורפת.

אם ב-150 גרם בשר יהיו 20 גרם חלבון, אז ב-100 גרם חלבון יהיו 57 גרם חלבון, כמעט פי 3, אבל כמה ספירולינה אנחנו אוכלים? לא הרבה. לא שמים 100 גרם ספירולינה בשייק. אז לא משם נוכל לקבל את כל צריכת החלבון שלנו".

יש מקרים שבהם עדיף שלא לצרוך ספירולינה?

"מדברים על ספירולינה ככזו שמעוררת את מערכת החיסון כי היא נוגדת דלקת וחימצון, אבל בגלל שהיא לא מספיק נחקרה, כן כדאי לאנשים עם מערכת חיסון חלשה או מחלות אוטואימוניות כמו זאבת למשל, להימנע מזה – כי אנחנו לא יודעים מה ההשלכות. לא להימנע בהכרח מלא לשים בשייק, אלא מצריכה בכמויות גדולות".

ספירולינה וכלורלה

צילום: 123RF

 

"ספירולינה היא תוסף נהדר" – נטורופתית ממליצה

כדי לקבל פרספקטיבה נוספת על הספירולינה פנינו ל – נטורופתיה, אירידולוגיה, דיקור. התמחות בטיפול במחלות כרוניות וסרטן, ניקוי גוף שחידשה לנו עם שתי עובדות מעניינות על הספירולינה:

1. האצה הירוקה הזו מכילה יותר ברזל מתרד, יותר סידן מבחלב, יותר חלבון מטופו ויותר בטא קרוטן מגזר!

2. הספירולינה כה עשירה בנוטריאנטים  שאפשר לחיות רק עליה למשך מספר שבועות!

אפרת מפרטת על הספירולינה:

בתור נטורופתית שאוהבת  את מה שהטבע נותן לנו וממעיטה להמליץ על תוספים מסונתזים, מבחינתי ספירולינה היא תוסף נהדר העונה על הצורך במולטי ויטמינים, מולטי מינרלים, מולטי חלבונים ומולטי נוגדי חימצון:  סופרפוד פר אקסלנס!

מה יש בה? וואו – די הרבה: ויטמיני B  שונים, ויטמין  K, ברזל, סידן, יוד, בטא קרוטן, כלורופיל, חלבונים (60%!!!), אנזימים ועוד.

הספירולינה  אף מעולה לניקוי רעלים מכל מערכות הגוף ומתאימה גם לנשים בהריון.הספירולינה מועילה למצבי דלקת,  אלרגיה, חיסון ירוד, אנמיה, פעילות מעיים תקינה, הורדת שומנים בדם, שיפור ביצועים ספורטיביים ועוד.אני משלבת אותה בשייק ירוק, בפרליני שוקולד שאני מכינה, מערבבת אותה עם אגוזי מלך ושמה במייבש מזון בשיטת רו פוד- ומפזרת על הסלט,  מוסיפה לכדורי אנרגיה ופעם אף השתמשתי בה כצבע מאכל בעוגת כדורגל (הייתי צריכה דשא ירוק…).

שימו לב: חשוב לרכוש ספירולינה ממקור מים נקיים ממתכות כבדות, חומרי הדברה, הפלרה והכלרה.

ונסיים בטעם טוב של מתכון מנצח מסדנאות הבישול שלי:

צילום: PEXELS

שוקולד ביתי, טעים להפליא ועשיר בסופרפודס

חצי כוס שמן קוקוס מומס

רבע כוס מייפל טבעי

כף ממרח שקדים טבעי

רבע כוס אבקת קקאו איכותית

כפית אבקת ספירולינה

כפית אבקת מאקה

 

אופן  ההכנה:

1.מערבבים את החומרים הנוזליים היטב

2. מוסיפים את שאר החומרים  ומערבבים לתערובת הומוגנית.

3.  יוצקים לתבנית פרלינים מסיליקון ומקפיאים לפחות שעתיים.

4. יושבים, עוצמים עיניים, נוגסים באיטיות ומתמכרים!

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו