In2024_Fly
PassoverFocus_Fly

חוות צאלה גבינות כבשים

מאת: אפרת נבון כהן, נטורופתית
זמן קריאה: 2 דקות
אפרת נבון כהן הדרימה עד חבל בשור לחוות צאלה המייצרת גבינות וגלידה בוטיק מחלב כבשים. אפרת ראיינה את בעלי החווה שהקימו מחלבת בוטיק ייחודית עם מגע אישי וטעמה ממגוון הגבינות הנפלאות המיוצרות.
PassoverFocus_IN

בתור חובבת מוצרי חלב צאן, ועוד יותר- בתור חובבת גלידות איכותיות עם טאצ' בריאותי, הייתי חייבת לנסות את המוצרים של מחלבת הבוטיק "צאלה" שבחבל הבשור.

החווה ממוקמת מעט אחרי מושב עין הבשור- כ- 40 דקות מבאר שבע וכחצי שעה מאשקלון. האזור הזה הוא בכלל מקסים בעיני- יש מסלולי טיול, נחלים טבעיים ומקוואות מים שניתן למצוא אחרי הגשמים ולעשות פיקניק ביום שמשי בחורף.

אז ארזתי את ילדיי ואת בעלי שהצטרפו למשימה: לבדוק את הגבינות והגלידה המבוססים על חלב כבשים בחוות צאלה.

כיצד הכל התחיל?

החווה הוקמה בשנת 1967 על ידי הוריה של צאלה וכיום ההורים גרים שם עם שלושת ילדיהם שכל אחד מהם אחראי על תחום אחר בחווה. צאלה היא הגבנית והיא מכינה פעמיים בשבוע את הגבינות המיוחדות שלה. צאלה החלה ללמוד את נושא הגבנות לפני 7 שנים ורק לפני שנתיים וחצי הקימה את העסק שלה.

ולמה דווקא כבשים?

החזון של צאלה היה להקים מחלבת בוטיק ייחודית עם מגע אישי, שהרי מוצרי חלב עיזים יש לרוב, אך מוצרי חלב כבשים כמעט שאין. מה גם שידוע שחלב כבשים בריא יותר מחלב פרה: הוא קל יותר לעיכול, מכיל יותר חלבון, אבץ, סידן וויטמיני D ,B ,E, הגם שיש בו יותר אחוזי שומן הוא ידידותי יותר לעיכול. יש המייחסים לחלב תכונות רפואיות כגון מניעת מחלות לב (יש מאמרים מדעיים בנושא). חלב כבשים מכיל בין 5-7 אחוזי שומן ובבדיקת מעבדה שנעשתה על החלב בחווה נמצא שהוא מכיל 5.3% שומן.

בעודה מגבנת, נכנסה גיסתה לתמונה. הגיסה – פרסילה אינדיץ'-נבון, שמומחית להכנת קינוחים החלה לשחק עם החלב במטרה ליצור ממנו גלידה ואכן- הצליחה ליצור גלידה טובה במגוון טעמים.

יוגורט מחלב כבשים

מה תמצאו בחווה?

הגבינות המיוצרות על ידי צאלה הן: לבנה, פטה, קממבר, ברי, סנט מור, פיקורינו ויוגורט. אני ובעלי הסכמנו שהגבינות מצוינות ואיכותיות.
טעמי הגלידות שיש כרגע הם: וניל, שוקו, מוקה ועוגת גבינה (יהיו טעמים נוספים בהמשך). הגלידה מיוצרת על בסיס חלב כבשים ולא על בסיס שמנת! הגלידה אכן טעימה- מתוקה במידה ואין טעם לוואי של חלב הכבשים למי שזה מפריע לו (אני דווקא מאד אוהבת את טעם הלוואי הזה!).

גבינת פטה

הכל מיוצר ללא חומרים משמרים, בצורה ידנית ולא מתועשת. את המוצרים למעט הגלידה ניתן למצוא במעדניות בוטיק ובחנויות טבע מסוימות, את הגלידה ניתן למצוא אך ורק בחווה… (אז למה אתם מחכים?)
בחווה יש מתחם עם מקומות ישיבה בו ניתן להזמין פלטת גבינות עם זיתים, חמאה, לחמים ביתיים מקמח שיפון מלא או חצי מלא. יש אפשרות לארוחות מלאות עם מאפים כגון קישים ופשטידות וניתן גם ארגן ערבים סגורים עם תוצרת החווה.

יש לציין שלא הכל על טהרת הבריאות ויש פשטידות המבוססות על בצק עלים, אך מי שמקפיד בהחלט יכול למצוא מאכלים בריאים, ליהנות ולשבוע.

גבינת ברי

 

מחירים:

גלידה בגביע/ בכוס- 15 ₪
הגבינות הקשות (תום, פיקורינו, קממבר, ברי)- 25 ₪ ל 150 גרם
סנט מור- 28 ₪  ליחידה, פטה – 20 ₪  ליחידה (200 גר')
יוגורט טבעי – 10 ₪  (בצנצנת זכוכית 270 מ"ל), 12 ₪ ליוגורט פירות.

שעות פתיחה:

ראשון עד חמישי: 9-18 שישי: 9-16 ושבת: 9-18

לאתר של חוות צאלה

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו