Laisha_Fly
Thymoquin_Fly

בדיקות גנטיות מתקדמות- הדור הבא של הרפואה הפונקציונלית

מאת: רון יפה, דוקטורט לרפואה נטורופתית ומדעי הבריאות, מטפל מוסמך ברפואה סינית ורפואה פונקציונלית; N.D, M.T.O.M, DHS, CFMP
זמן קריאה: 4 דקות
מה הקשר בין התזונה שלנו לגנים? הכירו את הנוטרגנומיקה, מדע החוקר את השפעת המזון ותוספי התזונה על התבטאות הגנים
supherb_IN

הסבר קצר על סניפים, גנטיקה וגנומיקה

ובכן, נתחיל בגנטיקה. גנטיקה היא תת תחום בנושא הביולוגיה המתעסק בחקר הגנים, המגוון הגנטי באורגניזמים שונים , גנים הינם יחידות מידע העוברים בתורשה ומכילים מידע הקובע את תכונותיו של האדם. גנומיקה בשונה מגנטיקה, מתעסקת בחקר מבנה הגנום, בתפקוד הגנום, אבולוציית הגנום, ההשפעות השונות על גנום. גנום הינו סך הכל המידע התורשתי של האדם

הסניפ, או בשמו המדעי SNP הוא זה שמבדיל מבחינה גנטית בין אורגניזמים מאותו מין , למרות ש 99% מההרכב הגנטי של כל בני האדם זהה לחלוטין, יש כ-10 מליון גרסאות גנטיות שונות המבדילות בין אנשים,.אלו הם הסניפים

גודל הגנום האנושי מגיע ליותר מ-3 מיליארד זוגות בסיסים וריכוז הסניפים מהווה כ0.4% מכלל הגנום. אומנם מספרם הוא קטן אך יש לזכור ש0.4% מתוך 3 מיליארד זוגות בסיסים הוא מספר משמעותי שמתפרס על 12 מיליון מקומות על פני הגנום מה שמהווה כ9% שונות גנומית בין בני האדם.

בשנים האחרונות פרויקט הגנום האנושי תפס תאוצה משמעותית וגנים נוספים התגלו והשפעתם על בריאות האדם. ידע ומומחיות בתחומים אלו יחד עם החדשנות של בדיקת הדי-אן-איי של  עוזרים לרופא המטפל לתת את הייעוץ והטיפול המדויקים ביותר, בהתאמה אישית ובזמן אמת לטובת המטופל.

נוטרגנומיקה היא מדע החוקר את השפעת המזון ותוספי התזונה על התבטאות הגנים, בעקבות זאת אנחנו יודעים שהצרכים התזונתיים של כל אדם הם שונים אודות לגנטיקה, הדרישות של אדם מסוים לויטמין מסוים הם שונות בזכות הגנטיקה וגם הפעילות הגופנית המתאימה לאדם היא שונה מאחד לשני

 

מהי בדיקת הדי-אן-איי ואיך היא עובדת?

בעזרת בדיקת די-אן-איי  פשוטה  המתבצעת ללא כאב דגימת תאי לחי ניתן לקבל מידע על יותר מ5000 סניפים(SNP- (Single Nucleotide Polymorphism  ושימוש בתוכנת מחשב מתקדמת מנתחת את המידע המתקבל מבדיקת הדי-אן-איי ואותו מידע מוצלב מול מאגר מידע המעודכן באופן קבוע של מחקרים רפואיים. על פי התוצאות, ואז הרופא או המטפל יכול להתאים באופן ביוכימי את הטיפול המתאים ביותר למטופל על מנת לטפל בבעיות רפואיות, למנוע או לעצור מחלות פוטנציאליות ולתת ייעוץ לשיפור סגנון החיים.

 

רון יפה, נטורופת ומטפל ברפואה סינית ופונקציונלית

רון יפה, נטורופת ומטפל ברפואה סינית ופונקציונלית

 

מה ניתן לאבחן בעזרת בדיקת די-אן-איי?

הבדיקה יכולה לזהות מספר פגמים ומחלות. דוגמה טובה לכך היא גן הMTHFR שהוא בסיס תרגומו של האנזים MTHFR אשר שותף בתהליך המטבוליזם של חומצה פולית (ויטמין B9)  ומה שגורם להמרת חומצה פולית לחומצה פולית פעילה (מתיל פולאט) פגיעה באנזים זה יכולה להוביל חסר של חומצה פולית פעילה בתאים ובסופו של דבר יכולה להוביל לבעיות קרישה, מחלות לב וכלי דם, אצהיימר וכו. לכן באמתעות בדיקת די.אנ. איי , ניתן למפות את כלל הסניפים ואת דרכי הפעולה שלהם שיכולים לגרום למוטציה בגן הMTHFR ובמקביל לזהות גנים שמשפיעים בדרכים עקיפות או ישירות על תקינות האנזים ולהשרות עליהם סביבה ביוכימית אופטימלית על מנת לפצות על חוסר התקינות של האנזים.

מה שאנחנו מחפשים בבדיקת הדי-אן-איי הזאת הם מוטציות או שינויים בסניפים הקשורים למגוון תהליכים ביוכימיים שמתרחשים בגופנו ואינה מאבחנת מחלות גנטיות תורשתיות

כל אחד הוא מיוחד – הנפלאות של הרפואה בהתאמה אישית

הטכנולוגיה המתקדמת של הבינה המלאכותית Opus23 Explorer, איתה אנחנו עובדים מאפשרת לבדיקת הדי-אן-איי לקבל תוצאות נרחבות ומדויקות של מטופל ספציפי ולהשתמש במידע המתקבל על מנת לתת את הטיפול הרפואי האופטימלי ביותר עבור המטופל.

דבר חשוב ששימוש בתוצאות הבדיקה מאפשר הוא טיפול במחלות קיימות – בזכות המיפוי הגנטי הנרחב על הסניפים המתקבל מהבדיקה, הרופא המטפל יכול לתת את הטיפול המדויק ביותר עבור המטופל מה שיכול להוביל להחלמה מהירה יותר ושיפור סגנון החיים.

בנוסף, ניתן לזהות התפרצויות פוטנציאליות עתידיות של מחלות ולתת למטופל טיפול תרופתי מונע להוריד את הסיכויים ואף לבטל את האפשרות להתפרצות המחלה.

מגוון האפשרויות הטיפוליות שניתן לקבל בזכות המידע הוא רחב: ייעוץ תזונתי, המלצות לתוספי תזונה המתאימות ביותר למטופל על מנת להימנע מצריכת תרופות לא יעילות, המנעות מתופעות לוואי לא רצויות, שינוי סגנון החיים בהתאם לחיי המטופל ועוד.

 

DNA

הכל ב-DNA; צילום: PEXELS

 

העתיד נמצע מעבר לדגימה – שיפור החיים בעזרת בדיקת די-אן-איי פשוטה

מידי יום נערכים מחקרים רפואיים ברחבי העולם במגוון רחב של תחומים: מחלות לב, סרטן, בעיות תזונתיות ועוד, המידע מפורסם דרך צינורות שונים ביניהם: האינטרנט, ספרות מדעית, מוסדות לימוד אקדמיים.

דבר זה יוצר מאגר מידע עצום ומתעדכן באופן תמידי. מערכת הבינה המלאכותית אוספת את המידע הזה ומנגישה אותו עבור הרופא או המטפל המידע המתקבל מהבדיקה נותן דיוק גנטי מפליא עבור מיקום, סוג ומצב הסניפים של המטופל.

רפואה מטפלת ורפואה מונעת הם הכלים הטובים ביותר שהרופא או המטפל יכול להשתמש בזכות התוצאות המדויקות המתקבלות מהבדיקה. בעזרת גילוי של מסלולים ביוכימיים, שבהם פועלים הסניפים הפגומים או מצד שני הסניפים שיכולים לעזור בהתמודדות מול המחלה, הרופא המטפל יכול לתת את הטיפול האופטימלי ביותר עבור כל מטופל ומטופל וליצור שיחה אינטימית בינו לבין המטופל מה שיכול להוביל לשיפור סגנון החיים ויצירת דרכים יעילות בהתמודדות מול מחלות שונות.

לבדיקה יתרונות רבים ביניהם

בזכות הבדיקה ניתן לאפשר טיפול במגוון תחומים רפואיים כגון:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו