Thymoquin_Fly
Thymoquin_Fly

הקשר בין קנדידה לכאב

מאת: דליה רמפל
זמן קריאה: 2 דקות
הכוח הפנימי שלנו קשור למערכת החיסון, וכאשר היא נחלשת כך גם הגוף הפיסי נחלש. האומץ, הוא הכח הפנימי, מחזק אותנו ומפחית את הכאב
supherb_IN

מה הקשר בין קנדידה לגוף הכאב?

קנדידה, או ליתר דיוק קנדידה אלביקאנס (לקנדידה 150 זנים) היא פטריית שמרים ששוכנת דרך קבע בגופנו ונחשבת לחלק נורמאלי מתוכנו של המעי הגס. לעתים היא נוכחת בכמויות קטנות גם על העור, בחלל הפה והגרון ובנרתיק הנשי.

כאשר נחלשת מערכת החיסון וצמחיית המעיים הידידותית מתמעטת, עקב עודף אנטיביוטיקה או רעלניים מתחילה פטרייה זו להתרבות במהירות ולייצר רעלנים המפריעים לתפקודים גופניים רבים.

יש קשר הדוק בין הפעילות המנטאליים והרגשיים שלנו. שקשורה בקשר הדוק למזונות שאנו צורכים, ויש השלכות על התפקוד הפיזי והשפעה ניכרת על המצב הנפשי והפעילות הפיזי.

הכוח הפנימי שלנו קשור למערכת החיסון. וכאשר היא נחלשת כך גם הגוף הפיסי נחלש. הכוח הפנימי ניזון מגוף הכאב. גוף הכאב הוא אנרגיה שחיה כישות המכילה רגש. מפעם לפעם עליו להזין את עצמו  והמזון הרגשי הדרוש הוא כאב…

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב כתבות "Eatwell" ישירות לפייסבוק שלכם

גוף הכאב רגש מתעורר כאשר הוא רעב וכאשר הגיע הזמן הוא ירצה להזין את עצמו. בדרך כלל הוא ניזון דרך המחשבות. מחשבה מזינה את גוף הכאב וגוף הכאב יוצר מחשבות נוספות. כך גם הקנדידה כאשר היא רעבה היא רוצה להזין את עצמה בפחמימות פשוטות.

ברור שמזונות המעלים את רמת האינסולין (פחמימות פשוטות) יעלו גם את רמת הסרוטונין. רמת הסרוטונין (מצב רוח טוב )עולה במהירות. נשמע טוב, אך אליה וקוץ בה: לאחר העלייה המהירה ברמת הסרוטונין באה ירידה מהירה שלו, ובתוך זמן קצר, עד שעה, חשים צורך עז במנה מתוקה נוספת, וכך נפתח מעגל המתוק  שקשה לצאת ממנו.

הקנדידה במערכת העיכול יכולה להצביע על תחושת חוסר שליטה, פחד מאיבוד שליטה , ואיבוד הכוח . כשאנחנו מאבדים את הכוח הפנימי אנחנו מאפשרים "לאויבים להיכנס לחיינו ולעשות בהם כרצונם..

הכוח הפנימי תלוי בתחושת האחריות שלנו ובכבוד שאנו מעניקים לנקודות הכוח והחולשות שלנו. וכן, לפחדים ולסודות שלנו.

כולנו מותאמים מבחינה ביולוגית ללימוד שהגוף שלנו פורח כאשר הנפש שלנו פורחת. כאשר אנחנו מפתחים את הכוח  הפנימי שבנו וכוח העמידה שנובעים מהחיים הגוף שלנו בריא ויכולת ההגנה חזקה ואמידה מפני "פולשים זרים" .

אומץ – כוח פנימי – מערכת חיסונית חזקה.

דליה רמפל

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו