supherb_Fly
supherb_Fly

חול, מועד ושבועות - מה בין המזון הפיזי לזה הרוחני?

מאת: יפתח לחם
זמן קריאה: 2 דקות
מהי נקודת מפתח לחיבור בין המזון המקיים אותנו פיזית למהות הרוחנית שאנחנו, אותה אנו מנסים להגשים באופן מיטבי במרחב החיים?

צילום: pixabay

Laisha_In

השדות עומדים בזהבם הזוהר שעדין לא התפורר מהחום ההולך וגובר, אפשרות אחרונה כמעט ליהנות מימים ממוזגים. זהו הזמן של חג השבועות, חג האדמה – חג הביכורים, חג הקציר, זה הזמן בו השיבולים הבשילו בשדה וזמנם להיקצר למשמרת. הלחם שלנו לשנה הקרובה… שבועות הוא חג בו הקשר לאדמה ולעונת השנה עומד במרכז. החיבור בין ברכת האדמה המתפארת בביכורי יבולה למתן תורה – התגשמות הדרך אל הרוח היורדת מן השמים, מפגש בגובה העיניים המציין נקודת מפתח לחיבור בין המזון המקיים אותנו פיזית למהות הרוחנית שאנחנו, אותה אנו מנסים להגשים באופן מיטבי במרחב החיים.

זהו רגע של מיקוד בקשר בין מה שאנחנו אוכלים למה שהננו עם הדגשה ברורה שככל שמקורות החומר המקיימים אותנו יהיו מעודנים יותר, כך נוכל להיפתח ולהיות מסוגלים לקבל את ה"תורה" ידע הרוח היורד מרקיעי העל בכדי שנוכל להפנימו, לקיימו ולהגשימו ברובד בו אנו מתקיימים.

משחקי החיזור של הרוח אחרי החומר, אחר הגוף להתגשם, ושאיפת החומר לבטא ולרמוז אל המופשט, אל מקור עוצמתו. המחול המסחרר הזה של הכוחות המנוגדים לכאורה והשזורים זה בזה, ניתכים אחד אל רעהו לשבריר מתמזגים וחוזרים ונפרדים.

בעולם העשייה שלי אני מהלך כצייד דרוך, תר בעקבות רמזים דקים אחרי אותם רגעי התמזגות נדירים בהם הרוח ממלאת את החומר עד שזה מאבד את צורתו והחומר לוכד את הרוח עד שזו מקבלת חזות ברורה ונראית והגבולות כולם מתמוססים בין הדבר למהות אותה הוא נושא, בין הרמז למה שנאמר. את הרגעים הצרופים הללו אני מלקט בעדינות, מנקה מאבק השדה, מלטש וממרק, כמו אבן חן שיופיה סמוי ומגיש את האור המשתבר ביפעה ומתגשם בין ארץ ושמים, כאן, בינינו בגובה העיניים. ככה מתהלך, שעות, ימים ושבועות.

בברכת חג שמח,
יפתח לחם

מתכון לחביתיות פלאפל

8-10 חביתיות במחבת קוטר 18

1 כוס קמח חומוס קלוי (גונדי)

1/3 קמח אורז מלא דק

11/4 כוס מים

        לטרוף ולהשרות 1/2 שעה לפחות

2/3 כוס קשיו שרוי (שעתיים לפחות) מסונן

2/3 כוס מים רעננים

       לטחון בבלנדר לעיסה חלקה

צילום: יפתח לחם

1/2 כוס עלי פטרוזיליה קצוצים

2 שיני שום כתושות

21/2 כפיות זרעי כוסברה כתושים

11/4 כפיות כמון כתוש

קורט קינמון

11/2 כפיות מלח הימלאיה דק

1 כפית אבקת אפיה אורגנית

1/4 כפית סודה לשתייה

אופן ההכנה

לטרוף את בלילת החומוס ומחית הקשיו, להוסיף את יתרת החומרים ולערבב היטב. לחמם מחבת נונסטיק ולשמן בטית שמן ולמרוח בעזרת נייר סופג לצקת מן הבלילה ולכסות את המחבת, כאשר הצד העליון יבש, להעביר לצלחת ולכסות במגבת ולצקת ללא שימון נוסף את החביתייה הבאה.

לאכול טרי- מומלץ, להגיש עם רסק עגבניות, טחינה, פסטו/סחוג, ירקות, חמוצים, וכל מה שאוהבים עם פלאפל.

לבריאות ולשמחה,

יפתח

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו