Laisha_Fly
Thymoquin_Fly

האם יש בתפריט שלך מספיק פירות וירקות?

מאת: מיכל אברמוביץ
זמן קריאה: 3 דקות
חשבת שסלט קטן לארוחת ערב ותפוח לארוחת עשר "מסדרים" אותך מבחינת פירות וירקות לכל היום? כדאי לחשוב על זה מחדש ולבדוק אחת ולתמיד מה באמת נחוץ לבריאות שלך

פירות וירקות - גם בשייק

Thymoquin_Corner
Thymoquin_HP
Thymoquin_Fly
Thymoquin_In
Thymoquin_Mob
himalayaKrem_HP
himalayaKrem_Fly
himalayaKrem_Mob
himalayaKrem_IN
himalayaKrem_Corner

אם יש משהו שמשותף גם למי שרק התחיל להתעניין בתזונה לבין מומחים מדופלמים, הוא שכולם מסכימים שפירות וירקות טובים לבריאות ושחשוב לצרוך אותם. עם זאת, יש כמה שאלות שעליהן לא תמיד התשובה ברורה – כמה צריך לאכול? מה דרך הצריכה הטובה ביותר? ועוד שאלות שחשוב לקבל את התשובות עליהן לפני שבודקים את התפריט האישי שלך.

מה כל כך טוב בפירות וירקות?

מה הופך אותם לכל כך בריאים ונחוצים בתפריט שלנו? מחקרים רבים מוכיחים באופן חד משמעי שצריכה קבועה של פירות וירקות עשויה להפחית את הסיכון שלנו לפתח שלל מחלות כרוניות, לרבות סרטן. בנוסף, אם ברצונכם לרדת במשקל – תכולת השומן והקלוריות בהם נמוכה (במיוחד בירקות) והם מסייעים לשמור על תחושת השובע באופן טבעי.

אוצר של ויטמינים ומינרלים

לכל פרי ולכל ירק יש את ההרכב הייחודי שלו, אבל באופן כללי כולם מכילים וויטמינים, מינרלים וכן נוגדי חימצון. הם מסייעים לגופנו במגוון דרכים:

חמסה, חמסה חמסה – חמש מנות ביום

משרד הבריאות ממליץ לצרוך לפחות חמש מנות פרי וירק מידי יום וכן מדגיש שכדאי לגוון בצבעים שלהם. לפי הנתונים שהם מפרסמים, צריכת הפירות והירקות בישראל נמצאת במגמת ירידה וקיימים בישראל מיליוני מבוגרים וילדים שלא צורכים מספיק פירות וירקות.

איך אפשר לצרוך מספיק פירות וירקות יום יום?

לרובנו יש לוז זמנים עמוס – בין העבודה, המשפחה והחיים האישיים, למי יש זמן לשבת ולחתוך סלט מחמישה סוגי ירקות ולשבת ולאכול את כולו?  כאן נכנס לתמונה השייק: תערובת פירות וירקות שמאפשרת לנו ללגום בנחת ובנוחות משקה עשיר בכל הרכיבים התזונתיים שישפרו את איך שאנחנו מרגישים ונראים.

שייק יכול ללכת אתכם בדרך לעבודה, הוא נלגם בנחת ובכיף ומשלב גם ירקות שאולי לא הייתם אוכלים באופן רגיל ושמאוד טובים עבורכם. להכין שייק זו הדרך הכי קלה ומהירה לשלב בתפריט שלכם יותר פירות וירקות מבלי להתעכב במשך שעות על הכנה ואכילה של מנות ירק ופרי גדולות.

השייק הכי מהולל (ובצדק) – השייק הירוק

שילוב שייקים של פירות וירקות בתפריט שלכם יכול לעשות לכם טוב, אבל אם התחלתם להתעניין בשייקים, בוודאי שמעתם הרבה על השייק הירוק. אז למה אותו שייק כל כך פופולרי וכולם מדברים עליו? בזכות העובדה שהוא למעשה ארוחה בכוס ועשיר בוויטמינים ומינרלים, מים, נוגדי חמצון, סוכרים טבעיים וכלורופיל. נכון, משרד הבריאות ממליץ לשלב פירות וירקות בצבעים שונים בתפריט, אבל כבוד מיוחד שמור לירקות הירוקים, שטובים לבריאותנו באופן מיוחד.

איך להכין שייק שיעשה לכם טוב?

לפני שאתם רצים לבלנדר כדי להכין שייק, חשוב שתדעו מה קורה בתהליך שבו הופכים הירקות והפירות למשקה טעים: בעוד שבצורתם הטבעית הם עשירים בנוגדי חימצון, תהליך הטחינה של הבלנדר עלול לחשוף אותם לאוויר שיפגע בנוגדי החימצון ויפגע באיכות השייק שלכם. המגע של להבי המתכת עם הפירות, הירקות והאוויר שקיים בבלנדרים סטנדרטיים בשוק גורם לנזק רב וירידה בתועלות הבריאותיות של המשקה.

הפתרון פשוט – ואקום

אז איך שומרים על כל נוגדי החימצון בשייק שלכם? בלנדר ואקום יכול למנוע מגע עם האוויר, כך המזון לא עובר תהליך חימצון והגוף שלכם מקבל את כל נוגדי החימצון שחיוניים לו.

בנוסף לתועלות הבריאותיות של בלנדר ואקום, הוא גם מפיק שייקים טעימים במיוחד: טכנולוגיית הואקום לא רק יפה לבריאות, אלא גם משפרת את הטעם של הפירות והירקות ושומרת אותו קרוב לטעם הטבעי. כלי הואקום ישמור לכם על השייק לאורך כל היום – כך שהוויטמינים והמינרלים ישמרו ותוכלו ללגום כשנוח לכם.

 

 

המטבח שלך צריך אחד כזה: בלנדר ואקום איכותי

בזכות פיתוחים טכנולוגיים חדשניים, גם במטבח שלכם יכול להיות בלנדר ואקום שישאב את כל האוויר מהמיכל לפני שהוא מתחיל לטחון ומבטיח שאתם תמיד שותים שייק בריא וחי.

 

מיוחד לקוראי EatWell לחודש יולי: 8% הנחה על בלנדר ואקום ברכישה טלפונית. ציינו שאתם מקוראי הפורטל ותוכלו לרכוש את הבלנדר בהנחה משמעותית.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו