himalayaKrem_Fly
Thymoquin_Fly

כלורלה – מידע ויתרונות בריאותיים של אצת הפלא

צילום: 123RF אצת כלורלה

Sunrider_Article

אם אתם מחפשים מזון טבעי שיעשיר את התזונה שלכם בכל טוב ובערך קלורי נמוך, יתרום לבריאות שלכם ולא יצריך בישול מסובך, ייתכן שהסתיימו החיפושים שלכם – אצת הפלא תתרום לגוף שלכם שלל יתרונות בריאותיים – שעל חלקם בכלל לא חשבתם.

הכירו את אצת הכלורלה, שיש האומרים שהיא היא הייתה המן שאכלו בני ישראל במדבר. מצד אחד, קצת קשה להאמין שמצאו אצות במדבר, אך מצד שני היא עמוסה בערכים תזונתיים ובחומרי תזונה חשובים, כך שאכילת כמות קטנה ממנה מספקת לגוף ארוחה שלמה כמעט – ובערך קלורי נמוך ביותר. לכן ייתכן שהיא אכן סיפקה לאבות אבותינו כל מה שהיו זקוקים לו כדי לשרוד זמן רב כל כך בתנאי המדבר הקיצוניים.

למה כלורלה היא אצת הפלא?

צבעה הירוק העשיר נובע מריכוז הכלורופיל הגבוה במיוחד שיש בה. גופנו זקוק לכלורופיל לצורך ניקוי רעלים, להובלת החמצן בדם ולשלל פעולות נוספות העוזרות בהעלאת האנרגיה בגוף. כיוון שלא כולנו אוכלים 5-7 מנות של ירקות ירוקים – תוספת יומית של אצת הפלא לתזונה שלנו יכולה לעשות פלאים, גם אם זה רק בתחום העשרת הגוף בחמצן.

מלבד הכלורופיל היא מכילה שלל חומרי תזונה חשובים, ובריכוזים גבוהים: חומצות אמינו, בטא-קרוטן, זרחן, ביוטין, אשלגן, מגנזיום וויטמיני B קומפלקס. מחקרים מצביעים על היתרונות הרבים שלה להלן נסקור כמה מהם.

היתרונות הבריאותיים של הכלורלה

המרצת מערכת החיסון

מחקר שפורסם בשנת 2012 בסיאול, מצביע על כך שכלורלה מסייעת למערכת החיסון להתמודד טוב יותר עם פולשים שונים. החוקרים אף כינו אותה בשם "רוצח טבעי" של וירוסים. לכן מומלץ לתגבר את הגוף באופן קבוע במנת כלורלה.

דיאטה וירידה במשקל

צריכת כלורלה יכולה להביא לירידה גדולה באחוזי השומן בגוף, בכולסטרול הכללי בדם וברמות הגלוקוז בדם. האצה מסייעת בוויסות ההורמונים, ממריצה חילוף חומרים, משפרת זרימת דם ומובילה לחיוניות גבוהה יותר. כל אלו, נוסף על טיהור הגוף מרעלים, מסייעים לתהליך בריא של ירידה במשקל.

ניקוי רעלים

כלורלה עוטפת את עצמה סביב רעלים ומתכות כבדות שהצטברו בגוף, כמו קדמיום, כספית, עופרת ואורניום. היא מצליחה לעזור להפריש אותם החוצה ושומרת שהם לא יצטברו מחדש. לכן צריכה קבועה שלה תסייע לכם לשמור על גוף נקי מרעלים.

האטת תהליכי הזדקנות

האצה מסייעת בהתמודדות עם מתח מתמיד שהוא תוצאה של תזונה לקויה וזיהום – הן בשל העובדה שהיא מעשירה מאוד את התזונה שלכם בלי שום מאמץ מצדכם והן בשל סגולותיה בניקוי הגוף מרעלים המכבידים על מערכות הגוף. כמו כן היא יעילה כל כך בהשגת מראה צעיר יותר, כיוון שהיא מגדילה באופן טבעי את כמות הוויטמינים A, C בגוף וכן את רמות הגלוטתיון – נוגד חמצון חשוב המסוגל למנוע נזק למרכיבי תא חיוניים. כפית אחת של כלורלה או כמה כמוסות ביום ותראו את התוצאות בעור ובמראה הכללי תוך שבועות ספורים.

התמודדות עם סרטן

מדענים מדרום קוריאה מצאו שהקרוטנואידים שבכלורלה מסייעים במניעת סרטן. מחקרים נוספים מצביעים על כך שאצת הפלא ממריצה את מערכת החיסון ומעודדת ייצור של אינטרפרון – חומר העוזר לגוף להילחם בסרטן באופן טבעי. כשמערכת החיסון מתחזקת, הגוף מסוגל להילחם נגד המחלה ולהגן על עצמו מפני פולשים מפנים ומחוץ – וירוסים, חיידקים, כימיקלים וחלבונים זרים. במחקר שפורסם בספטמבר 2010, נמצא שחומר ה-RNA שמצוי בכלורלה מחסל באופן סלקטיבי תאים סרטניים בבני אדם (כלומר לא פוגע בתאים בריאים). זאת להבדיל מטיפול כימותרפי או מטיפולים קונבנציונליים אחרים, שפוגעים גם בתאים בריאים.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו