PassoverFocus_Fly
Laisha_Fly

לקראת שנת הלימודים הקרובה: מוסדות הלימוד המובילים פותחים דלתות

רוצים ללמוד נטורופתיה, רפואה סינית או תזונה אינטגרטיבית? כדאי שתכירו את מה שיש למוסדות הלימודים המובילים בישראל להציע לקראת שנת הלימודים הקרובה

מוסדות לימוד מובילים ללימודי רפואה אינטגרטיבית. צילום: RF123

Laisha_In

קיימים מגוון מסלולים שיאפשרו לכם להתחיל להעמיק את הידע ולהתחיל לעסוק בתזונה טבעית או רפואה אינטגרטיבית. כדי להעניק לכם תמונה טובה של שוק הלימודים כיום, פנינו לשלוש מכללות מובילות:

 

פנינו במיוחד למוסדות לימוד ותיקים בעלי מוניטין מעולה, כאלו שהבוגרים שלהם עוסקים בתחום התזונה ותחומים נוספים ברפואה האינטגרטיבית בארץ ובעולם.

בית ספר "אדמה" לרפואה משלימה, גבעת ושינגטון

בשנה"ל תשע"ח פתחנו לראשונה מסלול לימוד NLP Practitoner עם המאסטר פז אושרן. היה מאוד מוצלח לכל הדעות ואנו שמחים להמשיך בו גם בשנת הלימודים הבאה. בשנה"ל תשע"ט אנו שמחים לפתוח לראשונה מסלול דו שנתי להכשרת מורי יוגה, המוכר על ידי ארגון היוגה הישראלי.

תה ירוק ואבקת מאצ'ה, רופאים אומרים: תה ירוק טוב לבריאות

לימודי תעודה: שער הכניסה שלכם לעולם התזונה. תמונה: PEXELS

 

התזונה מהווה חלק משמעותי ממסלול לימודי הנטורופתיה ב"אדמה". בתשע"ח נוסף למסלול הלימודים קורס "תזונה סינית" בניצוחה של שרון בנרף. הקורס העשיר את הסטודנטים בצורה בלתי רגילה, בפילוסופיה שעומדת בבסיס הרפואה הסינית והסטודנטים הפנימו אותה היטב ויישמו אותה ככלי חסר תקדים באבחון המטופל המגיע לקליניקה ובבניית תכנית הטיפול בתזונה ובצמחים, המדוייקת לו.

קמפוס אדמה

קמפוס אדמה

 

בנוסף אנו כוללים לראשונה בשנה"ל תשע"ט בתוך מסלול התזונה, פרק משמעותי של שיטות שונות ומסורות לניקוי רעלים וכן כיתת "בישול בריא".

ללא ספק מסלול ארבע שנתי של נטורופתיה. לימודי יעוץ תזונתי/אימון תזונתי ועוד וריאציות הינם מחוץ לחוק. רק בוגר לימודי דיאטן קליני או נטורופת יכולים לעבוד בקופות השונות ובמחלקות האינטגרטיביות בבתי החולים.

לפי שעה רואים שהעולם כולו הולך לכיוון האינדיבידואליזם. התאמת האבחון, הטיפול, הגישה התזונתית למטופל בצורה אישית, בהתאם למיקרוביום (פלורת המעי) הייחודי לו.

קמפוס אדמה - גבעת וושינגטון

קמפוס אדמה – גבעת וושינגטון

 

אנחנו משתדלים לקראת השנה החדשה לשפץ פיזית את המבנים ולקדם יותר את השימוש במנוע חיפוש שספריית המכללה עשתה לו מנוי עבור הסטודנטים.

מסלול הדגל שלנו הוא מסלול ארבע שנתי של לימודי נטורופתיה הכולל לימודים וסטאז' ארוכים ומשמעותיים, במהלכם עובר הסטודנט תהליך צמיחה והתפתחות אישית. אולם יש מסלולים רציניים לא פחות של לימודי הרבליסט קליני (תלת שנתי), רפלקסולוג/מטפל בשיאצו בכיר/ מורה יוגה (מסלול דו שנתי), מטפל בהידרותרפיה (מסלול שנתי) ועוד.

קמפוס אדמה - גבעת וושינגטון

קמפוס אדמה – גבעת וושינגטון

 

מכללת אילמה לרפואה טבעית בדרך היהדות

יש מסלולים חדשים או עדכונים בתכניות הלימודים? רפואה טבעית אינה עוסקת באופנות וטרנדים אלא היא גישה מוכחת עקבית ויציבה לריפוי עצמי וחיים בריאים ללא תרופות וללא מחלות. אנחנו רואים מגמה שהמודעות עולה ואנשים מחפשים פשטות גם בבריאות. זו מגמה מבורכת מכיוון שיש תעשיות שלמות כגון מזונות על שלא תורמות לבריאות ולמעשה מרחיקות את האדם מהטבע והריפוי הטבעי.

נושאים עיקריים מתכנית הלימודים להכשרת יועצי רפואה טבעית לגוף:

בריאות וחולי
נלמד מהי בריאות? מהו חולי? כיצד אנשים הופכים לחולים וכיצד הם מבריאים?
נלמד מהן ההגדרות הנכונות על פי הניסיון המחקרי העשיר של הרפואה הטבעית.

תזונה נכונה ודרגות המזון
נלמד איך אוכלים נכון ושומרים על בריאות איתנה. נגלה כיצד התזונה המתועשת יוצרת נזקים גופניים ונפשיים, מהם יתרונות המזון הצמחי ומהם דרגות המזון.

צירופי המזון: הטעויות הקריטיות והצירופים הבריאים ביותר

בכל מזון יש סט של תכונות שהופכות אותו לבריא יותר, או למזיק ורעיל, בשילוב עם מזונות אחרים. תורת צירופי המזון תשנה לחלוטין את הדרך שבה אתם בונים לעצמכם תפריט יומי. יישום של צירופי מזון בריאים יבטיח לכם גוף חיוני קליל ושמח תוך שבועות ספורים.

סוד הריפוי הטבעי: כיצד הגוף מרפא את עצמו
בחלק זה נתאר סיפורי מקרה אמיתיים ונלמד מהם את חווית ההחלמה וכיצד הריפוי העצמי הספונטני מתרחש. קשה לתאר במילים…זהו פלא הבריאה.

אבות המזון
נעמיק בלימוד אבני הבניין של הגוף: פחמימות, שומנים וחלבונים ונחשוף כיצד מערכת העיכול עושה שימוש בכל אב מזון על מנת לפנות פסולת מהגוף ולהתרפא.

חומציות ובסיסיות במזון: המפתח לאכילה מאוזנת
יש תכונה אחת במזון בעלת השפעה רבה על מידת הבריאות באכילתו. בשיעור זה נלמד כיצד לאזן את התפריט על פי תכונת החומציות והבסיסיות. כלי רב ערך בארגז הכלים של אורח החיים הבריא!

בניית תפריטים
בסדרת שיעורים זו נוריד את הידע לעשייה יומיומית ונבנה תפריט תזונתי ומאוזן לאדם הבריא. נלמד עקרונות וכלים לבניית תפריטים, מה לאכול ובאילו צירופי מזון, הרגלי אכילה, כיצד לאכול נכון בדרך שתיטיב עם הבריאות, ועוד

הדרך האפקטיבית לניקוי רעלים מהגוף
נלמד אילו טכניקות ניקוי גוף קיימות ומהם היתרונות והחסרונות של כל טכניקה ובאילו מצבים מומלץ לבצע ניקוי רעלים מהגוף

האמת על חיידקים והמיתוס הכי גדול ברפואה המערבית
מהו תפקיד החיידקים ומתי הם נכנסים לפעולה? וכיצד הרפואה הטבעית מתייחסת אליהם? רבים מהסטודנטים מדווחים ששיעור זה במיוחד גרם להם לראות אחרת את נושא הבריאות והחולי

שינוי בריאותי: הנוסחה לשינוי וצמיחה

הריפוי הטבעי למחלות שמוגדרות "חשוכות מרפא": סכרת, יתר לחץ דם, מחלות מעיים, דלקות פרקים ועוד, הסטודנטים יקבלו את כל הכלים הטבעיים כיצד להקנות לגוף את התנאים האופטימליים להחלמה במצבי חולי שונים.

כלים פרקטיים להדרכה בתהליך שינוי אורח חיים.

כל אדם יודע לנשום אבל מעטים יודעים איך להשתמש בנשימה כדי לנקות רעלים. נלמד ונתרגל את אמנות הנשימה המודעת לטיהור הגוף והנפש.

במסגרת הלימודים נלמד על חשיבות התנועה ונכיר את השיטות השונות של הפעילות הגופנית.

 

 

1. ארוחת בוקר על פי שיטת הבריאות הטבעית – הכנת מזונות אנרגטיים ותומכי ניקוי ,מתכונים קלי הכנה שמעניקים מקסימום אנרגיה במינימום עומס עיכולי והקניית כלים להצלחת השינוי במעבר לאורח חיים בריא ומזין.

2. ארוחת צהריים על פי שיטת הבריאות הטבעית– נלמד שפע של מתכונים איך ליצור ארוחת צהריים בריאה ובצירופי המזון הנכונים מפחמימות מורכבות, נלמד על מזונות המעניקים אנרגיה וחיות ומזונות שלוקחים אנרגיה מהגוף, נלמד כיצד לארגן את המטבח הביתי הבריא מבחינת כלים, סידור המטבח ואיזה ציוד מקצועי מומלץ שיהיה לנו במטבח.

3. ארוחת ערב על פי שיטת הבריאות הטבעית – איך לתכנן את ארוחת הערב מחלבונים מן הצומח וכיצד להכין את עצמנו לשינה בדרך שתיטיב עם מערכת העיכול.

4. ארוחת שבת וחג על פי שיטת הבריאות הטבעית – מזונות ומתכונים בריאותיים לשבת קודש ולימי החג, נלמד כיצד בימים קדושים אלו ניתן להכין מאכלים בריאותיים ומגוונים.

 

התפתחות וצמיחה אישית

תכנית ההכשרה כוללת תהליך של התפתחות וצמיחה אישית ב-3 היבטים:

 

מתנות לסטודנטים:

שווי המתנות 3200 ש"ח

 

מטרות ההכשרה

תעסוקה למצטיינים
בוגרי התכנית שיעמדו בקריטריונים של מצוינות יוכלו להצטרף למערך הייעוץ לרפואה טבעית בקליניקות אילמה בפריסה ארצית או לקבל פניות לקליניקה עצמאית שיפתחו.

 

קמפוס ברושים, בית הספר לרפואה משלימה

קמפוס ברושים בהיותו בית הספר המוביל ללימודי רפואה משלימה, מציע כמעט את כל התחומים הרלוונטיים בתחומי ברפואה המשלימה לתעסוקה בקופות החולים ובתי החולים. עם זאת, אנחנו תמיד ששים להתפתח ולכן השנה נציג תוכניות חדשות כגון לימודי המשך בתחומים של פיריון וגינקולוגיה, למודי המשך בפסיכותרפיה גופנית בשיטת ביוסינתזה, מסלול מיוחד של רפואה סינית לרופאים, סדנה מעשית ממוקדת למטפלים שתקנה להם כלים להצלחה עסקית בהמשך דרכם המקצועית ועוד חידושים שיחשפו במהלך שנת הלימודים.

קמפוס ברושים

קמפוס ברושים

בכל שנה נעשית חשיבה מחדש של תכני הלימוד בנטורופתיה מתוך מגמה להביא לידיעת הסטודנטים את נושאי הלימוד החשובים להם כנטורופתים עתידיים והן את כל הנושאים והמחקרים החדשניים והחמים המדוברים בתחום בארץ ובעולם. הסטודנטים שלנו מחוברים למאגרי המידע העדכניים ביותר.

כמה דגשים חשובים בשנה זו:

הגדלת שעות ההתנסות בצפייה ובעבודה קלינית .כל זאת בליווי צוות המורים והמנחים הקליניים הבכיר שלנו. במהלך הקליניקות מושם דגש על הליווי התזונתי, על יישום תהליכי גוף נפש ועל המלצות לאורח חיים בריא שמותאם לכל מטופל שמגיע.

כבר בשנת לימודים הבאה יצא לדרך קורס העוסק בשיטות מחקר ברפואה משלימה שמטרתו, מתן כלים להבנת מחקר רפואי וזאת כהכנה לכתיבת פרויקט מסכם ועבודת גמר לשנה ד.

במסגרת השנה הבאה נעסוק גם בנושאים החמים כגון: המיקרוביום האנושי או ה"מוח השני"  ובנושא הרלוונטי ביותר לנטורופתיה- אפיגנטיקה.

 

 

התחום החם ביותר בנושא נטורופתיה זה אפיגנטיקה. אפי=בנוסף מיוונית. האפיגנטיקה – היא הטמעה של התזונה שלנו, החוויות ואורח החיים שלנו בתוך הגנים איתם נולדנו. באופן שישפיע גם על הגנטיקה צאצאנו.

מזה מספר שנים, במקביל לשיעורים הפרונטליים, קמפוס ברושים, שם דגש על קורסים מתוקשבים, בהם ניתן לצפות מרחוק. הנ"ל מאפשר גמישות למועמדים בבניית מערכת הלימודים. בנוסף, בימים אלה, ספריית הקמפוס עוברת שיפוץ ושידרוג מקיף.

כל המסלולים הנלמדים בקמפוס הם מקיפים ומעמיקים. תכניות הלימוד כוללות תכנים מעמיקים של רפואה מערבית,  התמחות רחבה במסגרת מערך הקליניקותהגדול בפיקוח צמוד של מנחים מובילים, כאשר לצד תכניות הלימודים זכאי כל סטודנט לקורסי העשרה והתפתחות במגוון תחומים מרתקים. כל זאת לצד, אווירת לימוד נעימה וביתית המאפשרת לכל סטודנט יחס משפחתי והעצמה אישית בתנאים הטובים ביותר.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו