Laisha_Fly
PassoverFocus_Fly

4 טיפים הודים עתיקים לירידה במשקל

מאת: - נטורופתית להרזיה טבעית ואורח חיים בריא ומשוחרר מדיאטות
ככל שאנו מתבגרים חילוף החומרים שלנו הולך ומאט. לכן קשה יותר לרדת במשקל ע"י דיאטה ופעילות גופנית בלבד. 4 השיטות שלפניכם יעזרו לכם להמריץ את חילוף החומרים

צילום: 123RF

Thymoquin_Corner
Thymoquin_HP
Thymoquin_Fly
Thymoquin_In
Thymoquin_Mob
supherb_IN
supherb_Mob
supherb_HP
supherb_Fly
supherb_corner

איורוודה ("ידע החיים" בסנסקריט) היא שיטת טיפול הודית עתיקה הדואגת לאזן את הגוף והנפש להשגת בריאות מיטבית ואריכות ימים. לאיורוודה שיטות יעילות להגברת חילוף החומרים והתמודדות עם שומן עיקש וזאת על ידי הגברת אנרגיית העיכול. הגישה האיורוודית, הקיימת זה אלפי שנים, שואפת לתת פתרון לטווח הרחוק ולא רק פתרון בזק שלא יחזיק מעמד.

מה מפריע לנו לרזות?

AMA (אמה) הינו מושג מיוחד באיורוודה ומשמעותו: רעלים. על פי האיורוודה, המפתח להצטברות שומן בגוף הוא בשל הצטברות רעלים כתוצאה מתזונה לא נכונה, זיהום סביבתי וגם מתח נפשי מתמשך. חלק מהרעלים האלו מסיסים במים, מה שהופך אותם ליותר קלים לסילוק דרך הזיעה, שתן, ועיכול. אך יש גם רעלים המסיסים בשומן כלומר – הם מאוכסנים עמוק בתוך תאי השומן שלנו.
תאי השומן עמוסי הרעלים האלו מתרחבים בעיקר באזורים בעייתיים כמו הירכיים והבטן וכל עוד הרעלים האלו יישארו, תאי השומן האלו יישאפו תמיד להישאר מורחבים.

הדבר הראשון שיש לעשות הוא להבין האם קיים בגוף עומס רעלים.

ענו לעצמכם על השאלות הבאות:

האם לוקח לכם יותר מ-15 דקות להתעורר בבוקר?

האם אתם סובלים מעצירות?

האם הלשון מצופה בציפוי עבה לבן או בצבע אחר (במיוחד בבוקר)?

האם קשה לכם להיות פעילים? האם אתם מרגישים ירידה באנרגיה?

אם עניתם בחיוב על השאלות הללו ייתכן שגופכם עמוס ברעלים ובדיוק בשביל זה לאיורוודה יש  פתרונות מעשיים בשבילכם!

תה איורוודי

לתערובות התה האיורוודיות תכונות מנקות רעלים, תומכות בכבד, משפרות עיכול ומזרזות חילוף חומרים. נסו להשתמש בתבלינים כמו זרעי כמון, זרעי כוסברה, זרעי שומר, שורש כורכום וג'ינג'ר כדי להכין תה בייתי על ידי הרתחה של 1/2 כפית מכל מרכיב בתוך מים רותחים למשך 5 דקות ואז לסנן. אם אתם ממהרים בבוקר ניתן להשתמש בתערובות מוכנות, אז כל מה שצריך זה למזוג על התיון מים רותחים.

הדרך הטובה ביותר להשגת ניקוי רעלים איורוודי היא להכין כמות של כ-4 כוסות של חליטת תה טרי מידי בוקר, לקחת אותו בתרמוס אתכם וללגום ממנו לאורך היום.

תזונה

אכלו את רוב הקלוריות שלכם בצהריים! האיורוודה בשונה מהדיאטות המערביות לא מנסה לקצץ קודם כל בקלוריות, אלא לסדר מחדש את פיזורן על פני היום.
לפי האיורוודה ארוחת הצהריים היא הארוחה הכי חשובה ביום, כי זהו הזמן שבו אנרגיית העיכול המכונה אגני, agni, נמצאת בשיאה.

את כמות הקלוריות הקטנה ביותר כדאי לכם לאכול בערב ולא יאוחר מהשעה 19:00.

שמעתם נכון! לפי האיורוודה, אין צורך לקצץ בכמות הקלוריות, רק שימו לב לחלק את היום נכון. חלוקה נכונה נראית כך:

וכמובן, אל תשכחו לסיים לאכול ב19:00 בערב.

חברות שותות חליטת תה. חליטת תה מצמחים ממרצי חילוף חומרים תומכים בהרזיה

צילום: unsplash

שלבו את ששת הטעמים בכל ארוחה

לפי האיורוודה המפתח לאיזון המשקל גם נמצא גם בששת הטעמים: מלוח, מתוק, חמוץ, מריר, מכווץ (עפיץ) וחריף (עוקצני).

במילים אחרות, אם נשתמש בששת הטעמים הללו בכל תבשיל, נרגיש הרבה יותר מסופקים מהאוכל וירד בנו הצורך לאכילת יתר. אחת הדרכים לקבל את ששת הטעמים האלו בקלות היא על ידי שימוש באבקת קארי, המשלבת מגוון תבלינים כמו: זרעי כוסברה, זרעי שומר, עלי דפנה, זרעי כמון, זרעי חרדל, ציפורן וקינמון. ניתן להכין בבית על ידי טחינה של הרכיבים או לרכוש מוכן.

עיסוי לימפטי

שלבו את העיסוי הלימפטי (gharshana) כדי למקסם את תוצאות הניקוי ולהיפטר מצלוליט, ניתן לעשות הברשה יבשה על ידי כפפת משי מיוחדת שניתן לרכוש או כברירת מחדל עם מגבת רכה. זהו טיפול זול ופשוט הנועד להניע את מערכת הלימפה שאחראית על סילוק רעלים ושומן מהדם.

השיטה היא הברשות מעגליות וגם ארוכות בידיים, רגליים, ירכיים ובטן כאשר הכיוון הוא אל הלב. ניתן כמובן גם לעבור טיפול מקצועי בספא או קליניקה מתמחה.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו