supherb_Fly
Thymoquin_Fly

האם אתם סובלים מחשיפה מתמדת לגלייפוסט?

מאת: - הרמוניה פנימית – יעל שחם גפני
אם אתם סובלים מבעיות במערכת העיכול, השמנה, סכרת, מחלת לב, דיכאון, בעיות פריון, אוטיזם, אלצהיימר או סרטן, יכול להיות שחשיפה מתמדת לגלייפוסט תורמת למצב שלכם
PassoverFocus_IN

גְלָיִיפוֹסָט (glyphosate) הוא החומר הפעיל בתכשיר להדברת עשבים שנקרא ראונדאפ (roundup). משתמשים בו בצורה נרחבת בגידולים מהונדסים גנטית וכחומר מייבש שמרוסס על שדות החיטה לפני הקציר.

השימוש בראונאפ החל בשנות השבעים ותפס תאוצה בשנות התשעים עם המצאת זנים מהונדסים גנטית שעמידים בפני החומר. הגידולים העיקריים הם תירס, סויה, כותנה, קנולה, סלק סוכר, ואלפלפה (שמשמשת מזון לתעשיית הבקר). זהו חומר עמיד יחסית ולוקח לו זמן רב להתפרק. על כן הוא מצטבר בקרקע, וחלקו נשטף עם הגשם ומגיע לנחלים ולמקוי המים. סקר [1] שנעשה ע"י   USGS, ארגון אמריקאי המבצע סקרים גיאולוגיים של המים והקרקעות, מצא שבכל מייל רבוע של קרקע חקלאית יש משקע עודף של בין 2 עד 2.5 טון של גלייפוסט.

החוקרת דר' נאנסי סוונסון [2], חלוצה בתחום חקר הגלייפוסט, ערכה מחקרים אפידמולוגיים המשווים בין העלייה באחוז הגידולים המהונדסים גנטית והעלייה בהיארעות של מחלות דגנרטיביות שונות כמו מחלות דלקתיות של המעיים, אוטיזם, לחץ דם, סכרת, השמנה, אי ספיקת כליות ועוד. המחקרים הראו קורלציה של 90-95%.

לפני כשנה, במרץ 2019, יצא לאור ספרה של קייט בירץ', הומיאופתית בכירה. הספר נקרא: Glyphosate Free: An Essay on Functional Nutrition and the Homeopathic Clearing of Glyphosate Toxicity

הספר מסביר מהו גלייפוסט, כיצד הוא פועל לשבש את תהליכי החיים בצמחים וביצורים חד תאיים, כיצד פעולה זו גורמת לפגיעה בבריאות שלנו ומה התסמינים שמופיעים באוכלוסיה, בטבע ובסביבה. לבסוף הספר מציע דרכים לנקות מהגוף את הרעלן הזה. בכתבה זו אביא את עיקרי הדברים.

 

מה זה גלייפוסט (glyphosate)

גלייפוסט הוא החומר הפעיל במוצר שנקרא ראונדאפ (roundup) תכשיר להדברת עשבים. הגלייפוסט דומה במבנה הכימי שלו לחומצת האמינו גליצין, שהיא נפוצה וחיונית למגוון של תהליכי חיים בכל צורות החיים. פעולתו העיקרית היא שיבוש של תהליך אנזימטי שנקרא מסלול ה shikimate. בדרך זו הגלייפוסט משבש את תהליכי הפוטוסינטזה בצמחים, ובכך גורם להם להתייבש, לקמול ולמות.

מדענים בחברת מונסנטו גילו זן של חיידק שיש לו גרסה אחרת של האנזים, אשר עמידה בפני גלייפוסט. הם השתמשו ב DNA של חיידק זה כדי לייצר צמחים מהונדסים גנטית אשר עמידים לריסוס. כך יכול חקלאי לרסס את השדה, כל העשבים ימותו והגידול המהונדס ימשיך לגדול.

שלוש התכונות העיקריות של גלייפוסט שהופכות אותו לחומר מזיק לבריאות הן:

  1. גלייפוסט הוא חומר אנטיביוטי, כלומר חומר שפועל נגד מחלקה שלמה של חיידקים.
  2. לגלייפוסט יש משיכה למינרלים הטעונים חיובית, הוא קושר אותם והופך אותם לבלתי זמינים לגוף. בכך הוא משבש עשרות תהליכים אנזימתיים בגוף שתלויים במינרלים הללו.
  3. גלייפוסט דומה במבנה הכימי שלו לחומצת האמינו גליצין ויכול להחליף אותה בבנין של חלבונים בגוף, ובכך פוגע בתפקוד התקין של החלבונים הללו. ישנן מספר דרכים עיקריות בהן גלייפוסט מזיק לנו.

 

גלייפוסט משבש את המיקרוביום של המעיים

לפני עשור המושג מיקרוביום לא היה שגור בפינו. היום כולנו יודעים על החשיבות של המיקרוביום – אוכלוסית האורגניזמים במעיים שלנו, בשמירה על הבריאות.

כאמור הגלייפוסט משבש תהליך אנזימטי שנקרא מסלול ה shikimate שבו מיוצר אנזים בשם EPSPS. אנזים זה חיוני עבור זנים של חיידקים טובים במעיים לייצור של פולייט (ויטמין B9) וחומצות האמינו החיוניות טריפטופאן, פנילאלינין וטירוזין. לעומת זאת לחיידקי מעיים פתוגננים יש מסלול אנזימתי חלופי והם מסתדרים מצוין בסביבה שיש בה גלייפוסט. התוצאה היא הפרה של האיזון של חיידקי המעיים לטובת הפתוגנים. מספרם של החיידקים הטובים, בעיקר ממשפחת ביפידובקטריה (Bifidobacteria), צונח ואת מקומם תופסים חיידקים פתוגניים מסוג Clostridium difficile, E. coli, Salmonella, Pseudomonas וקנדידה. התוצאה היא שלל של בעיות עיכול: נפיחות, גזים, בעיות ספיגה, עצירות או שילשולים, מעי דליף, רגישויות לגלוטן ולמזונות אחרים, וירידה בתפוקת מיצי המרה בכבד.

מעבר לכך, חיידקי המעיים הטובים מייצרים עבורינו את הויטמן B9 שנקרא פולייט, להבדיל מחומצה פולית שיש בתוספים, שהוא ויטמין סינטטי אשר פחות זמין לגוף. פולייט חיוני למוח ולייצור של נוירוטרנסמיטורים, חומרים שמופקים על ידי תאי העצב וקובעים איך נחשוב ואיך נרגיש.

 

גלייפוסט משבש יצירה ופעילות של חלבונים בגוף

גלייפוסט דומה במבנה הכימי שלו לחומצת האמינו החיונית גליצין. גלייפוסט הוא למעשה גליצין בתוספת מולקולה של פוספט. כתוצאה מכך הגלייפוסט יכול להחליף את מקומו של הגליצין ביצירה של חלבונים בגוף, והחלבונים האלה משובשים ואינם מתפקדים בצורה תקינה. לחלבונים בגופנו תפקידים רבים. האנזימים למשל, אשר אחראיים על כל תהליכי החיים בגוף עשויים חלבון. גלייפוסט פוגע ביצירה של אנזימי העיכול פפסין, ליפאז, טריפסין, דיאמין אוקסידז ואמין אוקסידז. אנזימים אלה נדרשים לעיכול של חלבונים, שומנים ופחמימות. גלייפוסט פוגע באנזימים נוספים הדרושים ליצירה של אנזימי כבד. התוצאה היא הפרה כרונית ברמה נמוכה של מערך ניקוי הרעלים בגוף.

הגליצין חיוני ביצירה של החלבון קולגן שהוא מרכיב עיקרי ברקמות העצם, השרירים, רקמות חיבור והעור. כאשר הגלייפוסט מחליף את הגליצין ביצירת חלבון זה התוצאה היא חולשה של הגידים והרצועות, שיער וצפרניים שבירים ונטיית יתר להצטלקות.

איך הגלייפוסט משפיע על מוחנו?

 

גלייפוסט פוגע בתפקוד התקין של המוח

עוד תכונה של גלייפוסט היא שהוא סופח מינרלים (chelator). הוא נצמד לסידן, מגנזיום, אשלגן, מנגן, אבץ ונחושת, והופך אותם לבלתי זמינים לגוף. התפקוד התקין של המוח תלוי בזמינות של מינרלים שונים הדרושים לתהליכים האנזימתיים שמייצרים ומפרקים את הנוירוטרנסמיטורים. לדוגמה, האנזים שמפרק גלוטמייט דורש מגנזיום, מנגן או ברזל. בהיעדר כמות מספיקה של מינרלים אלו, הגלוטמייט מצטבר במוח וגורם להיפראקטיביות.

גלייפוסט גורם למחסור בחומצת האמינו טריפטופאן שממנה מיוצר הסרוטונין. סרוטונין הוא נוירוטרנסמיטור שקשור לתחושה של שמחת חיים. מחסור בסרוטונין יכול לגרום לדיכאון, חרדה, OCD, רגישות יתר לכאב ועצירות.

 

פגיעה במערכת ההורמונאלית

המערכת ההורמונאלית מבוססת על ייצור של הורמונים, והשפעה של ההורמונים הללו דרך קולטנים (רצפטורים) שנמצאים בתאים. ההורמונים והקולטנים בנויים מחלבונים. הגלייפוסט משפיע על הייצור של החלבונים הללו ע"י פגיעה בחומרי הגלם שדרושים לבנין שלהם וע"י גרימת מחסור במינרלים שדרושים לתהליך הבנין.

לדוגמה, החלבון שמהווה חומר גלם ליצירה של הורמוני בלוטת התריס, האחראית על המטבוליזם בגוף, הוא טירוזין. חלק מהתצרוכת היומית שלנו של חלבון זה מייוצר ע"י חיידקים טובים במעיים, וכמו שראינו אלה נפגעים מהגלייפוסט.

שיבושים הורמונאליים שנצפו במחקרים כוללים פגיעה בפעילות בלוטת התריס, פגיעה בהורמוני יותרת הכליה ופגיעה בהורמוני המין שעלולה להוביל מצד אחד לבעיות פריון ומצד שני להתפתחות של סרטן השד.

 

איך אני יכול לדעת אם אני סובל מהצטברות של גלייפוסט בגוף

היום יחסית קל לבדוק את רמת הגלייפוסט בגוף. מעבדת Great Plains מציעה בדיקת שתן לרמות גלייפוסט במחיר סביר.  ניתן להזמין את הבדיקה דרכי.

 

איך להתנקות מגלייפוסט

הצעד הראשון לנקות את הגוף מגלייפוסט הוא להפחית למינימום את החשיפה. אנו נחשפים לחומר הזה דרך המזון שאנו אוכלים והמים שאנו שותים. אם עדיין לא השתכנעתם שחשוב לבחור מזון אורגני אני מקוה שעכשיו השתכנעתם כמה זה חשוב, עבור עצמכם, הסביבה ולדורות הבאים. כדי להפחית חשיפה לגלייפוסט חשוב שהמזונות המועדים לפורענות, שהם תירס, סויה, קנולה, סלק סוכר, קנה סוכר, וחיטה יהיו אורגניים. זה אומר לחם, דגני בוקר, פסטה, וכמעט כל מוצר מתועש שיש בו חיטה, שמן וסוכר. תזכרו, הרבה מהחיטה בארץ מיובאת מארה"ב, ושם החקלאים נוהגים לרסס את השדות בראונאפ קצת לפני הקציר כדי שיתיבשו בצורה אחידה.

סויה, חיטה ואספסת משמשים מזון לבעלי חיים, ולכן בשר לא אורגני עלול להכיל רמה גבוהה של גלייפוסט. גם תחליפי הבשר המבוססים על סויה שאינה אורגנית כנראה מכילים כמות גדולה של גלייפוסט.

הגלייפוסט נשטף עם מי הגשמים ועלול להמצא במי התהום. רצוי לרכוש לבית מערכת טיהור מים טובה ולהשתמש במים מטוהרים לשתיה ולבישול. כדי לבדוק איזה מערכת מתאימה עבורכם אני ממליצה להתיעץ עם פרויקט האמת על המים.

אחרי שהפחתנו את החשיפה אפשר לעזור לגוף להשתחרר ממאגרים של גלייפוסט שנמצאים ברקמות. מזונות שעוזרים בניקוי הם מזונות מותססים, ובעיקר כרוב כבוש וחומץ תפוחים.

בספרה קייט בירץ מתארת גם פרוטוקולים הומיאופתיים שעוזרים לגוף להתאושש מהרעילות של הגלייפוסט.

אני רוצה לסיים כתבה זו במשפט הפתיחה בספרה של קייט בירץ':

"קשה להאמין שחומר שנמצא בכל מקום יכול להיות כל כך מזיק לכל היצורים החיים על פני כדור הארץ. אם לא נעשה משהו בנידון, עצם קיומנו נמצא בסכנה."

 

  1. Elisabeth A. Scribner, William A. Battaglin, Robert J. Gilliom, and Michael T. Meyer, Concentrations of Glyphosate, Its Degradation Product, Aminomethylphosphonic Acid, and Glufosinate in Ground- and Surface-Water, Rainfall, and Soil Samples Collected in the United States, 2001-06, USGS Scientific Investigations Report 2007-5122
  2. https://gmofreewashington.com/our-experts/nancy-swanson/
  3. John Peterson Myers, Michael N. Antoniou, Bruce Blumberg, Lynn Carroll, Theo Colborn, Lorne G. Everett, Michael Hansen, Philip J. Landrigan, Bruce P. Lanphear, Robin Mesnage, Laura N. Vandenberg, Frederick S. vom Saal, Wade V. Welshons & Charles M. Benbrook, Concerns over use of glyphosate-based herbicides and risks associated with exposures: a consensus statement, Environmental Health volume 15, Article number: 19 (2016)
  4. Kate Birch, Glyphosate Free: An Essay on Functional Nutrition and the Homeopathic Clearing of Glyphosate Toxicity, CreateSpace Independent Publishing Platform (March 3, 2019)
צרו קשר עם הרמוניה פנימית – יעל שחם גפני



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו