supherb_Fly
supherb_Fly

כל מה שצריך לדעת על אבחון נטורופתי

רוצה להרגיש יותר אנרגיות? אולי יש מחלה כרונית שמטרידה אותך? אבחון נטורופתי הוא מקום מעולה לעצור ולבחון מה ישפר את ההרגשה והבריאות שלך. אז איך זה עובד?
supherb_IN

פנינו לאתי נחשון,  נטורופתית (phd); אתי נחשון נחשבת לאחת מעמודי התווך של תחום הרפואה האלטרנטיבית בארץ. לאחר שנים של לימודי נטורופתיה, הומאופתיה וצמחי מרפא סינים ומערביים פיתחה אתי נחשון שיטת טיפול ייחודית שאותה היא מנחילה למטפלים שונים בארץ.

 

מתי כדאי לפנות לאבחון נטורופתי?

"באופן אידיאלי, כדאי לעשות את זה כשמרגישים טוב, אבל כמעט אף אחד לא עושה את זה"

 

צריך להגיע עם התיק הרפואי שלי לאבחון נטורופתי?

"לא חובה. אפשר לשמוע מה הרקע, אפשר להסתמך על בדיקות דם אבל נטורופת טוב לא צריך אותו. אבחון באשר הוא, יותר משמעותי מהטיפול עצמו. הבעיה הגדולה של העולם הרפואי הוא שיש אמנם מכשור ורנטגן – אבל לא מצליחים לאבחן מה שיש לאנשים".

 

אם אדם מגיע עם פריחה לרופא, הסיכוי שהרופא ידע מה הבעיה הוא אפסי. הוא יכול לתת לו משחה, אבל לא יכול לומר מה מקור הבעיה".

 

ומה קורה באבחון נטורופתי?

"הוא מתייחס לפריחה כסימפטום וישאף להבין ממה היא נובעת. אפשר לבדוק אם היתה בעיה במערכת העיכול, אולי היו צום או הרזיה שהאדם עשה בעבר והביאו לתוצאות "פתאום". הסימפטום כפי שהוא מופיע יכול להיות לא קשור בכלל למקור הבעיה. התפקיד של האבחון הנטורופתי, כדי לטפל נכון, לאתר את המקור.

 

אם מישהו בא עם כאבי גב, יעשו לו צילום בגב, אבל זה יכול להיות אבן בכליות. כחלק מהתשאול הנטורופתי לא מתשאלים סביב הבעיה, אלא מתשאלים את כל הגוף. תמיד נשאל גם על תפקוד מערכת העיכול, החיים האישיים, רמת הסטרס, הרגלי האכילה והשינויים בחיים. רק החיבור שלהם ביחד יעניק תמונה מלאה. כאבי הגב הם רק דרך של הגוף להביע שמשהו לא בסדר".

 

"הפתרון הוא רק באבחון נטורופתי"

אתי מספרת על אנשים שסבלו שנים, ורק אבחון נטורופתי הוביל אותם לפתרון. אחת התופעות הנפוצות היא דלקות בדרכי השתן: "הגיעו מטופלות שהיו להן דלקות בדרכי השתן 4-5 פעמים בשנה, עם סבל נוראי ופטריה בנרתיק. אני תמיד מתחילה במערכת העיכול, כי גם הרמב"ם אמר שהכל מתחיל ונגמר שם. הרבה פעמים מגלים שהלקוחה סבלה מצרבות והתחילה לקחת סותר חומצה. הקשר הוא שחיידק קולי הוא חיידק צואתי, וכשלוקחים סותר חומצה, אין למערכת העיכול אופציה לחסל חיידקים. במצב כזה החשיפה לחיידקים מקסימלית.

גילינו שבעיות בדרכי השתן התחילו בקיבה עצמה. אין רופא בעולם שידע ליצור את ההקשר הזה – הם לא לומדים לעשות את זה ולא מתיימרים לעשות את זה. גם אם היא היתה הולכת לפרופסור לאורולוגיה, הוא היה רושם לה אנטיביוטיקה מיוחדת, ולא מגיע למערכת העיכול.

 

אבחון נטורופתי מתאים גם לילדים?

"בהחלט. הוא מתאים מגיל אפס. לאחרונה טיפלתי בילדה בת שנתיים עם אטופיק דרמטיטיס נוראי. ההורים נעזרו במשחות סטורואידים והעור היה במצב של ריקבון. התחלתי לשאול את האם כיצד נולדה הילדה – מסתבר שהיא נולדה בניתוח קיסרי, כך שיש לה חסר בחיידקים ידידותיים. היא לא ינקה, צרחה מכאבי בטן וסבלה מצריבה במערכת השתן. הילדה נולדה לתוך פטריה, לא היה לה סיכוי בכלל.

 

חיזוק של חיידקים טובים ושינוי תזונתי סיים את הסיפור. מה היה קורה אם היא לא היתה מגיעה אלי? הרופאים רק יכלו לסייע עם סטרואידים. בכזה מצב ניגשים לבדיקות אלרגיה, שזו עוד טעות נוראית, כי כשיש פטריה או תולעים בבטן, מדדי האלרגיה גבוהים מאוד, כי יש הרבה נוגדנים בגוף.

 

המהות של הנטורופתיה היא להסתכל על הגוף כשלם. גם אם כואב לאדם בציפורן הרגל, צריך לתשאל אותו על כל הגוף שלו".

 

מה עם אבחון של מחלות כמו סוכרת?

"סכרת היא מחלה של בדידות – משהו בהוויה הפנימית של האדם. ראשית אני צריכה לזהות שזו הבעיה. יכול להיות גם שהבעיה שהאדם זולל מתוק ולא עושה ספורט. כנטורופתית התפקיד שלי הוא להבין למה. ואז אפשר לספר לו. הגוף בוחר איפה לפגוע – הוא פוגע באיברים החלשים שלנו. יש תהליכים שהגוף מכוונן אליהם".

 

אתי מדגישה: "נטורופתיה מטפלת בבני אדם, לא במחלות, ולכן צריך לתשאל אותם לפחות עשרים דקות. כדי להבין ולהכיר – לראות מה עובר על האדם".

 

עם מה יוצאים מהאבחון?

"עם הבנה מה המקור של הבעיה. הבנה שנדרש טיפול תזונתי, שינוי אורח חיים, עזרה מתוספי תזונה. כדי שהאדם יגיע לבריאות, נדרש שינוי גדול. שינוי שטחי לא ישפר את המצב. האדם יצא עם תפריט מומלץ ובריא שיסייע לו להגיע לבריאות טובה יותר".

 

חברת ביוקאר מציעה אבחון נטורפתי חינם, במעל ל-40 נקודות ברחבי הארץ. קליק כדי להבטיח לעצמך אבחון נטורופתי.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו