Nadar_Fly
himalayaKrem_Fly

טעינת מצברים במצפה אלומות

מאת: דליה מנטבר, מובילה תרבות הפילאטיס ובעלת רשת מכוני פילאטיס
זמן קריאה: 2 דקות
דליה מנטבר נסעה לטעון מצברים בחוות הבריאות "מצפה אלומות" ופגשה אנשים מקסימים שחלקם הגיעו על מנת לרדת במשקל, לטפל בכולסטרול או לאזן את רמות הסוכר, לצד אנשים בריאים שרוצים להשקיע בעצמם, להירגע ולשאוב כוחות.
Thymoquin_In

יצאתי לדרך אל הלא נודע לכיוון חוות הבריאות הגלילית מצפה אלומות, מאחור השארתי לוח זמנים צפוף ומייגע של שיגרת היום יום. כבר בכניסה לחוות הבריאות, ניתן היה לחוש באנרגיה אחרת. לא מעט בזכות הנוף המרהיב שמלווה אותך בכל פינה.

את דרכי אני סוללת באיטיות אופיינית למקום, ההרגשה של נחיתה על פיסת "גן-עדן" עלי אדמות, הצבע הכחול של הכנרת הופך להיות הצבע השולט. את  הרכב החניתי בחניה וצעדתי לכיוון המשרדים של חוות הבריאות מצפה אלומות.

בבואי, קיבלה את פניי צלחת ירקות צבעוניים וטחינה תוצרת המקום. כמובן, שהכול אורגני על טהרת הגידולים בגינת החווה. בנוסף, צוידתי בבקבוק מים מינרלים וסבון טבעי על בסיס שמן זית, מפתח לסוויטה הממוקמת על צלעו של ההר ומשקיפה לכנרת והרי הגולן הסובבים אותה. בסוויטה לא תמצאו, לא טלוויזיה ולא רדיו, אבל מי צריך כשסביבכם שקט, רוגע, נוף מרהיב, אוכל בריא המלווה בסדנאות מרתקות בנושא תזונה, גוף, נפש, התחדשות וניקוי גוף מרעלים פיזיים ונפשיים כאחד.

את הבוקר פתחתי בשעה 06:00 עם הזריחה, מחזה כאילו נלקח מסרט של נשיונל ג'אוגרפיק ומיד פצחתי בהליכת בוקר מעוררת ונעימה בחיק הטבע הגלילי הזה. בהמשך הבוקר, עשינו צ'י קונג על הדשא – עם אורי, דמות מרתקת שלעצמה הנמצאת כאן, גם בשביל ללחוץ לאורחים בנקודות הנכונות בגוף, אם למישהו קצת כואב כאן או שם. פגשנו גם את עדנה מינץ, תזונאית הוליסטית טבעית, בעלת ומנהלת התוכנית, אשר חילקה טיפים בריאותיים לכל מי שרק חפץ לשמוע.

בארוחת הבוקר חיכתה לנו הפתעה נעימה – צלחת המכילה כל טוב הארץ, לדוגמא: גרנולה בתוספת חלב שקדים תוצרת הבית, קרקרים טבעונים אורגנים ועוד מיני הפתעות בריאות ומזינות. כאן אתה לומד ומבין איך ללעוס לאט וליהנות מהמראה הנהדר של האוכל בצלחת ולהפנים כי האוכל שאנו אוכלים, הוא גם הדלק שמניע אותנו ביום יום.

מדהים לגלות באיזה וירטואוזיות ניתן להכין מזון שאינו מבושל ואינו עובר את ה- 48 מעלות, על מנת לא לאבד מערכו התזונתי של המזון כמובן.

סביב השולחן בארוחת הבוקר, פגשתי אנשים מקסימים שחלקם הגיעו על מנת לרדת במשקל, לטפל בכולסטרול או לאזן את רמות הסוכר, לצד אנשים בריאים לחלוטין כמוני, שהגיעו לחוות הבריאות על-מנת להטעין מצברים, לשמור על אורח חיים בריא, לאפשר לעצמך לעצור את החיים לרגע ולקחת פסק זמן לעצמך.

ואני אסיים בהמלצה חמה, לכל מי שמעוניין לקחת פסק זמן מהחיים ולהעניק לעצמו חוויה שאותה הוא ייקח גם אחרי שיחזור הביתה.
ממליצה בחום, דליה מנטבר

מתכון באדיבות מצפה אלומות: קרקר קינואה מונבטת (ללא גלוטן)

הרכיבים:

½ 2 כוסות קינואה מונבטת
1 כוס בצל אדום קצוץ
1 כוס כרוב ירוק קצוץ
1 כפית מלח ים
1 כוס מים מסוננים
3 כפות זרעוני כרוויה (קימל)

אופן ההכנה:

1. משרים את הקינואה במים למשך הלילה. בבוקר מסננים ומנביטים על נפת קמח או מגש
הנבטה. שוטפים במים מטוהרים פעמיים ביום. אחרי 24 שעות של הנבטה הקינואה מוכנה.

2. מערבלים בממחה רב עצמה או במעבד מזון את כל החומרים מלבד זרעוני הקימל.

3. משטחים שכבה דקה של העיסה על גבי דף אפיה או דף טפלקס של מייבש מזון מסוג
(Excalibur Dehydrator).

4. חורצים חריצים לפי גודל הרקיקים. מפזרים את הקימל מלמעלה. מכניסים למייבש מזון
לחום של 125 מעלות פרנהייט למשך שעתיים ואח"כ מנמיכים ל-105 מעלות למשך עוד 5-6 שעות.
כשהרקיקים מתייבשים, מחליפים לצד שני וממשיכים לייבש עוד כשעתיים-שלוש, או עד
שהרקיקים יבשים כליל.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו