Nikui_Fly
Nikui_Fly

למה כדאי לשלב יוגה בניקוי רעלים?

מורת יוגה מנוסה מעניקה טיפים שימושיים לניקוי רעלים באמצעות יוגה
bari14_In

עונת ניקוי הרעלים יצאה לדרך. האם רק שינוי התפריט מתאים? נטורופתים רבים ממליצים לשלב תנועה בתהליך, חלקם מפנים ליוגה. פנינו לתמי ליאור, מורה ליוגה, ספורטרפיסטית, מטפלת בכאב מנהלת קורס "יוגה ככלי טיפולי" בקמפוס ברושים.

 

מדוע חשוב כל כך לנוע בזמן ניקוי רעלים?

"תנועה צריכה להשתלב בכל תהליך ריפוי שאנו עוברים.בניקוי רעלים תנועה יום יומית צריכה להיות חלק מן התהליך.הסיבה היא שתנועה במהותה מזרימה דם ומסייעת לתהליכי הניקוי והאיזון של הגוף. ליוגה עצמה יש יתרונות יחודיים ומשמעותיים מאוד בזמן ימי הניקוי. החיבור בין נשימה, תנועה ומודעות מאפשר שחרור של חסימות , תקיעויות וכמובן שחרור של רעלים, אך גם בנייה והתמלאות בויטאליות, חיוניות ואנרגיה חדשה".

 

מה היוגה בפועל עושה?

"היוגה בעיקרה, באה לעזור לנו להתנקות ולחזק את הגוף הפיזי על מנת שיוכל לשאת את הנפש ולהעלות את המודעות וההכרות העצמית.הניקוי אינו המטרה, אך הוא האמצעי העיקרי.

אם נדמה את הגוף למיכל מלא בצינורות מים רבים, כדי שתהיה זרימה טובה בצינורות עלינו לטרוח ולנקות אותם, צינור תקוע יגרום לכך שהמים יהיו מעופשים ועכורים.

האנרגיה שלנו לא נובעת אך ורק מכוח השרירים ומכמה ספורט נעשה, אלא מהאנרגיה הזורמת בחופשיות בגופינו.

 

לכן יש חשיבות רבה לתרגילי נשימה המסייעים בשיפור איכות הנשימה.תרגילי הנשימה משולים לצחצוח שיניים יום יומי.לא יעלה על דעתינו לא לצחצח שיניים בוקר וערב, לכן לא יעלה על הדעת שנוותר על "צחצוח" המערכות הפנימיות שלנו באמצעות נשימה טובה".

 

אני מבינה למה חשוב לנשום, אך למה תרגילי היוגה חשובים?

"אענה ספציפית לגבי האסאנות בזמן הניקוי.אסאנות הן בעצם תנוחות יוגה פיזיות שבהן אנחנו נכנסים לתנוחות ולמנחים יחודיים שאנחנו לא עושים ביום יום.הכניסה אליהם בשילוב עם נשימה עמוקה מאפשרת לנו ל"אוורר" כל מיני גומחות בגוף שצברו רעלים וחסימות.על ידי הלחץ והנשימה לאותו מקום, בשילוב תשומת הלב, אנחנו מסייעים לפעולת הניקוי ו"צחצוח" הצינורות".

 

מה דעתך על ניקוי?

"עשיתי בעצמי כמה פעמים ניקוי ונהנתי מאוד. תרגלתי יוגה ושילבתי הליכה וריצה וזה עשה לי ממש טוב ודייק לי את התזונה לאחר הניקוי.

זמן הניקוי הוא זמן מאוד מיוחד שבו הגוף בעצם לא מתעסק בעיכול שדורש אנרגיה רבה ולכן יכול לפנות אנרגיה לתהליכים אחרים.חשוב לציין שבזמן הניקוי כל יום מרגיש אחרת ולכן חשוב שכל אחד יהיה קשוב ליכולת שלו.מבחינתי גם לשכב ולנשום נשימות עמוקות זה נפלא ועוזר".

 

יש לך טיפים לזמן הניקוי?

בוודאי:

  1. נשימה סרעפתית

לשכב על הגב, לשים ידיים על הבטן התחתונה ולנשום נשימות עמוקות, לא מתאמצות. לשאוף עד תחתית הבטן והגב ולנשוף נשיפות ארוכות. יש לנשום כך שתי דקות ולאט לאט, אחרי שתי דקות, להוסיף הרפיה של הגוף. בכל פעם למצוא מקום חדש שמבקש הרפיה ולדמיין שמניחים את הגוף על צמר גפן רך".

 

  1. פעילות גופנית

"שלבו כל פעילות גופנית שאתם אוהבים ונהנים ממנה בדרך כלל, בהתאמה לתחושה שלכם.

אם אתם לא מרגישים טוב, עדיף לנוח.יכול להיות מאוד שיום למחרת תקומו אנרגטים יותר- אז זה זמן טוב לתנועה נמרצת יותר".

 

תמי מעודדת למצוא זמן להקשבה, מודעות ומדיטציה; "להיות מודעת לתכנים שעולים בי".

היא מגדירה את התהליך. "זמן ההתכנסות פנימה מאפשר לנו להתבונן במה אנו מרגישים, ואלו רגשות עולים. בעצם ההתנקות היא ממש לא רק פיזית, היא גם רגשית וגם אנרגטית.

 

  1. צאו לטבע ולשמש, מעטו בפעולות לא הכרחיות שאפשר לוותר עליהם, כבדו את התהליך שהגוף והנפש שלכם עוברים".

 

אילו תנוחות יוגה יסייעו לך בתהליך ניקוי הרעלים?

לסיום, תמי מגישה שלוש תנוחות יוגה מומלצות לתקופת ניקוי הרעלים

 

להזמין את הנשימה למלא את הצלעות האחוריות – עידוד נשימה מלאה

צילום: מייה אהרוני

 

תנוחת הכלב- מזרים דם ומעורר

צילום – מייה אהרוני

 

תנוחת החתול- איסוף בטן עם כל נשיפה . לשאוף לאורך הגב

צילום – מייה אהרוני

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו