Laisha_Fly
Laisha_Fly

הידעתם? גם למשחות הטבעיות יש פוטנציאל לנזק לשיניים

supherb_IN

רבים מחליפים את משחות השיניים הרגילות במשחות טבעיות. דבר זה הוא עקרונית טוב, אך מעשית- חשוב מאוד לדעת שגם בין משחות השיניים הטבעיות יש להבדיל מה טוב ומה יכול לגרום לנזקים.
משחות השיניים המסחריות מכילות חומרים רבים בעלי פוטנציאל לנזק לחניכיים ולבריאות הכללית, את זה אתם כבר בטח יודעים. אך האם ידעתם שהן יכולות לגרום לתגובת אלרגיה סמויה? תגובה אלרגית בחניכיים יכולה להתבטא בכל מני דרכים: דימום ודלקת בחניכיים, התקלפות של רקמת החניכיים, אפטות ופצעים כואבים בפה, אדמומיות, שינוי צבע של החניכיים ועוד.

אם כך, במה ניתן להשתמש לניקוי השיניים?

ישנן 3 דרכים יעילות, קלות ובטיחותיות לניקוי השיניים והקלה על כאבים ובעיות חניכיים:
מי מלח: למלח יש אפקט מחטא ומפחית דלקות חניכיים. מלח ממקור טבעי מכיל מינרלים רבים, שגם יכולים לחזק את מינרל השן.מלחמי מלח הם לא בהכרח הפתרון לבריאות הפה.
שמן אתרי: טיפה אחת של שמן אתרי 100% טהור (ערער/ ציפורן/ מנטה/ לבנדר) על גבי מברשת השיניים
אלוורה: לאלוורה אפקט מרפא חזק ביותר על החניכיים. יש להיזהר מחברות מסחריות שמוכרות משחות המכילות אלוורה, שכן פעמים רבות מוסיפים להן SLS ו ALS, מוטב לקרוא את האותיות הקטנות לפני שרוכשי משחות שיניים המכילות אלוורה. הכי מומלץ זה לצרוך את האלוורה ישירות מן הטבע.

 

ממה כדאי להיזהר?

בגדול, מוטב לא לרקוח כל מני משחות ביתיות עם סודה לשתייה או אבקות חימר למיניהן, מכיוון שהן עלולות לשחוק את צוואר השן ולגרום לנסיגת חניכיים, בשימוש ממושך.
לכן, שימו לב- הכלל הוא שיש להשתמש במשחה שהיא רכה ואין בה כלל גרגירים שניתן להבחין בהם.

מלח

 

צרו קשר עם מרכז דנטלי פרסונלי, בהנהלת ד"ר שרית אברהם



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו