natu_Fly
supherb_Fly

לחם בהזמנה אישית

מאת: הטבעונית
זמן קריאה: 2 דקות
עמר סלע לא אופה סתם לחמים בריאים, אלא לחמים מותאמים אישית. לא כאלו שיישבו על המדף, או ימתינו צפופים באחת מהמאפיות, אלא כאלו שנושאים אנרגיה אישית מותאמת למזמין הלחמים. מבקרת המסעדות שלנו התמכרה
In2024_Article

פעם אמרו שצריך לבחור את המלחמות שלך. ואני? אני רוצה לבחור את האהבות שלי. כן, כך בדיוק. רוצה לאהוב את מי שאני רוצה, רוצה לקנות אצל מוכרים שאני אוהבת, רוצה לאכול אוכל של אנשים אהובים, רוצה להקשיב רק לזמרים עם קול (!) שאני אוהבת. טוב, אני בטוחה שהבנתם את הפרינציפ.

באותו האופן, באנשים שאני אוהבת, מעריכה, שמשדרים לי גלים של אנרגיה חיובית, אני רוצה לתמוך. רכישה, מילה טובה, העברת ידע, וחיוך – כל אלו משמשים תמיכה מיידית. כשאתה תומך במישהו – הוא אמור להרגיש את זה ולהוביל את עצמו קדימה לקראת מטרתו, בידיעה שיש לו רוח גבית.

במסגרת חיפושיי הבלתי נדלים אחר לחמים איכותיים, בריאים ואפילו טעימים, נתקלתי בהמלצה של חברה על עמר סלע – שמכין במו ידיו לחמים אורגניים לפי בקשה, ומביא אותם אחת לשבוע לאזור תל אביב, ממש עד הבית. קראתי את רשימת הלחמים, התלהבתי והחלטתי לנסות. עמר הוא בדיוק הבחור הזה שאני רוצה לתמוך בו. הוא אופה את הלחם מתוך אהבה ומחשבה, ובייעוד מוחלט למזמין (פיזיקה משפחתית?), מביא אותו עד הבית, תוך חיוך, דייקנות וצניעות רבת רושם.

אצל עמר, בחור מקסים, שמגדיר את עצמו כאופה קהילתי, והתחיל את דרכו המקצועית דווקא מחוץ למטבח (בניהול מסעדת החושך, ובית הקפה המופעל ע"י חירשים במרכז נא לגעת), לפתע ירדה ההכרה שהוא אוהב לאפות לחמים. ולא סתם לחמים, אלא לחמים מותאמים אישית. לא כאלו שיישבו על המדף, או ימתינו צפופים באחת מהמאפיות, אלא כאלו שנושאים אנרגיה אישית מותאמת למזמין הלחמים.

יש מגוון לחמים שהוא אופה, אבל כל אחד יכול לבוא בבקשות מיוחדות, ולהזמין ישירות מעומר. הלחמים נושאים משמעות ומהות, אורגניים במאת האחוזים, בריאים וטעימים, מחירם סביב 20-25 שקלים, ומשקלם נע בין 850 ל 900 גרם (משקל רוב הכיכרות הנמכרים במאפיות וחנויות סביב 600-650 גרם). עמר אינו משתמש במכשירי לישה, או כל מכשור חשמלי (פרט לתנור, כמובן), מבסס את התפיחה על מחמצת, ומכין את הלחמים בביתו, במושב בית זית.

לחם עם הרבה לחם

הלחם הראשון שטעמתי היה לחם כוסמין, חלק, פשוט ונהדר. בראש השנה הזמנתי חלות קלועות מקמח מלא, שהצליחו לחדש לי בטעם. הן היו קרובות יותר ללחם מלא מאשר לחלה האוורירית הלבנה שאתם מדמיינים, אבל טעמן היה עמוס, מלא וטוב. אתמול קיבלתי ממנו לחם שופע גרעינים וזרעונים, ושוב את לחם הכוסמין הנהדר. כמו שעמר אומר, בלחם שלו יש הרבה לחם. יש גם הרבה טעם. יש בריאות. והוא אפילו מגיע עד הבית. האמת? אני לא יכולה לבקש יותר.

אז בימים שאין לי כוח ללוש את לחם השאור שלי כ-15 דקות (מודה ששרירי הידיים שלי טרם התרגלו למאמץ), אני פורסת לחם שכולו טוב ובריאות, מעשה ידיו של עמר, ומתענגת על מאפה שהוא בדיוק מה שלחם צריך להיות. אם תשאלו אותי – שוב אני בוחרת במי לתמוך, את מי ומה אני אוהבת. בוחרת באהבה.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו