PassoverFocus_Fly
PassoverFocus_Fly

רכיבים המצויים בלימון עוזרים לריפוי סרטן כבד

מאת: -
במחקר שפורסם לאחרונה מטעם אוניברסיטת רוהר בוכום שבגרמניה נאמר שחומרים המצויים בלימון עשויים לעזור הן לאבחון והן לריפוי סרטן כבד

מסייע באבחון ובטיפול (pixabay_NGi)

PassoverFocus_IN

החומר הפעיל אותו ניסו היה מונוטרפן ציטרונאל ונמצא שיש ביכולתו להכחיד תאי סרטן כבד. מחקר זה נבע מתוך מידע קודם שמצא שיש ביכולתן של תרכובות טרפנים, שמהוות חומרים נותני ריח המשמשים בארומתרפיה ומצויים בצמחים רבים, לבלום התפתחות סרטן. המחקר שנערך בגרמניה התרכז בחומר ציטרונאל ותוצאותיו היו מבטיחות.

מרכיב המצוי בניחוח פרי הלימון מסייע באבחון וטיפול בסרטן כבד

במחקר שהתפרסם בז'ורנאל Archives of Biochemistry and Biophysics, נכתב שלחומר המופק מלימון הייתה השפעה על התפתחות סרטן בכבד. זו הפעם הראשונה שנמצאו נתונים על מולקולה, ציטרונאל,  שקוטלת תאי כבד סרטניים. חומר זה צריך להשתלב באבחון וטיפול בסרטן בכבד.

בעיקרו של דבר, חשיפה לציטרונאל מפחיתה התרבות והתפתחות של תאי סרטן כבד. סרטן כבד מתפתח בעיקר אצל שתיינים וכן אצל חולים להם יש צמקת הכבד (צירוזיס) או דלקת כבד (הפטיטיס). בגרמניה, בה נערך המחקר, כל שנה נפטרים מסרטן בכבד כ- 8,900 אנשים. זוהי סיבת המוות השלישית שם. במחקר זה התמקדו החוקרים ביכולת הפעולה של ציטרונלאל, חומר נוסף המצוי בלימון, מקבוצת הטרפנים. בתאי סרטן כבד יש חומר שנקשר לציטרונלאל ובכך גורם למותם של תאים אלו. משהוצא, בתנאי מעבדה, חומר זה, שוב לא הייתה לציטרונלאל כל השפעה על התאים הסרטניים. נתון זה מלמד על החשיבות של חומרי ריח טבעיים, המופקים מצמחים, ויש להקדיש יותר מחקרים לערכם הרפואי של חומרים אלו. יש בכוחם של ניחוחות מצמחים לתרום לריפוי מחלות גופניות ונפשיות גם יחד וחשוב להקדיש יותר מחקרים לנושא זה.

הרופאה ג'ולי צ'ן, MD, העוסקת ברפואה אינטגרטיבית, ממליצה לעיתים קרובות על ארומתרפיה לפציינטים שלה. בין מטופליה יש אנשים עם מחלות רבות ושונות החל בדיכאון וכלה בדלקת מפרקים שגרונתית. לדבריה, תמציות הלימון עוזרות לטיפול בעייפות, כאבי ראש, דיכאון, כאבי שרירים והפרעות עיכול.

מולקולות הארומתרפיה נקלטות ברקמות האף ומשם עוברות למרכזים שונים במוח. המוח מעבד נתונים אלו, גם באמצעות זיכרון,  לתחושות במרכזי עיבוד נתונים במוח  ומשם לדם ולמרכזים נוספים במוח. זו רק חלק מן ההשפעה. לדבריה, אנשים שונים מושפעים בדרכים שונות מן התכשירים הארומטיים. כל אדם צריך לגלות מהם הריחות שמשפיעים עליו טוב יותר מן האחרים. לדבריה, "האדם צריך לבחור את החומרים המתאימים והאף והמוח יעשו את כל השאר".

ד"ר מרדכי הוכברג Ph.D מתוך המגזין "תזונה פלוס", גיליון 98

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו