Laisha_Fly
Thymoquin_Fly

סיפור עם סוף טוב

מאת: מכון אברהמסון
זמן קריאה: 4 דקות
ממכור לפחמימות ששוקל 133 ק"ג למתמודד בתחרות מר ישראל - סיפורו המדהים של יניב בטש שרזה 43 קילוגרם עם מכון אברהמסון, מכון לגמילה מסוכר וגלוטן ושינה את חייו בזוית של 180 מעלות
PassoverFocus_IN

יניב בטש פושט לא יכול היה לעמוד בריחה של מאפייה. הוא לא היה מסוגל לעבור ליד בורקסים או דברי מאפה אשר פיתו אותו ובעקבות כך הגיע למשקל שיא של 133 קילוגרם עד שהגיע למכון אברהמסון ושם נגמל מסוכר וגלוטן ושינה את אורח חייו ב 180 מעלות.

המספרים שמאחורי הסיפור:

שם : יניב בטש
גיל : 34
מקצוע : מנהל מכירות
משקל בשיא : 133 קילוגרם
משקל כיום : 90 קילוגרם
כמה ירד : 43 קילוגרם
כמה זמן : שלוש וחצי שנים

המספרים מספרים את סיפור ההצלחה המדהים של יניב בטש, סיפורו של אדם שאהב לאכול מגיל צעיר ומצא נחמה ופורקן באוכל עד שהגיע למצב בו כל פעילות גופנית ולו הקלה ביותר הפכה למעמסה ונטל פיסי קשה עבורו . "לא יכולתי לשחק כדורגל עם חברים וכל פעילות פיזית משפחתית עם הילדים יכלה להימשך לא יותר מעשר דקות" הוא מספר בכאב. "המצב היה בלתי נסבל בשל הרצון הגדול שלי לבצע דברים פשוטים – וחוסר היכולות הנפשיות והרגשיות כדי לממש אותם" הוא מתאר את התסכול שאפיין את אותה התקופה בחייו.

מעגל קסמים מרושע

אולם האכילה הייתה עבורו מעגל קסמים מרושע. "בהתקפי כעס על הזלילה המיותרת הייתי מחליט ש'זהו זה, מעכשיו אין יותר ארוחות שחיתות'. הרצון לבצע את ההחלטה היה גדול, אבל היכולת לעמוד במשימה יותר מכמה ימים לא הייתה קיימת. מלבד נזק פיזי, לא הועלתי לעצמי או למשקל" הוא מתאר את הקושי מול נושא האכילה שהעסיק אותו .

אולם הביקורת העצמית והתסכול שהיו מנת חלקו של יניב לא היו הכל, גם הסביבה הקרובה שלו העירה לו תדיר על משקלו העודף בהזדמנויות רבות כמו ארוחות משפחתיות או במפגשים חברתיים.

"לרוב זה היה עובר לי מעל הראש", מעיד על יניב על תגובתו באותם זמנים למעורבות הסביבה בנושא  "אבל לפעמים הדיבורים הצליחו לחדור אל מוחי. הייתי משתעשע בדמיונות על תהליך הרזיה שאני מצליח בו לאורך זמן. הייתי מנסה לדרבן את עצמי ולומר שהכל אפשרי ושהדרך לא נוראית כל כך." הוא משחזר את דרכי ההתמודדות שלו עם הנושא הכאוב.

כדרך להגן על עצמו מפני תגובות הסביבה אימץ לעצמו יניב מנגנוני הגנה והוא מספר על תחושותיו באותה תקופה "מיותר לציין שאף על פי שבעיני רוחי נראיתי כבר רזה וחטוב, התסכול מהתהליך הגיע עוד לפני שהתחיל. כלומר, ההבנה שלא לאכול את כל מה שגורם לי הנאה, משמע לסבול. לפעמים חשבתי שהכל נפלא – אני תוסס, עירני, שבע, אנרגטי ועוד שטויות. אבל היום אני מבין כמה טעיתי ביחס שלי לתזונה ובמה שהיא מספקת כשמשתמשים בה בתבונה".

נקודת המפנה המשמעותית בחייו של יניב חלה כאשר חבר שלו המליץ לו על טיפול במכון אברהמסון לאחר שעבר בעצמו טיפול גמילה מסוכר וגלוטן בעצמו וחש על בשרו את הצלחת הדרך. יניב שחווה לא מעט כישלונות ותסכולים בחייו כתוצאה מכישלונן של דיאטות כאלו ואחרות מספר:  "כאדם סקפטי שניסה בעבר כמה דיאטות ללא הצלחה הבטחתי לו שאם אראה לאחר חודשיים שהוא לא נוגע בלחם או בסוכר והוא מבטיח שהוא נשאר אדיש אליהם – אלך בעקבותיו לגמילה. וככה בדיוק היה".

קמח וסוכר – החוצה

ויניב אכן ניגש למכון לעבור תהליך גמילה מסוכר וגלוטן אשר נראה בעיניו מוזר בלשון המעטה. "הזמן עבר לי מהר והמטפל דיבר במשך התהליך. התאפקתי לא לצחוק וחשבתי שכל זה שטויות. הייתי בטוח שזו הלצה ושאלתי אותו מתי לבוא שוב, אבל הוא אמר שסיימנו, שאלך הביתה ואבקש שלא יהיו בקרבתי לחם או סוכר, ולחזור אליו אם יהיה לי רצון לאכול מאכלים כאלו". הוא נזכר בחיוך בחוויה.

התהליך עצמו נמשך כרבע שעה בלבד אשר תוצאותיה ניכרות עליו עד היום. הוא מתאר את מה שעבר כ "הפרידה, במלוא מובן המילה, בין חיים רוויי קלוריות, התמכרות לפחמימות, שחיתויות וזלילות גדולות, ובין תהליך הרזיה ממושך ובריא".

והתוצאות לא איחרו לבוא. כבר בחודש הראשון השיל יניב בטש כשישה קילוגרם ממשקלו ובסוף השנה כעשרים קילוגרם סה"כ. "אני עדיין לא מצליח להבין מה קרה באותה רבע שעה קסומה ואיך הצליחו ליצור אצל אדם אדישות כלפי מה שמסב לו כל כך הרבה אושר. לכל אורך החיים שלי התמונה הייתה לא מאוזנת בכל הקשור לקמח וסוכר, וברגע שהם הוציאו את זה מהחיים שלי אכלתי פחות וירדתי במשקל, והבנתי שלא צריך לחם וסוכר כדי להתקיים". הוא מתאר את חייו לאחר הטיפול במכון אברהמסון .

 בטש בימי הפחמימות

אולם יניב לא עצר בהשלתם של אותם עשרים קילוגרם ראשונים והחל לשלב גם ספורט בצורה אינטנסיבית כחלק מאורח חייו החדש והבריא : "נראיתי פחות טוב כי לא שילבתי פעילות ספורטיבית והגוף הפך רפוי. לא אהבתי ספורט, אבל מאז התחלתי לעשות אירובי, לרוץ וכמובן תרגילי משקולות בחדר הכושר" הוא מספר על מה שדחף אותו לספורט וחיטוב הגוף. במסגרת השינוי והטמעת אורח החיים הספורטיבי כחלק בלתי נפרד מחייו סימן לעצמו יניב מטרה שאפתנית גדולה- השתתפות בתחרות מר ישראל בקטגוריית חיטוב , מהלך שישים את החותמת הסופית על המהפך המדהים שעבר.

הכל בר שינוי

השינוי שחל ביניב ובאורח גרמו לפליאה מסויימת בסביבתו, אנשים נטו שלא להאמין כיצד ניתן לקיים אורח חיים נטול לחם וסוכרים שמהווים את ליבו של התפריט עבור רבים כל כך. "אנשים לא מוכנים לקבל את העובדה שתזונה מאוזנת אינה חייבת לכלול לחם וסוכר", הוא מסביר את הלך מחשבתם בכל הנוגע לנושא זה "אחת התגובות ששמעתי אלפי פעמים היא 'אני לא יכול לא לאכול לחם אפילו יום אחד'. לשמחתי, האנשים הקרובים אלי ביותר מבינים היום שהתזונה שלנו מתחילה ונגמרת בהרגלים, והכל – אבל הכל – בר שינוי".

את עוצמת החוויה עבורו מציין יניב באנקדוטה אחת שמהווה עבורו את עומק השינוי שעבר באברהמסון "אני זוכר מצוין שיום לאחר הטיפול עברתי ליד קונדיטוריה", מספר בטש. "אותו הריח של הרוגלך והבורקסים שיום קודם לכן עוד היה מכניס אותי לקונדיטוריה וגורם לי לבקש קילו וחצי מכל דבר – גרם לי לעצור ולא להאמין. אדישות – אין מילה אחרת לתאר את מה שהרגשתי. רציתי לקנות רוגלך אחד כדי לראות מה יקרה, ולא יכולתי. לא האמנתי בעצמי, אבל זו עובדה וזיכרון חקוק" הוא מסכם את מה שעשה הטיפול עבורו.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו