Laisha_Fly
Laisha_Fly

הגוג'י של השכן מציפורי אדום יותר

מאת: - פרי גוג'י ברי טרי ישר מהשיח
עד היום הסתפקתם בגוג'י המיובש? מוזמנים ליהנות מפרי הפלא הזה בגרסה הטרייה, ישר מהשיח
Laisha_In

רוצים לחיות עד גיל מופלג? תתחילו לאכול ג'וג'י ברי (Goji Berries). לפרי אדמדם זה, שמקורו בסין נקשרו בשנים האחרונות אינספור כתרים באשר להשפעתו על טווח רחב של בעיות רפואיות וייחסו לו יתרונות בריאותיים לא מעטים. האגדה מספרת על לי קינג יואן (LI QING YUEN) שחי עד גיל 252  הודות לפירות הגוג'י ברי שאכל בהנאה מדי יום, במתכונת של משקה יומי על בסיס תותי גוג'י, ג'ינסנג ופטריות ריישי. הפרי קיבל גם גושפנקא מיוחדת כאשר הוכר כמזון על (SUPER FOOD) ע"י בית הספר לרפואה של טיבט בלה הסה.

על פי הערכות, קיימים באסיה לבדה כ-85 זנים של גוג'י ברי וכ-15 בצפון אמריקה ומרכזה (שם היוו מקור חשוב למזון של השבטים האינדיאנים). צבעו של הפרי מצביע על קרבת המשפחה הבוטנית שלו לעגבניה – שכמוהו משתייכת למשפחת הסולניים. ברפואה הסינית מקובל לייחס לצמח השפעה מיטיבה על בריאות העיניים, הריאות, הכבד והשיער וכן כסגולה כאמור לאריכות חיים.

להלן חלק מיתרונותיו בהיבט התזונתי:

 

למה לא כדאי להסתפק בפרי המיובש

רובנו מכירים את פרי הגוג'י במתכונת של פרי מיובש, בגוון אדמדם כהה. אולם גוג'י ברי במתכונת הזו עשוי להיות בעייתי מכמה סיבות:

  1. לא כל הגוג'י ברי המגיעים המשווקים בארץ, מקורם בגידול אורגני. בספרו "סופרפודס – המזון והתרופה של מחר" טוען דיוויד וולף, מהתזונאים המובילים בעולם, כי גרגרים לא אורגניים או כאלו ש"נאספו בטבע" כביכול, בדרך כלל חשופים לריסוס והדברה כימיים כנגד מזיקים ו/או זרחן דו חמצני. ואין לנו כל מידע או פיקוח על הנושא. כך למשל, ע"פ פרסומים של FOOD STANDARD באוסטרליה וניו זילנד דווח בשנים האחרונות על נוכחות של חומרי הדברה וכימיקלים כגון chlorpyrifos, cyhalothrin, cypermethrin, difenoconazole triadimefon , propargite בפרי במתכונת מיובשת (וכן במתכונת טרייה, מצוננת וקפואה).
  2. במקור צבעו של הגוג'י הוא אדום, אבל ישנם גרגרים (במיוחד כאלו שמוצעים במחיר זול ואטרקטיבי) שעשויים להיות צבועים בצבע אדום שמכיל כימיקלים, כדי להסוות את מצבם האמיתי (איכות ואורך חיי מדף).
  3. כדאי שתדעו: גוון חום של גרגרים עשוי להעיד על חריכה בתהליך הייבוש בטמפרטורה גבוהה.
  4. גרגרי הגוג'י מיובאים למדינות רבות ברחבי העולם דרך היבשה והים ועוברים דרך ארוכה עד שמגיעים למדפי חנויות הטבע, ללא דרך לדעת באם אוחסנו ושונעו בתנאי אריזה טובים השומרים על איכות המוצר ותנאי ההיגיינה שלו.
  5. חלק מהגוג'י ברי משווקים בתוספת סוכר על מנת להשפיע על טעמם.
  6. גרגרי גוג'י שאינם מאוחסנים במיכל אטום יבש עשויים לספוג לחות.

עוד על יתרונות הגוג'י ברי בקטעים מתוך ספרו של דיוויד וולף "סופרפודס המזון והתרופה של המחר".

גוג'י ברי לפני הקטיף

גוג'י ברי לפני הקטיף

טרי זה הכי בריא – ג'וגי ברי טרי בישראל

למרבה השמחה, בחודשים האחרונים ניתן ליהנות מפירות שיח הגוג'י במתכונת טרייה או קפואה בחוות הגוג'י שהוקמה ביישוב ציפורי. מה שהחל כטעימה מקרית של הפרי החמצמץ, הפך לסיפור אהבה ויוזמה חקלאית שסופה הקמה של חווה אורגנית ייחודית לגידול הצמח, עתיר הערכים התזונתיים. בחווה בציפורי מגדלת משפחת דקל את הפרי בהמון השקעה, מחשבה ותשומת לב וללא שימוש בחומרי ריסוס והדברה או חומרים משמרים ותחת פיקוח קפדני של אגריאור המוודאת שהפרי גדל בהתאם לנהלי ועקרונות החקלאות האורגנית.

ניתן להשיג את הפרי במתכונת טרייה (במהלך החודשים מאי – ספטמבר) או כפרי קפוא, שניתן ליהנות ממנו לאורך כל השנה (ניתן להזמין משלוחים עד הבית באיזור הצפון, בכפוף להזמנת מינימום ודמי משלוח). במקום מתוכנן להיות מוקם מרכז מבקרים. ועד שהפרויקט יקרום עור וגידים, אתם מוזמנים לחוויה משפחתית בחוות הגוג'י במושב ציפורי לקטיף עצמי של הפרי הנפלא הזה. במהלך הקטיף ניתן להתרשם מהשיחים היפיפיים, לאכול מהפרי הטרי בשטח ללא הגבלה ולהצטייד בסלסלות שתיקחו עמכם הביתה. אורך חיי המדף של פרי טרי כ-5 יום במקרר. במקפיא – יכול להישמר מספר חודשים.

קטיף ג'וגי ברי

קטיף ג'וגי ברי

כמה כדאי לצרוך מדי יום?

חופן (15-45 גרם) – ניתן לרכוש את הפרי באריזות של 100 גרם ולחלק ל 4-5 מנות, בהתאם להעדפה אישית. אפשר ליהנות ממנו כמו שהוא, להוסיף לשייק, להכין ממנו מיץ ועוד.

למידע נוסף > חוות הגוג'י.

מתכון לחטיף בריאות מגוג'י טרי

מרכיבים:

כוס אגוזים האהובים עליכם
כוס קוקוס מגורד
כוס גוג'י טרי
3/4  כוס תמרים אשר הושרו 5 דקות במים

אופן ההכנה:

קודם יש לטחון את האגוזים במעבד מזון, ואז להוסיף את שאר המרכיבים. יש לעבד עד לקבלת המרקם הרצוי וליצור צורות מלבניות או כדורים. חטיף נפלא וסופר מזין לילדים לבית ספר.

חשוב לדעת: בכמויות גדולות גוג׳י אינו מתאים למי שנוטל קומדין. אנשים הנוטלים הנוטלים תרופות לסוכרת ולהורדת יתר לחץ דם.

צרו קשר עם חוות הגוג'י



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו