Thymoquin_Fly
Sunrider_Fly

הרומן שלי עם בלוטת התריס - סיפור עם סוף טוב

מאת: גלי רולוף-הנדל, תזונה יצירתית
זמן קריאה: 2 דקות
הרופאים לא התרגשו. לאחר האבחון קיבלתי מרשם לטיפול תרופתי שבו הורו לי להמשיך במשך כל חיי. איש לא דיבר איתי על שינויים בתזונה, על הדלקת שהתחוללה בגוף או על מתחים - הייתי צריכה להיות הרופאה של עצמי

גלי רולוף-הנדל

Nadar_IN

הרומן שלי עם בלוטת התריס הוא סיפור של מסע ארוך, אבחנה שגויה והעדר תשומת לב ראויה מהממסד הרפואי. כמוני יש עוד אלפי נשים וגברים שאינם מקבלים את ההתייחסות הראויה על אף שהם מדווחים על סימפטומים מתאימים ומרגישים שהם אינם חיים בבריאות מיטבית. הורמני בלוטת התריס אחראים על תפקוד תקין של כמעט כל תחום פעילות גופני: ויסות קור וחום, איזון משקל, אנרגיה וחיוניות, מצבי רוח, עיכול, הורמוני מין, גדילת שיער וציפורנים ותחומים רבים נוספים. איזון הבלוטה הוא פאזל מורכב של טיפול מתאים, שינוי תזונה וסגנון חיים. הסיפור שלי כולל החלטה אמיצה אחת ותוצאות מעודדות, מביאה אותו לפניכם:

בלוטת התריס

2007

כל חיי סבלתי מבעיות במערכת העיכול, כאבי בטן, גזים, נפיחות, עצירות אלרגיות למזון ומה שהיום נקרא מעי רגיז, כשהגעתי לצבא הבטן שלי השתוללה: סבלתי מכאבים חזקים, עצירות דלקות בדרכי השתן, קנדידה, אקנה, מצבי רוח ועליה במשקל. הרופאים הצבאיים טענו שאני מתחזה ושלחו אותי הביתה ללא מענה, הרופאים האזרחיים טענו שהכל בסדר איתי והציעו טיפול פסיכיאטרי תרופתי.

עברתי לארצות הברית לצורך לימודים. הייתה זו התקופה הקשה בחיי: בשנת 2008 שקעתי לתוך דכאון ובדידות עמוקה, סבלתי מתת משקל, תת תזונה והעדר מחזור (אמנוריה), תקפו אותי בחילות צרבות וחולשות קשות והעצירות שיבשה את חיי. במשך חמש שנים (!) טענתי בפני הרופאים שמשהו השתבש, שהגוף שלי מבקש עזרה ושאני בטוחה שמשהו לא בסדר, אבל כיוון שהבדיקות חזרו תקינות, נשלחתי הביתה עם סותרי חומצה והמלצה חוזרת על טיפול בתרופות פסיכיאטריות.

בלוטת התריס

2010

כל ההמלצות האלו החלו לערער את האמונה הפנימית שלי: איך יתכן שכל רופא שראיתי טען שהכל תקין אצלי בעוד אני מרגישה שהגוף שלי זועק לעזרה? האם אוכל למצוא מישהו שיאמין לי? איך אצליח לעזור לעצמי? ובכלל, אולי כדאי לי להקשיב לרופאים המלומדים וליטול את התרופות הפסיכיאטריות?

ולמרות זאת, משהו בפנים המשיך ללחוש לי שאני יודעת טוב מכולם, שהגוף שלי מבקש עזרה ושמשהו באמת לא בסדר. הבנתי שלמרות הסימפטומים שלי תאמו אבחון של תת פעילות של בלוטת התריס, הערכים של הבלוטה שהופיעו בבדיקות הדם היו תקינים, ולכן הרופאים נטו לחפש מקורות אחרים לבעיותיי. בעקבות כך, החלטתי שעלי לצאת למסע אמיץ, שבו אלמד את עצמי את כל מה שצריך לדעת על בלוטת התריס שלי: התחלתי לקרוא מאמרים ומחקרים, "בלעתי" ספרים, צפיתי בהרצאות והתייעצתי עם קולגות מתחומים שונים כדי לבנות תמונה שתתאים למקרה הספציפי שלי. לאחר שנתקלתי במקרים דומים לשלי, פניתי לרופא פרטי וביקשתי בדיקות מתאימות. התוצאות איששו בדיוק את מה שחשבתי – סבלתי מהמחלה האוטואימונית השימוטו!

בלוטת התריס גלי

2017

הרופאים לא התרגשו. לאחר האבחון קיבלתי מרשם לטיפול תרופתי שבו הורו לי להמשיך במשך כל חיי. איש לא דיבר איתי על שינויים בתזונה, על פלורת המעיים, על הדלקת שהתחוללה בגוף או על מתחים, לחץ ושינוי בסגנון החיים. אבל אני כבר הייתי חזקה מספיק להבין שהפאזל שנקרא בלוטת התריס מורכב ממגוון רחב של חלקים רבי משמעות, והדרך להבראה תלויה רק בי.

הסיפור שלי הוא סיפור של החלטה אמיצה ותוצאות מעודדות. הוא סיפור של תשומת לב והקשבה עצמית. אז אם אתם חושבים שאתם סובלים מבעיות בבלוטת התריס, אובחנתם ככאלו, או שאתם מתמודדים עם מחלות אוטואימוניות אחרות, בואו לגלות כיצד הצלחתי באמצעות שינויי תזונה וסגנון חיים להרות, ללדת ללא קושי, לאזן את המשקל, להפטר מהעצירות, האנמיה הקור, להפחית את הנוגדנים לדלקת ולשנות לסיפור שלי את הסוף, כי גם אתם יכולים!

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו